שתף קטע נבחר

בכנסת אישרו להמשיך בחקיקת חוק הג'ובים

למרות הביקורת הציבורית, אישרה ועדת הכנסת להמשיך בהליכי החקיקה של החוק שמקדמת ש"ס המעניק לשר הפנים סמכות לאשר הוספת סגן ראש רשות בשכר. ח"כ אריה ביבי: "את הכסף לסגנים אפשר לתת לעניים"

גם טענה לחריגה מסמכות לא הצליחה לעצור את חקיקת החוק הבזבזני: ועדת הכנסת אישרה הבוקר (יום ב') את המשך הליכי החקיקה של "חוק הג'ובים" שמקדמת ש"ס, המעניק לשר הפנים את הסמכות לאשר הוספת סגן ראש רשות נוסף בשכר, מעבר למכסת הסגנים המותרת בחוק.

 

החוק, שכבר עבר בקריאה ראשונה בכנסת, מעורר תרעומת רבה בשל בזבוז כספי הציבור. "את הכסף לסגנים אפשר לתת לעניים", אמר בדיון היום ח"כ אריה ביבי (קדימה) - אחד מכמה ח"כים מהאופוזיציה שהתנגדו להחלטת הוועדה, שהתקבלה ברוב האוטומטי של חברי הקואליציה.

כעת ימשיך הליך החקיקה לקראת אישורו לקריאה שנייה ושלישית, ונראה כי הצעת החוק תאושר בקרוב.

 

החוק הועבר לדיון בוועדת הכנסת בעקבות טענות של קבוצת ח"כים, בראשות יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, יואל חסון (קדימה), לגבי חריגה מסמכות בעת הליכי החקיקה - שכן החוק המקורי שעבר בקריאה טרומית דיבר על הוספת סגנים לעיריית ירושלים בלבד, אך במהלך הליכי החקיקה נוספו להצעת החוק, ביוזמת ח"כ דוד אזולאי מש"ס, סעיפים שנועדו לאפשר הוספת סגנים ברשויות מקומיות רבות בישראל.

 

נציגי האופוזיציה בדיון היום היו מוכנים לתמוך בחוק במתכונתו הקודמת, אך התנגדו בנחרצות לגרסה המתוקנת, וטענו כי הדבר מחייב הגשת הצעת חוק חדשה, שתובא בפני הכנסת במסגרת הליך חקיקה חדש. הם טענו כי לאחר שאושרה הצעת החוק בקריאה טרומית בנוסח ספיציפי לירושלים בלבד - הוספו רשויות מקומיות רבות, "על הדרך".

 

"זו גניבת ג'ובים"

"ההצעה המקורית דיברה רק על ירושלים", אמר ח"כ ביבי בדיון. "תוך כדי דיון, התקבלו תוספות. חשבנו שמן הצדק להוריד את ההצעה הזו מסדר היום בוועדת הפנים. את הכסף לסגנים אפשר לתת לעניים". אחד מיוזמי החוק המקורי לגבי ירושלים, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הסכים: "זה לא הנושא שאני הבאתי אותו, אני הבאתי נושא על ירושלים. אני מבקש לא לעכב את החוק הזה".

 

ח"כ יואל חסון אמר כי "זה ישראבלוף ברמה הכי גבוהה, זה פשוט לסדר ג'ובים בחוק. לדבריו, "באו אלינו דרך הלב ומנסים לגנוב את כל הגוף. בהתחלה ביקשו סגנים לירושלים אבל הוסיפו על הדרך את כל המדינה" ח"כ אורית אדטו (קדימה) הוסיפה: "הולכים פה להכשיר את השרץ".

 

לקראת סוף הדיון התפתח עימות בין ח"כ חסון לבין חברי הקואליציה. חסון הטיח בח"כ אלקין: "לפחות תוריד את הראש שאתה גונב ג'ובים. לפחות תראה את הבושה".

בתגובה השיב אלקין: "אתה מאחר ומדבר...". ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) הגיב: "מי עומד לדין על גניבת ג'ובים?", בהתייחסו לח"כ צחי הנגבי, העומד לדין בפרשת המינויים הפוליטיים שביצע כשר לאיכות הסביבה.

 

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), נאלץ להצביע על פי עמדת הקואליציה. לאחרונה קרא לוין לחברי ועדת הפנים לשקול מחדש את החלטתם. בשיחה עם ynet הוא אמר: "בתקופה זו, כאשר הרשויות המקומיות מצויות בגירעונות כבדים, יש לנקוט משנה זהירות בכל החלטה שיש בה כדי להעמיס נטל כלכלי נוסף על קופת הרשויות. הדרך לפתרון הבעיות אינה צריכה להתבסס על העמסת משרות נוספות בשכר, אלא על התאמת חוקי הבחירות והעלאת אחוז החסימה, כדי לצמצם את מספר הסיעות המכהנות בכל מועצה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לתת את הכסף לעניים. ח"כ אריה ביבי
צילום: בן פרג'
יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין
צילום: עמית מגל
ישראבלוף. ח"כ יואל חסון
צילום: גיל יוחנן
אחד מיוזמי החוק. ח"כ אורי מקלב
מומלצים