שתף קטע נבחר

איגוד לשכות המסחר: המשק יצמח בכ-3%

כלכלני האיגוד חוזים בשנת 2010 צמיחה דומה לזו שצופה משרד האוצר. הערכה: מספר המשרות במגזר המסחר והשירותים יגדל ב-25 אלף והאבטלה במשק תרד ל-7.5%

התוצר העסקי יצמח ב-2010 ב-3.1% והתמ"ג בכלל המשק יגדל ב-2.9%, כך צופים כלכלני איגוד לשכות המסחר בסקירה כלכלית שפרסמו היום (ד'). תחזית זו דומה לתחזית של משרד האוצר, המעריכה גם היא גידול בתמ"ג של כ-3% בשנה הבאה.

 

 

באיגוד צופים גם, כי יהיה גידול של 25 אלף במשרות במגזר המסחר והשירותים והאבטלה במשק תרד ל-7.5%, לעומת 7.8% ברבעון השלישי של 2009. כלכלני האיגוד צופים עוד, כי מדד המחירים בשנת 2010 יעמוד על כ-2.5% עד 3% ושיעור ריבית בנק ישראל יעמוד על 3.5%.

 

על פי התחזית, המנועים העיקריים שיתקנו את הצמיחה בשנת 2010 יהיו הצריכה הפרטית שתגדיל את הביקושים לייבוא, והגידול בייבוא השקעות שנעצרו ב-2009.

 

לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "נוכח סימני ההתאוששות בשווקים הפיננסיים, נראה כי בשנת 2010 תורגש התחזקות גם בשוק הריאלי, אשר יבוא לידי ביטוי בגידול בתוצר העסקי, במספר המשרות ובהיקפי סחר החוץ. כל זאת בהנחה שהממשלה תשנה את מדיניותה ותפסיק להכביד ללא הרף על המגזר העסקי".

 

מהתחזית עולה כי מספר אינדיקאטורים כלכליים מעידים על תהליך ההחלמה של הכלכלה ובהם עלייה של 0.6% במדד המשולב של בנק ישראל בחודש נובמבר, שיפור במדד אמון הצרכנים שעלה באוקטובר ב-4.7 נקודות ל-98.3, עלייה במדד פדיון ענפי המסחר ושירותים מיולי עד ספטמבר בשיעור שנתי של 5.9% והתמתנות הירידה בהכנסות ממסים.

 

בנוסף, העלייה במדד הרכישות בכרטיסי אשראי שרשם גידול של 9.1% במונחים שנתיים מאוגוסט עד אוקטובר, עלייה בנתוני הייצור התעשייתי ועלייה בקצב הייצוא התעשייתי, שיפור במוסר התשלומים של חברות ועסקים במשק והתאוששות גם בנתוני המסחר בבורסה.

 

כמו כן, מסתמכים כלכלני האיגוד גם על השיפור בסחר העולמי, אשר על-פי תחזית ה-OECD יגדל בשנת 2010 בכ-2%, לאחר התכווצות של 16% השנה.

 

התחזית המקרו-כלכלית מסתמכת על תחזית לגידול של כ-3.4% בצריכה הפרטית (מהם כ-3% בצריכה השוטפת וכ-1% בצריכת מוצרי בני קיימא), עלייה של כ-4.8% בהשקעה הגולמית בנכסים קבועים במשק, עלייה של 6.9% בייצוא הסחורות ושירותים ועלייה של כ-9% בייבוא הסחורות והשירותים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים