שתף קטע נבחר

צילום: יובל חן

פרשת רצון בתקשורת העולמית: "פריצל הישראלי"

העבירות המיוחסות למנהיג הכת עשו הדים בחלקים נרחבים בעולם. באירופה הושווה רצון לאב האוסטרי שאנס וכלא את בתו והוליד ממנה ילדים, וגם בארצות ערב, שבחלקן מותרת פוליגמיה, לא התעלמו מההתרחשויות בהרמון בשכונת התקווה

ההתעניינות במה שנעשה בתוככי ההרמון שהקים גואל רצון בדרום תל אביב, חרגה מגבולות ישראל בעקבות מעצרו. הפרשה, שאותה הגדיר המפכ"ל בעצמו כ"חמורה שלא הייתה כדוגמתה במדינה", סוקרה הבוקר (יום ו') בכלי התקשורת ברחבי העולם - שבאופן טבעי, ניסו להשוות את הדברים לכמה פרשות עגומות אחרות מרחבי הגלובוס.

 

"גואל רצון, 'משיח ההרמון', נעצר בתל אביב" - סיפרה כותרת ה"טיימס" לאזרחי בריטניה, בכתבה שבה תחת תמונתו של מנהיג הכת, הובלטו הדברים שאמר בסרט התיעודי אודותיו: "אני מושלם. יש לי את כל התכונות שאשה רוצה".

 

 גאולה מרצון - כל העדכונים ב-ynet:

 

במאמר, המגולל את פרטי הפרשה המורכבת, ניסו המחברים לאמוד את היקף הפרשה במונחים המוכרים היטב לציבור האירופי - וכינו את את רצון "יוזף פריצל הישראלי", על שמו של האב האוסטרי שכלא את בתו במשך 24 שנים, אנס אותה והוליד ממנה ילדים. רשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז" ציטטה את ה"טיימס" והשתמשה אף היא באותה כותרת.


צילום מסך של אתר "פוקס ניוז"  

 

העיתון האירי "אייריש טיימס" דיווח גם הוא על הפרשה לקוראיו, תוך שימוש בלשון אינפורמטיבית ומתונה יותר. "משטרת ישראל עצרה גבר מתל אביב בחשד ששעבד ואנס 32 נשים, שהולידו לו 89 ילדים", נכתב במאמר. עוד דיווח העיתון, כי מעשיו של רצון, המכונה "גורו" בכתבה, הייתה מוכרת לרשויות בישראל כבר תשע שנים.

 

הדיווח על הפרשה בסוכנות הידיעות האמריקנית UPI נשא את הכותרת: "גבר עם 17 שנים, 38 ילדים". בהמשך נכתב: "גבר ישראלי שחי עם 17 נשים, וילדו לו, לכאורה, 38 ילדים - נעצר בגין שורה של חשדות".

 

גם העיתונות הערבית גילתה התעניינות במעשיו של גואל רצון ובהתייחסותה של ישראל לפרשה. "משטרת ישראל עצרה גבר בן 60, בחשד לגילוי עריות ולהתעללות בעשרות נשים וילדים, שאותם החזיק כעבדים בכמה בתים ברחבי תל אביב", נכתב בדיווח בעיתון הפלסטיני "אל קודס".

 

את נשותיו של רצון, תיאר העיתון: "הן נהגו ללבוש בגדים ארוכים, בדומה שאלה שלובשות נשים יהודיות-חרדיות בעת שהן הרות. על גופן, קעקעו את פניו של רצון ואף את זקנו ומשקפיו. שמותיהם של כל ילדיו נגזרו משמו - שפירושו 'המושיע".

 

הדי הפרשה הגיעו גם לערב הסעודית, שם פוליגמיה אינה נחשבת לעבירה על החוק. בדיווח ביומון "אלבילאד" נכתב כי רצון "גידל ארבעים ילדים שאותם הביא מ-17 נשים, בתנאים נוקשים ואלימים". הכותבים ציינו עוד כי מאז שנת 2006, מהווה שעבוד עבירה פלילית בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גואל רצון. שם עולמי
צילום: עופר עמרם
אחת מנשותיו של רצון. "לבשו בגדים של חרדיות", ע"פ עיתון ערבי
צילום: מתי אלמליח
מומלצים