שתף קטע נבחר

נדחה הדיון בייקור המים; הרצוג: לפצות החלשים

שר הרווחה טוען כי הייקור עובר למעשה את רף ה-50% ולא רק 25% כפי שנטען, ומזהיר כי הוא "יעמיק את העוני". גם שר התשתיות לנדאו דורש לבטל את הייקור הנוסף המתוכנן ליוני, ואילו שר האוצר שטייניץ דוחה את הטענות: "זה פופוליזם זול"

"ייקור תעריפי המים יעמיק את העוני בישראל" - כך טוען היום (א') שר הרווחה יצחק הרצוג, על רקע העלאת תעריפי המים החל מסוף השבוע ב-25 אחוז, והעלייה הנוספת הצפויה ביוני, בסך 15 אחוז. "אני דורש פיצוי לשכבות החלשות העלולות להיקלע למצוקה", אמר השר. "הבדיקה שלנו מגלה שייקור המים חוצה את רף ה-50 אחוז, ולא כפי שנאמר קודם לכן על-ידי האוצר".

 

המים מתייקרים: כל העדכונים ב-ynet:

 

הדיון בממשלה בנושא נדחה בשל אילוצי לו"ז, אך גם האיש העומד מאחורי הייקור, שר התשתיות עוזי לנדאו, ביקר היום את האוצר בנושא. לטענתו, הייקור היה הכרחי, אך את הייקור הנוסף הצפוי ניתן למנוע, ולמצוא מקורות תקציביים אחרים להצלת משק המים. "אם לממשלה יש די כסף בשביל להוריד את המע"מ בחצי אחוז,

היא יכולה למצוא את מיליארד השקלים על מנת לטפל בתשתיות המים ולמנוע את ייקורם בשלב השני בשיעור של 15%", אמר השר.

 

עוד הוסיף לנדאו בשיחה עם ynet: "אמנם צריך להציל את משק המים ולפתח אותו כדי שלא נגיע למצב כפי שהתרחש בשנים האחרונות והביא את המשבר. יש להשלים את הפיתוח ואת המיזמים להנחת צנרת ולטיהור השפכים, ולטובת זה צריך לגייס את משרד האוצר. יש למצוא מקורות כספיים אחרים להעלאת מחירי המים - ולאו דווקא על גבו של האזרח. ההעלאה האחרונה בשיעור 25 אחוז הייתה עזרה ראשונה להצלת משק המים מקריסה גמורה, אך את ההעלאה הבאה צריך למנוע מהציבור".

 

בסביבתו של שר האוצר יובל שטייניץ דוחים מכל וכל את הטענות - הן של הרצוג והן של לנדאו. "זה פופוליזם זול", אמר גורם בכיר במשרד האוצר ל-ynet.

"לנדאו מתוסכל מכך שאינו יכול להטיל את מרותו על רשות המים. את המאבק הזה הוא היה צריך לנהל בחודשים האחרונים, הרי כל העניין נמצא בסמכותו ובאחריותו, שלא ינסה להפיל את זה על האוצר".

 

גורמים בכירים באוצר אמרו ל-ynet שייקור המים נדרש ומחויב, מכיוון שעלויות המים כבדות, ובהן כ-20% לטיפול בבעיות עבר של משק המים ועוד כ-20% להקמה ופיתוח של תשתיות חדשות. "זהו כסף צבוע, אותו ישלמו האזרחים וייעשה בו שימוש רק לטובת רשויות המים", אמר גורם בכיר אחד באוצר, ואילו גורם בלשכתו של שטייניץ הוסיף: "איננו רוצים להגיע למצב כמו בירדן ובקפריסין, שם יש יום אחד מים בברזים, וביום השני לא". על פי ההערכות, בלשכות ראש הממשלה תכונס ועדה שתכלול פקידים בכירים, כדי לדון בהמשך ייקור המים הצפוי בחודש יוני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
דורש פיצוי. הרצוג
צילום: עידו ארז
"לנדאו מתוסכל". שטייניץ
צילום: גיל יוחנן
מומלצים