שתף קטע נבחר

ביבי: לא הצבעתם. אלקין: עבריינים. סילבן: זה גנון

שמח בישיבת סיעת הליכוד: יו"ר הקואליציה מנה את "העבריינים", שלא באו להצבעות במליאה. סילבן שלום רתח - ואז פרץ שוב עימות בינו לבין נתניהו, שכלל את ההתבטאויות "זה דבר מטומטם" ו"גנון". אחרי עוד טרוניות, אלקין חזר בו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נהנה בתקופת שלטונו משקט תעשייתי יחסי בסיעת הליכוד, אבל היום (ב') התפרץ שוב בישיבת הסיעה המתח שמתחת לפני הקרקע בינו לבין השר סילבן שלום.

 

נתניהו נזף בחברי הסיעה שלא מגיעים באופן תדיר להצבעות בכנסת, ומקשים על עבודת הקואליציה. יריבו משכבר הימים במפלגה, והמשנה לראש הממשלה כיום, ממש לא אהב את זה.


אלקין (מימין), לצד נתניהו. מנה את ה"עבריינים" (צילום: גיל יוחנן)

 

זה התחיל כאשר יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, מנה את מי שכינה "עבריינים" לפי החלטתו של ראש הממשלה: דני דנון, כרמל שאמה, סילבן שלום, אופיר אקוניס וישראל כץ. שלום התפרץ: "איזה מין דבר זה? איך אפשר לקרוא לנו עבריינים? אנחנו עושים דברים אחרים בשעות האלה. אנחנו פגשים עם אנשים. אני חולק עליך".

 

נתניהו ענה: "אני חולק עליך".

שלום התעקש: "גם אני חולק עליך".

נתניהו: "אני ראש הממשלה וגם אני מתפנה להיות יומיים במליאה".

שלום: "כן, אבל כשקובעים לי עם טוני בלייר, אני לא יכול לבטל".

 

המשנה לראש הממשלה הוסיף: "איזה דבר מטומטם זה? מה, אנחנו בגנון? בואו לא נתחיל עם המשחקים האלה, כי טוב לא יצא לנו". הוא פנה לאלקין והדגיש: "אנחנו לא בגן ילדים, ושאף אחד לא ישחק פה משחקים, כי משחקים אפשר לשחק עד אינסוף. הרעיון הזה מטומטם, חבל שהתחלת אותו, וצריך להפסיק אותו".

 

ח"כ שאמה התפרץ גם הוא על יו"ר הסיעה: "איזה מין מונח זה עבריינים, לגבי התנהגותם של חברי סיעה?", הוא זעם. חלק מהשרים וחברי הכנסת סיננו בשקט לעברו של אלקין שאולי כדאי לקרוא למי שלא בא להצבעות "עריקים" או "נפקדים".

 

אחד השרים זרק לעברו של אלקין, יליד ברית המועצות לשעבר: "מהמדינה שאתה באת ממנה, לא להצביע כמו שהסיעה רוצה, זו עבריינות". בסופו של דבר, יו"ר הקואליציה חזר בו מהכינוי "עבריינים", לדרישתו של שאמה.

 

נתניהו על איראן: אם לא סנקציות עכשיו - אימתי?

לפני העימות, נתניהו פתח את ישיבת הסיעה וסיפר על ישיבת הממשלה המתוכננת בשבוע הבא בגרמניה, לצד ההנהגה המקומית.

 "אני מתכוון לעלות שם כמה נושאים חשובים, אך בראש ובראשונה את הצורך של הקהילה הבינלאומית לעצור את המירוץ של איראן. היא חייבת לאמץ סנקציות חריפות נגד איראן עכשיו".

 

הוא חזר על עמדתו לפיה "בשנה האחרונה המסיכה נפלה מפני המשטר האיראני. זה משטר הרודה בבני עמו, מפעיל טרור בקשת רחבה ופועל ללא לאות, בלי הפסקה ובלי עצירה לקדם את הפיתוח של נשק גרעיני. בחודשים הקרובים אני מתכוון לפנות למנהיגים המובילים בעולם, המנהיגים של המדינות האחריות במטרה לעודד אותם להפעיל סנקציות נגד איראן עכשיו. אם לא עכשיו - אימתי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתניהו, היום. גם אני מתפנה למליאה
צילום: גיל יוחנן
שלום. איזה דבר מטומטם זה?
צילום: דודי ועקנין
מומלצים