שתף קטע נבחר

השאלון הלבן: העוקץ הישראלי בפאסו טונלה

אומרים שקהילת גולשי הסקי והסנובורד בישראל מונה כ-30 אלף איש, אבל מיהם בעצם אותם אנשים שנדבקו בחיידק? מדי שבוע נביא לכם כאן ראיון עם גולשים מאתר אחר באירופה. הפעם: כלבנים מיחידת "עוקץ" בחופשת שחרור לא-שגרתית

מי בגולשים: דור ברשדסקי (תל אביב), אופיר סעדה (מושב מאור), יוני תורג'מן (תל אביב), אמיתי בקר (מושב חצבה), מתן שירווי (אלפי מנשה), אור טובול (נהריה), עמוס אדלר (הרצליה), זוהר ארנון (תל אביב) וגיא דגני (מושב היוגב בעמק יזרעאל). כולם בני 22.

 

 

היכרות מוקדמת: כולם שירתו יחד ביחידת "עוקץ", יחידת הכלבנים של צה"ל, והפכו למפקדים ביחידה. רובם משוחררים טריים, אבל זוהר, אופיר ואור עדיין בקבע. דור: "הכסף שחסכנו בקבע עזר לממן את החופשה הזו".


התשיעייה המופלאה בפאסו (צילום: אמיתי בקר)

 

איפה גולשים: פאסו טונלה, איטליה. דור: "זה לחלוטין האתר האהוב עלינו. בעיקר בגלל החוויה עם החבר'ה. הימים האלה היו מדהימים: היה שלג מטורף, מזג אוויר מדהים כל השבוע וסקי פס אינסופי. בלה פלאן הייתי בתור ילד, אבל כשזה עם החבר'ה זה אחרת".

 

ההתחלה: דור: "גיא, אמיתי ואני הגולשים הוותיקים. בפעם הראשונה שלי על השלג, לפני משהו כמו 6 שנים, הייתי בלה פלאן. גרתי עם המשפחה בשליחות בפולין ונסענו. אני ועוד שלושה מהחבורה עושים סקי, אנחנו אולד פאשן. היתר על סנובורד. האמת, מדגדג לי לנסות. עוד חודשיים אני נוסע עם כל המשפחה ואני אנסה סנובורד".

 

הדרכה: הם לא לוקחים הדרכה, אלא דוגלים יותר בשיטת "חבר מדריך חבר". דור: "הוותיקים עוזרים לחדשים - כלומר לתורג'מן, שירווי וטובול. החבר'ה שגולשים הכי טוב אצלנו לקחו אותם בידיים, ובסוף עשינו ביחד את כל המסלולים".

 

צילום: אמיתי בקר

 

סדר יום: דור: "במהלך החצי הראשון של יום הגלישה אנחנו מתפצלים, אבל קובעים לפיצה בצהריים וממשיכים לגלוש ביחד. אנחנו עוזרים אחד לשני להשתפר, מחכים אחד לשני. ב-16:30 אנחנו נפגשים בבר Umbrella לאפרה סקי".

 

"ממש הרמנו להם את המקום, הרגשנו שהיה חלש מדי אז שתינו המון בירות והתחלנו לרקוד על השולחנות. המקומיים היו מבסוטים, לחצו לנו ידיים ואמרו לנו 'כל הכבוד'".

 

בילויים: אחרי ה-Umbrella הם חוזרים לארוחת ערב במלון, תופסים שינה קטנה ויוצאים עוד פעם. דור: "שינה בהחלט לא הייתה חלק מרכזי בטיול. או שגלשנו או ששתינו".

 

תיעוד: דור: "אמיתי עשה קורס צילום ויש לו מצלמה של Canon שעלתה איזה 7,000 שקל. הוא אחראי לכל התמונות".

 

"יום אחד הוא ודגני טיפסו על איזה הר במשך חצי יום, עם הסנובורדים על הגב, ויש להם אפילו תמונה שבה הם מעשנים נרגילה בפסגה. חוץ מזה, כל הטיול אנחנו מנסים להצטלם עם בחורות יפות בשביל איזו תחרות תמונות, אבל גילינו שהאיטלקיות לא ממש זורמות".

 

מי מחכה בבית: לזוהר, דגני, בקר ותורג'מן יש חברות (דור: "הסקייפ עבד שעות נוספות"), אבל השאר רווקים ("ופנויים להצעות").


יש זמן גם לנרגילה. בנוף כזה אין מה למהר (צילום: אמיתי בקר)

 

משקה הסקי האהוב: הדעות חלוקות בין בירות ב-Happy Hour ("כי מקבלים כפול") או וויסקי. דור: "במהלך יום הגלישה אנחנו מתפנקים גם עם שוקו חם וקצפת, קצת לפני ארוחת הצהריים. עוצרים, שותים וממשיכים הלאה".

 

השלימו את המשפט - "סקי יותר טוב מסקס כי..": כולם: "רגע רגע, סקי לא יותר טוב מסקס".

 

עצה לגולשים מתחילים: לא להזמין מים בשום מקום ("זה עולה ה-מ-ו-ן כסף") ולצאת למסלולים עם פלאסק מלא בכל טוב.

 

ציון לחופשה: כולם: "הרבה יותר מעשר".

 

המרואיינים היו לקוחות חברת תיירות הסקי SkiDeal .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גולשים ביום
צילום: אמיתי בקר
ומבלים בלילה. חבורת עוקץ
צילום: אמיתי בקר
מומלצים