שתף קטע נבחר

אינטל מציגה: המעבדים של 2010

שנת 2010, על-פי אינטל, תהיה שייכת למעבדי Core ולתהליך ה-32 ננומטר החדש שלה. היא ניצלה את תערוכת האלקטרוניקה CES כדי לעשות סדר בפרטים הידועים, ולהרחיב על הטכנולוגיה החדשה

יצרנית השבבים אינטל חתמה את אירועי CES 2010 בהכרזה רחבת היקף. בלב ההכרזה עומדות הגירסאות החדשות של המעבד Core (לשעבר Nehalem) עבור מחשבים שולחניים וניידים, שעד לשבוע שעבר היו ידועות בשמות הקוד Clarkdale ו-Arrandale.

 

כעת המיקרו-ארכיטקטורה המשופרת זמינה ב-17 דגמים חדשים של מעבדים שולחניים וניידים, שמסומנים Core i7, Core i5 ו-Core i3.

 

המעבדים החדשים מיוצרים בטכנולוגיית 32 ננומטר, שצפויה להחליף בהדרגה את טכנולוגיית ה-45 ננומטר המשמשת בדורות הנוכחיים של מעבדי אינטל. הם כוללים גם בקרי זיכרון מובנים וגם - לראשונה במשפחת המעבדים הזו - מעבדים גראפיים (GPU) מובנים, מה שמאפשר להחליף את ערכות השבבים הישנות בנות שני השבבים ("גשר צפוני" ו"גשר דרומי") בשבב אחד.

התוצאה: צריכת חשמל מופחתת, עלות ייצור קטנה יותר, ואפשרות לדחוס יותר תכונות ולטפס למהירויות שעון גבוהות יותר.

 

ההבדל בין השולחניים לניידים

התפקיד של המעבדים החדשים בשווקי השולחניים והניידים יהיה שונה. במחשוב השולחני המעבדים החדשים צפויים להחליף את מעבדי Core 2 כפתרון המיינסטרים. במחשוב הנייד הם מציעים פריצת דרך בביצועים, לצד תמיכה מובנית בתקני אודיו עדכניים. ערכות השבבים החדשות מסדרת Intel 5 Series משלימים את הפתרון עם תמיכת Wi-Fi ו-WiMax.

 

כל מעבדי Core החדשים הם דו-ליבתיים ותומכים בטכנולוגיית Hyper-Threading המאפשרת לכל ליבה לבצע שתי פעולות במקביל, כדי לדמות פעילות של מעבד ארבע-ליבתי (Quad).

 

13 מבין 17 המעבדים החדשים תומכים בתכונת Turbo Boost, המאפשרת להם לבצע הגדלה דינמית של מהירות השעון בהתאם לדרישות הביצועים - בעצם פעולת Overclocking אוטומטית.

 

הדגמים השולחניים מסוגלים להאצה של 7-8 אחוזים בלבד במהירות השעון. לעומתם, הדגמים הניידים מגיעים להגדלה של 25 עד 88 אחוז.

 

 בדגמים הניידים מתבצע שינוי דינמי גם במהירות השעון של המאיץ הגראפי. בדגמים הרגילים מהירות השעון נעה על הטווח שבין 500 ל-766 מגהרץ ובדגמים דלי-ההספק הטווחים הם 266-566MHz או 166-500MHz.

 

שיפור ביצועים משמעותי בניידים

במבחנים ראשונים שפורסמו בשבוע שעבר, המעבדים הניידים החדשים מציגים שיפור ביצועים דרמטי בהשוואה לדור האחרון של מעבדי Core 2.

 

לדוגמא, במבחנים שפרסם אתר Tom's Hardware ,מעבדי Core i5 הניידים מציגים שיפור של 25 עד 78 אחוזים בביצועים הגראפיים ושיפור שנע בין אחוזים בודדים לבין הכפלת הביצועים ביישומים אחרים.

 

ההאצה הגראפית המובנית בדגמים השולחניים הציגה במבחנים של Tom's Hardware שיפור של 40-80 אחוז בהשוואה ל פתרון ה-IGP הנפוץ GMA X4500HD. הביצועים המשופרים לא יספיקו להרצת של משחקי תלת-ממד חדשים, אבל Clarkdale מצליח לפי Tom's לאתגר את ביצועי ה-IGP של AMD ו-NVidia.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מהירות שעון גבוהה יותר. מעבד הקלארקדייל
מומלצים