שתף קטע נבחר

צילום: יובל חן

רצון יישאר במעצר; "רמס לנשים כל רצון עצמי"

יום אחרי שהוסר צו איסור הפרסום מעל פרטי הפרשה, הגישה עורכת דינו של מנהיג הכת ערעור על ההחלטה להאריך את מעצרו ב-12 ימים. השופט דחה את הערעור, ואת בקשת המשטרה לאסור כניסת עיתונאים לדיונים

נשאר במעצר. בית משפט המחוזי בתל-אביב דחה הבוקר (יום ו') את ערעורו של גואל רצון, שנעצר השבוע בחשד לשעבוד ועבירות מין במסגרת הכת שהקים, והותיר על כנם את ימי מעצרו. רצון יישאר במעצר לתקופה של 12 ימים. בית המשפט מתח ביקורת על בקשת המשטרה לסגור את הדיון לתקשורת. רצון עצמו, שהגיע לבית המשפט, נראה נינוח למדי.

 

רצון, המחזיק בכַּת של עשרות נשים שסוגדות לו, חשוד בהחזקת בני אדם בתנאי עבדות ובעבירות מין, בהן אונס. הוא נעצר השבוע, במבצע משותף ורחב-היקף של המשטרה ומשרד הרווחה. פרט לרצון עצמו, עיכבו הרשויות 17 נשים וטיפלו ב-37 קטינים, בהם תשעה מתחת לגיל שלוש. ככל הנראה מדובר רק בחלק מה"משפחה", לאחר שבפרסומים קודמים טען מנהיג הכת עצמו על מספר כפול - 32 נשים ו-89 ילדים.

 

גאולה מרצון - כל העדכונים ב-ynet:

   

השופט צבי גורפינקל התייחס להחלטתו לדחות את הערעור, והסביר כי למרות שהחקירה מצוייה בשלביה הראשוניים - ברור כבר כעת כי "תקופה של חמישה ימי מעצר, שמספיקה במקרים רגילים של חשד לעבירה, לא תספיק בחקירה הענפה והמסועפת, מאחר שמדובר בעשרות עדים שיש צורך לחקור ולעמת". עוד כתב השופט בהחלטתו, כי "במקרה זה, מחוייב בית המשפט להיענות למלוא התקופה, וגם זו לא מן הנמנע שתספיק".

 

השופט התייחס לממצאי החקירה עד כה, וכתב כי "די לעיין בראיות שהוצגו כדי להבין שמצטיירת תמונה של אדם שהשתלט פיזית ונפשית על הנשים שמתגוררות במחיצתו, וכן על הילדים המתגוררים עם אותן נשים. התמונה המצטיירת לכאורה היא של שליטה מוחלטת של החשוד על אותם נשים עד כדי רמיסת כל רצון עצמי ועד כדי התבטלות מוחלטת בפניו. הראיות שנאספו עד כה יוצרות חשד סביר לכאורה של ביצוע עבירות מין והדבר מחייב המשך חקירה מאומצת".

 

יחד עם זאת, דחה השופט על הסף את בקשתה של המשטרה לאסור את כניסתם של העיתונאים לדיונים - בטענה כי הדבר יסייע להגן על שלומם של המתלוננים ולמנוע מרצון להעביר מסרים דרך כלי התקשורת, המסקרים את הפרשה.

 

"בתחילת הדיון דחיתי את הבקשה, ובסיומו, לאחר שמיעת הטיעונים, אכן לא היה מקום לסגירת הדלתיים", כתב גורפינקל בהחלטתו, והוסיף: "המשטרה בעצמה הוציאה הודעה לעיתונות, שהפרטים המפורטים בה לצורך פרסום רבים אף יותר מאלו אשר נפרשו בפני בית המשפט בדיון".

 

עוד הבהיר השופט, כי "מקרה זה אינו חריג, בעיקר לאחר שהפרשה פורסמה בהרחבה בכל כלי התקשורת, ויהיה זה מגוחך כי הכל מפרסמים את הפרטים, זולת הדיון בבית המשפט שהוא למעשה צריך להיות מקור הידיעות".

 

החקירה נמשכת: מעצר אחת הנשים הוארך

בתום חקירת הנשים נעצרו שתיים מהן, בחשד ששיתפו פעולה עם רצון או היו עדות למעשים שבוצעו בבית ולא דיווחו עליהם. מעצרה של אחת מהן הוארך עד ליום ראשון, והיתר הועברו למעונות לנשים מוכות, יחד עם ילדיהן. אתמול הוסר צו איסור הפרסום מעל פרטי הפרשה.

 

מעצרו של רצון התאפשר באמצעות חוק האוסר על סחר בבני אדם. הוא נעצר השבוע במבצע משותף ורחב-היקף של היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל-אביב ומשרד הרווחה, באזור שכונת התקווה. במשטרה אמרו כי עד כה, משדר רצון בחקירתו "עסקים כרגיל", וטוען כי "אינו מבין מה רוצים ממנו".

 

במהלך המעצר והבאתו לבית המשפט,

נקטו השוטרים מאמצים רבים למנוע ככל שניתן את צילומו של רצון, מחשש שיעביר מסרים שנקבעו מראש לנשותיו - ויגרום להן לפגוע בעצמן.

 

"מדובר בפרשיה חמורה שלא הייתה כדוגמתה בישראל", אמר בעקבות המבצע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן. "הנושא טופל במקצועיות יתרה, ולכן גם הניב את התוצאות המתבקשות. עבירות נגד חסרי ישע הן בלתי נסבלות, ואנו רואים חשיבות רבה, כחלק מהלחימה בפשיעה, למגר גם תופעות חריגות ופסולות מסוג זה".

 

מפקד ימ"ר תל-אביב, ניצב-משנה שלומי מיכאל, הוסיף בתדרוך לעיתונאים כי החוקרים שטיפלו בפרשה נחשפו במהלך החקירה ל"מראות, מסמכים וחומרים קשים במיוחד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רצון. נשאר במעצר, בינתיים
צילום: עופר עמרם
מעצרה של אחת הנשים הוארך
צילום: מתי אלמליח
מומלצים