שתף קטע נבחר

"ארה"ב קוראת לישראל ולסוריה לנהוג באיפוק"

העיתון "א-שרק אל-אווסט" ציטט גורמים אמריקנים שהתייחסו למשבר בין ישראל לבין סוריה, וקראו לשתי המדינות לחדש את המגעים לשלום ולא לנקוט ב"צעדים שיכבידו על כך". לדבריהם, מתכוונת וושינגטון לטפל בסוגיות ש"מהוות מקור לדאגה עבור סוריה", באמצעות שגרירה המיועד בדמשק

בעוד שהרוחות בין דמשק לבין ירושלים הולכות ומתלהטות, קוראת ארצות הברית לישראל ולסוריה לנהוג באיפוק ולשוב לשולחן המשא ומתן.  העיתון "א-שרק אל-אווסט" ציטט הבוקר (יום ו') גורמים בוושינגטון שהתייחסו למתיחות בין שתי המדינות, וקראו "לנהוג באיפוק ולא לנקוט צעדים כלשהם שיביאו להכבדה על פתיחת משא ומתן".

 

על פי הדיווח, הגורמים הוסיפו כי "וושינגטון פועלת ברצינות כדי לחדש את המגעים לשלום במהירות, ובין כל הערוצים", לרבות זה שבין ישראל לבין סוריה.

 

נוסף על כך, הדגישו אותם גורמים כי "ישנן סוגיות שעודן תלויות ועומדות, ומהוות מקור לדאגה עבור סוריה", שלדבריהם - יטופלו על ידי השגריר האמריקני המיועד לדמשק, רוברט פורד, מיד עם אישור מינויו בסנאט.

 

בתוך כך, ציטט העיתון גורמים מדיניים בסוריה שהתייחסו להצהרותיו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, שאיים למוטט את שלטונו של אסד - במקרה של מלחמה עם ישראל.

 

על פי הדיווח, העריכו הבכירים הסורים כי "הסיבה לדברים עשויה להיות מסרים שהתכוון ליברמן להעביר אל תוך ישראל", או למה שהגדירו: "כיסוי על העדר יכולתה של הממשלה הנוכחית בישראל לעמוד בהתחייבויות שדורש תהליך השלום, הצודק והכולל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בשאר אסד. בכל זאת מודאג?
צילום: AFP
מומלצים