שתף קטע נבחר

הריסות בשטח אש ליד שכם: "גרים פה שנים"

בג"ץ קבע בשנת 2005 כי 15 המבנים שנהרסו היום בכפר חירבת טנה, ושנמצאים לטענת ישראל בשטח אש, נבנו בניגוד לחוק. הפלסטינים זועמים: מה יעשו החקלאים בלי בתי הגידול והילדים שכיתותיהם הוחרבו?

המנהל האזרחי וכוחות הביטחון הרסו בצהריים (יום א') 15 מבנים בכפר הפלסטיני חירבת טנה שליד שכם, משום שהוקמו בשטח אש. במנהל הדגישו כי המגורים במבנים אלה סיכנו את חיי יושביהם. הפלסטינים דחו את הטענות, ולדבריהם המבנים המאולתרים שימשו בית לכ-150 איש.

 

מזכיר מועצת חירבת טנה, אחמד מאזן, סיפר ל-ynet כי הנפגעים העיקריים מההריסה הם חקלאים שאיבדו את בתי הפח ששימשו אותם עבור הצאן שלהם. לדבריו, במסגרת מבצע ההריסה הוחרבו גם שתי כיתות לימוד שבהן התחנכו ילדי החקלאים באזור.

 

מאזן סיפר כי בשנת 2005 קבע בג"ץ שהקמת המבנים אינה חוקית, וכל המאמצים של התושבים לשנות את רוע הגזרה עלו בתוהו.

 "היום יש 15 חקלאים שאין להם איפה להחזיק את הצאן שלהם, ויש תלמידים באזור שכבר לא יהיה להם איפה ללמוד", אמר. גם עאטף חניני, גורם פלסטיני רשמי מקומי, דחה את הטענות הישראליות, ואמר כי חקלאים פלסטינים גרים באזור זה עשרות שנים.

 

בארגון רבנים למען זכויות אדם אמרו כי מבני ה"פחונים" הוקמו לפני כארבע שנים בסיוע הארגון, וכי האזור שבו הוצבו אינו מהווה סכנה ביטחונית, ולא מיועד לאימונים צבאיים. לטענת הארגון, המבנים נהרסו כדי לסייע להרחיב את ההתנחלויות בסביבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"כדי להרחיב התנחלויות". הרס בתים (ארכיון)
צילום: AP
מומלצים