שתף קטע נבחר
צילום: רון כהן

היפים והאמיצים

שלישיית חתיכים צעירים פותחת את העשור במוזיקה המזרחית במלוא שאפתנות ואנרגיות: עומר אדם לא נותן לשערוריית כוכב נולד לעצור אותו, אביהו הוא אנריקה איגלסיאס הישראלי וגיא יעקבי הוא בעיקר מוצר פופ

הם צעירים, חתיכים, שאפתנים ובעיקר עם רעב ואנרגיות שרק לאנשים בגילם יש. עומר אדם, אביהו שבת וגיא יעקובי הולכים ומסתמנים כשלישייה הפותחת של העשור החדש.

 

את עומר אדם, דווקא הינוקא מבין החבורה, אין צורך להציג. אחרי הפיאסקו של "כוכב נולד", רבים חשבו כי למרות הכישרון האדיר והקול הייחודי, דרכו אל עולם הבידור נחסמה. אך אדם הוכיח שאותה חוצפה שבזכותה אנחנו בכלל מכירים אותו, היא גם התכונה שעוזרת לו להישאר בתודעה.

בזמן שבני גילו היו מתמודדים עם השערורייה בהתכנסות מתחת לשמיכה, הוא כבר המשיך הלאה, התארח בקיסריה אצל איציק קלה, זימר להנאתו אצל ירון אילן בערוץ 24 וכעת כובש את תחנות הרדיו עם שני להיטים ענקיים.  

 

"להיאבד ברוח" ו"אל תבכי", שני הסינגלים שהוציא עד כה, מציגים אותו כאמן בוגר, בשל, איכותי ובעיקר מעניין. לא יודע אם זה עניין של מזל בבחירת חומרים טובים או פשוט ניהול נכון, אבל אם אדם ימשיך ככה זה, הוא עשוי להיות אחד הכוכבים המבטיחים של העשור הקרוב.


עומר אדם. נשאר בתודעה בזכות החוצפה (צילום: פיני סילוק) 

 

בניגוד לאדם, שנכנס לעולם המוזיקה "רק" בגיל 15 וקצת, אביהו שבת חי אותו כל חייו, מתוקף ייחוסו כבנו של שלומי שבת, אחד הזמרים האהובים והמצליחים בארץ. שבת ג'וניור מזכיר לי את אנריקה איגלסיאס: לא רק באילן היוחסין המוזיקלי, אלא גם בכך שהתברכו מראה מצודד שתרם מאוד למינוף ההצלחה.

כמי שראה את אביו, ואף את דודתו לאה, ברגעי השיא ובימי השפל, נראה ששבת רכש בדם תובנות, מה יש לעשות על מנת להצליח ויותר מכך, מאלו דברים להימנע.


אביהו. רכש תובנות בדם (צילום: פיני סילוק) 

 

אביהו שבת, או רק אביהו, כפי שהוא מקדם את עצמו, כבר הצליח לכבוש את הרדיו עם "עדיין שלך" המעולה וגם עם עזרה של הסינגל השני "קחי את ליבך". הבוקר (א') עם שחרור הסינגל השלישי "בשבילך", אביהו מגלה שהגנים הטורקיים לא פסחו גם עליו. תוך שימוש בכלים כמו כינור טורקי ואפילו בגלמה (אגב, כלי נגינה מונגולי שאומץ על ידי הטורקים) מדגיש "בשבילך" עד כמה התפוח לא נפל רחוק מהעץ.
גיא יעקובי, לעומתם, הוא מקרה אחר. יש שיגידו שהוא נראה טוב, יש שיסברו שיש לו קול יפה, בינתיים הוא הולך ומסתמן כלא יותר מאשר הגרסה הגברית החיוורת של רוני סופרסטאר. יעקובי בינתיים הוא רק מוצר פופ, נוטף סוכר עם חיוך של פרסומת למשחת שיניים.

 

לאחרונה הוא הוציא את "כמה אהבה", בלדה לא רעה, אך עדיין לא מספיק טובה כדי שתוכל לכפר על החרפה של "זה האור". מבין השלושה, ההימור הגדול ביותר יהיה עליו, אך הוא יצטרך להוכיח שבניגוד למה שמסתמן כעת, הוא יותר ממוצר שפונה רק לילדות תמימות שמתלהבות לרגל רכישת הגוזייה הראשונה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גיא יעקבי. יותר ממוצר לילדות?
צילום: פיני סילוק
לאתר ההטבות
מומלצים