שתף קטע נבחר

הולנד: חצי מיליון אירו להמצאה הירוקה הזוכה

מפעל הפיס ההולנדי לקח את החיפוש אחר הברקות ירוקות צעד אחד קדימה במסגרת תחרות "האתגר הירוק", שמעודדת את הציבור הרחב להציע רעיונות למוצרים ושירותים שתורמים משמעותית לאורח חיים אקולוגי ולהפחתת פליטות גזי החממה

המשבר הסביבתי העולמי עתיד לאתגר בעשורים הקרובים את המין האנושי כולו. האתגר הגדול ביותר שעומד בפני העולם הוא כיצד להמשיך ולקיים 6 ביליון בני אדם, מבלי לחרב את הכדור שכולם מתגוררים בו. וכידוע, עם הצורך - באה ההמצאה.

 

 

ואכן בזכות המהפכה הירוקה התעורר חיפוש אינטנסיבי אחר פתרונות חכמים ויעילים לשינוי אורח החיים שלנו. דבר זה מהווה קרקע פורייה להמצאות ורעיונות, שמציעות חלופות אקולוגיות לכל מוצר ושירות קונבנציונליים הקיימים בשוק.

 

עם זאת, רעיונות גדולים רבים נולדים במקומות הפחות צפויים ומה שעומד בין ההברקה של לא מעט אנשים יצירתיים בעולם לבין המציאות היא בעיקר בעיית המימון.

 

מרבית הרעיונות הטובים נשארים עמוק במגירה משום שלממציאים רבים אין נגישות למשקיעים, וכשמדובר ברעיונות ירוקים - כולנו מפסידים.

 

"הבעיה הכי גדולה היא שהמצאות ירוקות יזמיות, לא מאורגנות ונטולות הון, מתחרות בגופים מאורגנים היטב, עתירי ממון שעדיין שולטים בכיפה", כך אמר ביל קלינטון בכנס בנושא משבר האקלים בשנת 2006.

 

קיימות, יזמות ויצירתיות

הולנד, מובילה ירוקה ונמרצת, לקחה את החיפוש אחר הברקות ירוקות צעד אחד קדימה. בשנת 1989 הוקם גוף בשם DUTCH POSTCODE LOTTERY, שפועל במתכונת הדומה לזו של "מפעל הפיס" המוכר לנו מישראל.

 

הפוסטקוד ההולנדי מוכר מדי שנה, קרוב ל-5 מליון כרטיסי הגרלה ליותר מ-2.5 מליון אזרחים ומייצר מחזור של 250 מליון יורו בשנה. את הכספים הללו מעביר הארגון ל-64 ארגוני צדקה שונים, כולל UNICEF, אמנסטי אינטרנשיונל ו-WWF. עד היום חילק ארגון יותר מ-2.7 מיליארד יורו לפרויקטים חברתיים שונים ומגוונים.

 

בנוסף, הפוסטקוד ההולנדי מקיים את תחרות האתגר הירוק (Green challenge) - תחרות המצאות ירוקות שנועדה לקדם המצאות של מוצרים ושירותים אקולוגיים.

 

האינדקס הירוק

ילדים ירוקים

ילדים ירוקים

מתנה ירוקה

מתנה ירוקה

טיפוח אורגני

טיפוח אורגני

משלוחים אורגניים

משלוחים אורגניים

תיירות אקולוגית

תיירות אקולוגית

גינה אורגנית

גינה אורגנית

התחרות, שנערכת תחת הסיסמא "אין לנו יותר זמן לבזבז", תעניק השנה 500 אלף אירו לזוכה במקום הראשון, זאת בנוסף לליווי מקצועי צמוד ורשימת לקוחות ראשונית למוצר או לשירות שהוא מספק.

 

תחרות "האתגר הירוק" משלבת קיימות, יזמות ויצירתיות ומעודדת את הציבור הרחב להציע רעיונות למוצרים ושירותים שתורמים משמעותית לאורח חיים אקולוגי ולהפחתת פליטות גזי החממה, כל זאת תוך שמירה מקסימאלית על נוחות, איכות ועיצוב.

 

התחרות הושקה לראשונה בשנת 2007. מאז ועד היום היא חילקה כבר מעל מליון אירו לשלושה זוכים, שנועדו לסייע להם להפוך את רעיונותיהם הירוקים והמבריקים - למוצרים אמיתיים.

 

מחפשים מוצרים ירוקים? מיטב המוצרים והשירותים הירוקים בישראל מחכים לכם באינדקס העסקים הירוקים

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים