שתף קטע נבחר

חשד: מפקד אגף בקציעות הבריח ניידים לאסירים

רב-כלאי מוניר חלבי נעצר בתום חקירה פנימית, בחשד כי הבריח טלפונים ופריטים נוספים, תמורת תשלום, לאסירים בטחוניים. מדובר בקצין הבכיר בשירות שנחשד אי פעם בעבירה שכזו. גורם בשב"ס: הוא עשב שוטה. מעצרו הוארך בחמישה ימים

קצין בכיר בשירות בתי הסוהר נעצר בחשד שהבריח טלפונים ניידים לאסירים בטחוניים וקיבל שוחד בתמורה. רב-כלאי (מקביל לרב-סרן - ר.ב.צ) מוניר חלבי בן 38 מירכא, שירת בתפקיד מפקד אגף בכלא קציעות, שם כלואים אסירים בטחוניים לתקופות קצרות יחסית. נציג המשטרה ביקש הבוקר (יום ו') בדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה להאריך את מעצרו של הקצין ב-10 ימים, אך השופטת קבעה כי זה יישאר במעצר 5 ימים.

 

למרות שמדובר במעצר ראשון של קצין בכיר בהקשר זה, מכתבה שפורסמה לפני שנה וחצי ב-ynet עולה כי תופעת אנשי הצוות בכלא שמסייעים להברחות מוכרת היטב, לפחות בקרב "בוגרי" קציעות. "היו הרבה מקרים שאני מכיר באופן אישי,

שהיינו משלמים 500 שקלים לאיש צוות, בין אם זה סוהר או איש צוות אחר, כדי שיכניס לנו מכשיר טלפון נייד לכלא", סיפר אז אסיר משוחרר וציין כי מחירו של טלפון נייד פשוט בין כתלי הכלא הוא כ-15 עד 20 אלף שקלים.

 

החקירה נגד חלבי נפתחה בעקבות חשד שהתעורר בשירות. בחקירה עורבה היחידה לחקירות סוהרים (יח"ס), שאספה ראיות נגד הקצין - ולבסוף עצרה אותו. המניע למעשים הוא ככל הנראה תשלום כספי שקיבל הקצין. לחלבי מיוחסות עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע.

 

נציג המשטרה טען בדיון הארכת המעצר כי "מדובר בעניין נדיר בחומרתו ובחוצפתו". לדבריו, החקירה לא מתמקדת רק ברב-כלאי חלבי ולכן נדרשת תקופת מעצר ממושכת כפי שהתבקשה. מבקשת המעצר עולה עוד כי הקצין הבריח פריטים נוספים, פרט לטלפונים.

 

השופטת מיכל עמית אניסמן קבעה בהחלטה להאריך את מעצרו של הקצין כי "קם החשד הסביר לביצוען של העבירות המיוחסות לחשוד".

 

הטלפון בכלא: קשר לעולם - ולפיגועים

בשב"ס מנהלים מאבק יומיומי נגד הברחת טלפונים ניידים, בעיקר לאסירים בטחוניים. המטרה העיקרית היא למנוע מהאסירים קשר עם העולם החיצון באמצעות הטלפונים, המשמשים אותם בין היתר לפעילות טרוריסטית ואף לייזום פיגועים והכוונתם.

 

בכמה מקרים בעבר כבר נתפסו עורכי-דין שהבריחו טלפונים ניידים

לאסירים בטחוניים. אחד מהם אף נתפס בעת שהבריח את המכשיר בתוך פי הטבעת שלו. אולם מעולם לא נחשד גורם כה בכיר בשירות בתי הסוהר עצמו בעבירות מעין אלה.

  

בשב"ס ביקשו היום לגנות ולהוקיע בכל לשון את המעשה שבו הקצין חשוד, תמורת בצע כסף. "הסוהרים עושים עבודה סיזיפית על מנת למנוע הברחת טלפונים לאסירים הבטחוניים, עבודה יומיומית, והכל על מנת לשמור על בטחון המדינה", אמר גורם בשב"ס. "לראות שאחד משלנו ביצע מעשה כזה, מאוד קשה לקבל את זה. אך מדובר בעשב שוטה, בעוד שאר הסוהרים נלחמים נגד התופעה הזאת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כלא קציעות (ארכיון)
צילום: תמר דרסלר
מומלצים