שתף קטע נבחר

סיטיגרופ העלה את מחיר היעד של מניית טבע

ענקית התרופות הישראלית ממשיכה להציג תוצאות טובות ולקבל המלצות קניה. כלכלני סיטיגרופ העלו את מחיר היעד למניית טבע מ-60 ל-67 דולר, בעקבות סיומו הצפוי של הסכם ההפצה שחתמה טבע עם חברת סאנופי-אוונטיס, שיביא לכך שכל ההכנסות מתרופת הקופקסון יהיו של טבע

כלכלני בית ההשקעות סיטיגרופ מעריכים בסקירתם החדשה כי במהלך השנה הקרובה תעניק טבע למשקיעים במניה תשואת יתר על תשואת השוק בעיקר בשל ההכנסות המוגדלות שצפויה החברה לרשום ממכירות תרופת המקור שלה – הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה.

 

בסיטי המשיכו בסקירתם האחרונה בהמלצת הקניה שנתנו לענקית הגנריקה הישראלית, והעלו את מחיר היעד למניה מ-60 ל-67 דולר. בבנק ההשקעות מציינים כי החל מסוף הרבעון הראשון של השנה, צפוי להסתיים הסכם ההפצה שחתמה טבע עם חברת סאנופי-אוונטיס, כך שכל ההכנסות מהקופקסון בארה"ב יהיו שייכות לטבע. בנוסף, מבססים בסיטי את תחזיותיהם על צבר המוצרים הגנריים של טבע שגם הוא צפוי להתרחב בשנת 2010.

 

תמורות אלה כבר תומחרו בעבר על ידי הכלכלנים בסיטי אשר החליטו שלא לשנות את תחזית המכירות של טבע וממשכים להעניק תחזית רווח למניה עבור 2010 ו-2011 של 4.5 דולר ו-4.93 דולר בהתאמה.

 

באשר למכפיל הרווח של טבע, סבורים בסיטיגרופ, כי יש לתמחר את החברה במכפיל הרווח של 13.5 - גבוה ב-12.5% מהמכפיל הקודם בו תמחרו בבנק ההשקעות בהמלצתם הקודמת שעמד על 12.

 

למרות ההמלצה החיובית, בסיטי חוששים שהתחרות הצפויה לטבע בשוק הגנרי, צפויה ללחוץ את מחיר התרופות הגנריות כלפי מטה ולשחוק את רווחי החברה בניהולו של שלמה ינאי. עוד ציינו בסיטיגרופ את ההתדיינות על תוקף הפטנט על הקופסקון שצפוי לפוג רק ב-2014 אך גרסאות גנריות של התרופה עלולות לצוץ מוקדם מהצפוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שלמה ינאי אלי הורביץ טבע
צילום: גלעד קוולרצ'יק
מומלצים