שתף קטע נבחר

"שרה אמרה לי: אני האמא של מדינת ישראל"

עובדת משק הבית של בנימין ושרה נתניהו בקיסריה הגישה השבוע תביעה בבית הדין לעבודה. לטענתה, רעיית ראש הממשלה התעללה והשפילה אותה במשך 6 שנים. כתב התביעה המלא - היום ב"ידיעות אחרונות"

שרה נתניהו התעללה בי, שילמה לי משכורת נמוכה משכר המינימום, לא שילמה לי זכויות סוציאליות, הכריחה אותי לעבוד בשבתות למרות היותי שומרת שבת והכריחה אותי לקרוא לה "גברת שרה נתניהו" - אלה מקצת הטענות שמגוללת ליליאן, אשה שעבדה במשק הבית של משפחת נתניהו בקיסריה החל מינואר 2004 ועד יולי 2009, בתביעה שהגישה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

 

בכתב תביעה שהגישו בשמה עורכי-הדין אסף שרעף ושי לביא, מספרת ליליאן, בת 44 נשואה ואם לארבעה ילדים, על שעבר עליה, לגרסתה, בעת שעבדה עבור אשת ראש הממשלה במשך שש שנים. לטענתה, שרה נתניהו שילמה לה משכורת נמוכה משכר המינימום, לא שילמה לה זכויות סוציאליות והכריחה אותה לעבוד בשבתות למרות היותה שומרת שבת.

 

כתב התביעה מגולל את הקשר האישי שהתפתח בין גברת נתניהו לליליאן, במסגרתו היתה עובדת משק הביתה תלויה לחלוטין באשת ראש הממשלה לנוכח מצבה הכלכלי והנפשי הקשה. "נאסר על ליליאן לקרוא לנתבעת בשמה הפרטי כי אם 'גברת שרה נתניהו'. ואם טעתה, בתום לב ומתוך אמונה כי אכן מדובר בקשר אישי, הייתה צווחת עליה עליה נתניהו עד אימה... שכן 'אני אדם סמכותי ועל כל אחד מעובדי הבית לכבד אותי ולקרוא לי בתואר הראוי לי, גברת שרה נתניהו'".

 

בהמשך מתאר כתב התביעה כיצד התהדרה גברת נתניהו בנוצותיה בפני ליליאן ואמה כי "זו זכות לעבוד אצל משפחת נתניהו" ואל לתובעת להעז לדרוש שכר נוסף. "זה הבית היפה שלי, ואני האמא של מדינת ישראל", אמרה נתניהו לליליאן, ומנגד הציעה לממן לה טיפולים פסיכולוגיים כדי "לתקן לה את הראש".

 

עוד טוענת ליליאן כי שרה נתניהו אסרה עליה לשתות מים מינרליים מהמתקן בבית,

מורה לה להביא אוכל מביתה וצורחת עליה אם היתה מניחה חומרי ניקיון על הרצפה בעת שהיתה מנקה את הבית. "ליליאן נאלצה להביא ליום עבודה ארבעה סטים של בגדי עבודה" סט בגדים לעבודות כביסה, סט בגדים לניקיון השירותים והמקלחות, סט לניקיון החדקים וסט לניקיון המטבח. אם הייתה מעזה להפר הוראות ברורות אלו של שרה נתניהו, הייתה זו צווחת עליה ומאבדת את עשתונותיה שכן על ליליאן לשמור על סטריליות מקסימלית ולא לזהם את הבית".

 

טרם הוגש כתב הגנה.

 

  • כתב התביעה המלא, ובו גילויים רבים נוספים: היום ב"ידיעות אחרונות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
שרה נתניהו. "אדם סמכותי"
צילום: אלכס קולומויסקי
"'זה הבית היפה שלי". הווילה בקיסריה
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים