שתף קטע נבחר

איראן על פגישת שר התיירות: שקר, זו הסחה

סוכנות הידיעות הרשמית בטהרן דיווחה כי ישראל פרסמה את "השקר הבוטה הזה כדי להסיט את דעת הקהל העולמית" במלאת שנה למבצע "עופרת יצוקה". לטענת האיראנים, "בשום שלב של טקס הפתיחה השניים לא עמדו זה לצד זה"

היד המושטת מתוך נימוס קיבלה תגובה נזעמת. איראן הכחישה היום (ה') כי שר התיירות וסגן הנשיא, חמיד בקאי, לחץ את ידו של השר הישראלי סטס מיסז'ניקוב במדריד.

 

סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א דיווחה כי "המשטר הציוני פרסם שקר בוטה שכזה כדי להסיט את דעת הקהל העולמית מפשעיו בעזה בשנה שעברה", כרמז למבצע "עופרת יצוקה". עם זאת, לא היתה כל התייחסות איראנית רשמית לפגישה שתועדה בצילום בין השר הישראלי למנהל ביתן התיירות האיראני בתערוכה.

 

לטענת האיראנים, "השקר הישראלי" פורסם בעוד שעיתונאים וצלמים רבים של כלי התקשורת נכחו לאורך כל טקס הפתיחה של תערוכת התיירות "Fitur" במדריד. "העניין הזה לגמרי נעלם מעיניהם", נכתב בדיווח האיראני. כתב הסוכנות האיראנית במדריד טען כי "בשום שלב של טקס הפתיחה" השר מיסז'ניקוב ועמיתו האיראני לא עמדו זה לצד זה.


מיסז'ניקוב ומנהל הביתן האיראני בתערוכה במדריד (צילום: אמנון ליברמן)

 

עם זאת, ההכחשה מטהרן לא התייחסה לקבלת הפנים של מלך ספרד ורעייתו. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet השניים נפגשו בקבלת הפנים של מלך ספרד ורעייתו ולא בטקס הפתיחה.

מיסז'ניקוב לחץ את ידו של בקאי ואמר לו: "שנינו מאותו אזור ותיירות יכולה להיות גשר לשלום. העם בישראל רואה בעם האיראני ידיד, אך חשוב שנשיא איראן יחדול מההסתה הפרועה נגד ישראל ויחזיר את איראן למשפחת העמים".

 

קודם לכן נפגש שר התיירות הישראלי עם מנהל הביתן האיראני בתערוכה וזכה להזמנה מפתיעה. "יש לנו אתרי טבע ותרבות מופלאים, אתה מוזמן לבוא ולבקר", אמר הנציג האיראני ומיסז'ניקוב השיב לו: "אני מאמין שעוד יבוא יום שגם שר מישראל, כמו אזרחי המדינה האחרים, יוכלו לבקר ולהנות באיראן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחץ או לא? חמיד בקאי
שר התיירות מיסז'ניקוב
צילום: אלכס קולומיסקי
מומלצים