שתף קטע נבחר

פלד הזהיר ממלחמה בלבנון; לשכת רה"מ מרגיעה

השר בלי תיק הזהיר כי "אנחנו הולכים לעוד סיבוב בצפון". לשכת ראש הממשלה מרגיעה: "ישראל אינה שואפת לשום עימות עם לבנון. פניה של ישראל לשלום עם שכניה". מפקד אזור הדרום של חיזבאללה, נביל קאוק: "האיומים של ישראל מציבים את האזור בנתיב של סכנה ותוקפנות"

לשכת ראש הממשלה מנסה לכבות את האש שהבעיר השר ללא תיק, יוסי פלד, שהזהיר היום (שבת) "אנחנו הולכים לעוד סיבוב בצפון, אך איני יודע מתי". בהודעה שפרסמה לשכת נתניהו, נאמר כי "מדינת ישראל אינה שואפת לשום עימות עם לבנון. פניה של ישראל לשלום עם שכניה". אתמול דווח על כוננות בצד הלבנוני של הגבול בעקבות תרגיל שעורך צה"ל בצפון.

 

השר יוסי פלד, שהיה אלוף פיקוד הצפון, אמר באירוע שבתרבות בבאר-שבע: "לבנון היא המדינה היחידה בעולם בה יש ארגון צבאי, חיזבאללה, שאינו כפוף לשלטון והוא נתמך על ידי שתי מדינות חיצוניות - איראן וסוריה - למרות שחיזבאללה הוא חלק מהשלטון. ממשלת לבנון איננה משפיעה על חיזבאללה. אך אם יהיה עימות בצפון, אנחנו נראה את לבנון וסוריה כאחראיות למצב".  

 

לדברי פלד, העולם נכשל בהתנהלות שלו כלפי חיזבאללה בלבנון, ולכן הארגון צבר יכולות גבוהות ממה שהיו לו ערב היציאה למלחמת לבנון השנייה.

 

בהתייחסו לשאלה בדבר הכישלון הישראלי במלחמת לבנון השניה, הסכים השר פלד שאכן היה כישלון, אבל לדבריו אי אפשר להטיל אותו על כתפיים של אדם אחד. "הדבר הכי קל לומר שדן חלוץ הרס את הצבא. לחלוץ יש אחריות מלאה, אך לא ניתן לומר שבשבעה חודשים הוא זה שפירק את הצבא. זה פשוט אי הבנה בסיסית. ההנחה שלא צריך את צבא היבשה היא הנחה שהיתה קיימת גם קודם, ולכן אי אפשר להפיל את זה רק עליו".

 

חיזבאללה: "האזור בנתיב של סכנה" 

בלבנון לא נותרו אדישים לדברים. האחראי מטעם חיזבאללה על דרום לבנון, השייח נביל קאוק, אמר כי האיומים הישראליים הנמשכים על לבנון "מציבים את כל האזור על נתיב של סכנה ותוקפנות". בעצרת זיכרון בעיירה הלבנונית דיר קאנון אל-נהר אמר קאוק כי "האיומים הללו מבטאים את העלייה ברמת הפחד והבעתה שאוחזת בישראלים עם התקרבות יום השנה להתקשות במפקד, החאג' עימאד מורנייה". קאוק הדגיש עוד כי "האויב יודע שדם השהיד מורנייה ימשיך לרדוף אותו עד לתבוסתו הגדולה".

 

"האויב הישראלי רוצה לזרוע פחד בלבנון ולפצות את עצמו על התסכול ומרירות התבוסה שספג ביולי 2006", אמר קאוק, "האיומים הללו לעולם לא יפחידו את ההתנגדות ולא יגרמו לו לסגת מדרך הג'יהאד שלה אלא יגרמו לתוצאות הפוכות ויגבירו את רמת הפחד והבעתה אצל הישראלים". הוא התייחס לתמרוני צה"ל באזור הצפון: "האויב רוצה לשנות את המשוואה הקיימת מול ההתנגדות, באמצעות התמרונים וצבירת הכוחות הללו, אך יודע כי הוא עדיין נמצא בעמק התבוסה, משום שכל עימות עתידי יהיה מעבר אמיתי לניצחון הבא עבור ההתנגדות".

 

קאוק הדגיש עוד כי "הדרך הקצרה והבטוחה ביותר להרחיק על תוקפנות ישראלית אפשרית על לבנון היא באמצעות חיזוק יכולותיה של ההתנגדות ולא באמצעות חיפוש הביטחון אצל גורם חיצוני או אצל בעלות בריתה של ישראל ממלחמת יולי 2006, משום שהקהילה הבינלאומית תומכת במטרות הישראליות באופן מלא ופועלת לשווק את הפחדים הישראלים. ההתנגדות מודעת לחלוטין לדבר הזה ומבחינה בין ידיד לבין אויב". 

 

ממשלת נתניהו פועלת בעולם לבלום את תהליך הברחת אמצעי הלחימה לחיזבאללה בדרום לבנון, על פי החלטה 1701 ששמה קץ למלחמת לבנון השנייה. לפני חודשים ספורים השתלט צה"ל על אניית הנשק פרנקופ מול חופי ישראל, שהיתה אמורה לפרוק אמצעי לחימה רבים, שיועדו לחיזבאללה.

 

מחר בבוקר צפוי סגן שר החוץ, דני איילון, להיפגש עם שליח האו"ם ללבנון, מייקל וויליאמס, במשרד החוץ בירושלים. הם ידונו בהמשך יישום החלטת האו"ם 1701 וכן בניסיון לפתור את בעיית הכפר רג'ר המחולק בין ישראל ללבנון. משרד החוץ פועל בשבועות האחרונים בניסיון למצוא פתרון לבעיה וסגן השר אף ביקר באזור בשבוע שעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פלד הזהיר
צילום: עופר עמרם
נתניהו מרגיע
צילום: רויטרס
מומלצים