שתף קטע נבחר

תחילת הקץ: רשמים מ-Command & Conquer 4

המשחק שצפוי לסגור את סדרת האסטרגיה האגדית למחשב, הוא חוויית רב משתתפים אחת גדולה. רשמים מהבטא הסגורה

הקרב על הטיבריום הולך להסתיים. המשחק Command & Conquer 4 הוא הישורת האחרונה לקראת סופה של אחת מסדרות המשחקים הפופולריות ביותר בעולם. המשחק ישים קץ למאבק המתמשך בין כוחות ה-Global Defense Initiative או בקיצור GDI, לבין הכוחות המרושעים של קיין: Brotherhood of NOD. אחרי כמה עשרות שעות משחק בגירסת הבטא הסגורה למולטיפלייר, אנחנו מביאים לכם הצצה נדירה אל תוך עולם מדהים, עקוב מדם וקצבי להפליא.

  

עוד בגיימס: DLC למשחק Operation Flashpoin

 

מילת הקסם: רב-משתתפים

חלקי הפאזל של המשחק, שאותם שחררה EA אט אט, הביאו להתבהרות התמונה הגדולה: - המשחק הזה יהיה שונה ממה שהכרנו עד כה, ושלוקח כרטיס חד כיווני אל עבר עולם הרב משתתפים. הבסיסים, שאותם למדנו למקם, לפתח ואף לשדרג במרוצת השנים, הם נחלת העבר. בשדה הקרב הדינמי בו נלחמות קבוצות של עד חמישה שחקנים כל אחת, לבסיסי קבע יש חיסרון גדול.

 


 

כל שחקן, מעתה, יקבל Crawler - יחידה ענקית שאותה תוכלו למקם ולבנות איתה את היחידות שאיתן תרצו להלחם ואף מבנים שיסייעו לכם להגן על היחידה החשובה ביותר מבחינתכם, לדוגמה, בונקרים שבו תוכלו לשכן חלק מהכוחות. אם תותקפו על-ידי יחידות אוייב רבות, תוכלו לנייד את ה-Crawler לחוף מבטחים, בהנחה ולא ישמידו אתכם בדרך. 

 

מיקום ה-Crawler שלכם הוא חלק משמעותי ביותר ביותר באסטרטגיה שלכם כקבוצה, היות וכל שחקן מקבל על עצמו תפקיד: הגנה, התקפה או סיוע. בהתאם לתפקיד שתבחרו בתחילת הקרב, ישתנו הכלים המשוריינים אותם תוכלו לבנות. שימוש מושכל באותם יחידות יחזק את הקבוצה ויעזור לעמוד במשימות. לדוגמה, אם בחרתם סיוע, תהנו מארסנל כלי טייס מרשים שיכול להגיע ולסייע במהירות לשחקנים עמיתים הנמצאים תחת מתקפה.

 

עוד בגיימס: MAG - משחק יריות מולטיפלייר ל-256 שחקנים בו זמנית

 

חמישה שחקנים - לא קבוצה

הממשק שאיתו ניתן לתקשר עם שחקנים עמיתים לוקה בחסר, ואף חוטא לכל רעיון משחק אסטרטגיה מרובה משתתפים. בעשרות המשחקים ששיחקנו, השחקנים כמעט ולא השתמשו באפשרות הצ'ט התוך משחקי או אפילו שימוש במיקרופון. הלחם והחמאה של משחקי אסטרטגיה מרובי משתתפים היא כמובן, העבודה כקבוצה, וכאן הכלים העומדים לרשותינו הם דלים ביותר.

 

תעשה EA בחוכמה אם תאפשר להגדיר מנהיג, שיכתיב את מהלך הקרב ויחלק הוראות. לכל הפחות, יכולה EA לתת לכל שחקן לקבוע לעצמו אזור או בניין מסויים שעליו ישמור, כדי לסייע לקבוצה לנצל את הכוחות שלה ביעילות. כל המשחקים שבהם השתתפנו, כל פעם בקבוצה אחרת, הסתכמו בריצת אמוק של כל יחידה בודדת אל עבר הלא נודע, מה שהסתכם לבסוף בתבוסה כואבת. 

 

תמו ימי הקציר 

כחלק ממאמצי EA להפוך את המשחק למהיר וקצבי יותר, את הטיבריום, גבירותי ורבותי, לא צריך יותר לקצור. ברחבי המפה פזורים ארבעה מוקדים שאליהם תגיע, בפרקי זמן שונים, חבילת טיבריום מוכנה וארוזה. כל שיהיה עליכם לעשות הוא לאסוף את החבילה, ולהגיע איתה לבסיס האם, או לחלופין למבנה שישגר את הטיבריום בשבילכם, אם אתם שולטים על מבנה כזה כמובן. 

 

כיאה למשחק מרובה משתתפים, ההתקדמות בדרגות המשחק כשחקן בודד, תהיה תוצר ישיר ליכולת שלכם בשדה הקרב. ככל שתחסלו יותר יחידות אוייב, כך תקבלו יותר נקודות נסיון, בהם תשתמשו כדי לעלות דרגה.

 

עליה בדרגות תאפשר לכם להיחשף לטכנולוגיה מתקדמת יותר, נשקים טובים יותר, שדרוגים ומבנים חדשים. מערכת הישגים (achievements) גם כן קיימת במשחק ומוסיפה פלפל לקרבות, אך עדיין מערכת זו סובלת מבעיות טכניות קשות.

 

שינוי משמעותי נוסף, הנובע בעיקר מבעיית הפיראטיות, היא הדרישה להיות מחוברים לחשבון שלכם בשרתי EA על-מנת לשחק, גם במשחקי קמפיין בודדים. 

 

רשמי בטא: דרוש ליטוש

לאחרונה, עם התגברות הדיווחים על מצבה הכלכלי הרעוע של EA, נפוצו שמועות בדבר ביטולו של פרוייקט Command & Conquer 4, שלבסוף הופרכו. מאידך, מספר אתרי משחקים אחרים דיווחו שלמרות שהפרוייקט לא בוטל במלואו, הוא יקוצץ במידה ניכרת - מה שישפיע על איכותו הסופית.

 

הסברה הזו עלתה במוחינו לא מעט במהלך המשחק. למרות שאנחנו מצויים בגירסת הבטא של המשחק ונותרו כשלושה חודשים עד להשקתו, הבעיות הטכניות שבהם נתקלנו אופייניות בדרך כלל לגירסאות אלפא.

 

את המשחק, נאלצנו להתקין שלוש פעמים עד שהצלחנו להפעיל אותו. המשחק נוטה להתרסק (crash) באמצע הקרב לא מעט פעמים, וגם קופא למספר שניות בפרקי זמן קבועים, למרות שהוא ממשיך לאחר מכן בצורה חלקה. במספר קרבות הסינכרון עם השחקנים האחרים אובד, מה שגורם לקבוצה להיזרק החוצה בתסכול רב. בשורה התחתונה- חמישים אחוזים מהמשחקים ששיחקנו נקטעו באמצע בגלל תקלה טכנית כזו או אחרת.

  

אך כנראה שאלו הסיכונים שאותם צריכים לקחת בחשבון כאשר מנסים גירסת בטא. כולי תקווה ש-EA יצליחו להתגבר על מכשולים טכניים אלו, עד מרץ הקרוב.

  

יש למה לצפות

בהנחה שהמשאלה מהפסקה הקודמת תתגשם, וחווית המשחק תהיה רצופה, נקייה ותכניס כלים מתקדמים יותר לשליטה בשחקני הקבוצה - מצפה לנו משחק מהנה, מהיר וקצבי, עם קרבות של כ-15 דקות בממוצע. המבחן האמיתי של המשחק יהיה במצב הקמפיין המסורתי, שבו שחקן יחיד יתמודד מול המחשב לאורך כל שלבי המשחק.

 

השינוי התפיסתי בצורת המשחק עלול דווקא להפחית מההנאה אותה חוו מיליוני אנשים לאורך 15 שנות הסדרה במצב משחק זה, וממה שמצופה היסטורית מנצר לאחת הסדרות האגדיות של האסטרטגיה בזמן אמת.

 

המשחק Command & Conquer 4: Tiberium Twilight יצא בלעדית למחשב האישי במרץ 2010.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים