שתף קטע נבחר

יגאל עמיר רצה לייצג את עצמו, והתחרט

בדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת בעניין המשך החזקתו בהפרדה בכלא, ביקש רוצחו של ראש הממשלה לייצג את עצמו. לאחר שהובהרו לו משמעויות העניין, התחרט

יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, הובא הבוקר (יום ג') לבית המשפט המחוזי בנצרת לדיון בבקשת המדינה להמשיך להחזיקו בהפרדה למשך חצי שנה נוספת. תחילה ביקש מנשיא בית המשפט, השופט דוד חשין, לייצג את עצמו ולא להיעזר בסניגוריה הציבורית, אך התחרט.

 

לאחר שיגאל עמיר ביקש לייצג את עצמו, העביר לידיו נציג הפרקליטות את התיק, עמיר הרכיב משקפיים, דפדף בתיק - ותוך כדי עיון, הבהיר השופט כי ראוי שיבין את משמעויות ההחלטה של ייצוג עצמי: "האם אתה מבקש להיות מיוצג על-ידי סניגור מטעם הסניגוריה הציבורית או מטעמך?" עמיר השיב: "אני מבקש להתחיל את הדיון ובהמשך אחליט אם אני מבקש ייצוג".

 

השופט הבהיר: "זה בעייתי. או שאדוני לא יהיה מיוצג מראשית הדיון, או שיבקש ייצוג וימונה לו סניגור. אם אתה מוותר על ייצוג, זה עד סוף ההליך". עמיר הרהר וביקש למנות לו סניגור לדיון. השופט שאל אם עורך הדין אבי מוסקוביץ' מהסניגוריה הציבורית, שכבר ייצג את עמיר בעניין, יוכל להגיע כבר היום לאולם בית המשפט. עמיר אמר כי מן הראוי שעורך דינו יוכל לעיין בבקשת המדינה, ולפיכך דחה השופט את הדיון ל-20 בינואר.

 

"כבוד השופט", פנה עמיר לקראת סוף הדיון, והעיר שקיבל את הזימון לדיון רק אמש. נציגת הפרקליטות, עורכת הדין עידית עמיר לוינשטיין, אמרה שהשב"ס היה אמור להעביר את הבקשה לרוצח, "אתמול הבנתי שזה לא הגיע לידיו וביקשתי שייתנו לו את זה". עמיר סינן: "זה תמיד כך". השופט: "אני מצפה לכך שמכאן ולהבא בקשות וכתבי טענות אחרים המוגשים על-ידי שב"ס לבית המשפט יומצאו לאסיר הנוגע בדבר עוד באותו היום. אין מנוס מקבלת בקשתו של עמיר לדחיית הדיון, כדי לאפשר לו ללמוד את הבקשה ולהיות מיוצג בהליך זה על-ידי עורך דין של הסניגוריה הציבורית שאינו יכול לקיים היום התייעצות עם המשיב".

 

בשלב זה, כך קבע השופט, ימשיך עמיר לשהות באותם תנאי הפרדה שבהם הוא מוחזק כיום. עורך הדין ההחלטה האחרונה בעניין הארכת הבידוד התקבלה ב-14 בספטמבר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רצה לייצג והתחרט. יגאל עמיר
צילום: חגי אהרון
בקשה בעייתית. השופט חשין
צילום: חגי אהרון
ייצג את עמיר. עו"ד מוסקוביץ'
צילום: חגי אהרון
מומלצים