שתף קטע נבחר

מח"ט הגולן: יש שדות מוקשים עם שילוט לקוי

סמוך למקום שבו נפצעו אתמול שני האחים מפיצוץ מוקש, הצביע אל"מ אשכול שוקרון על גדר שוכבת על הקרקע והודה: "יש מקומות שבהם צריך לשפר עמידות הגדר וטיפול בשילוט לקוי". הוא לא התייחס לנסיבות התאונה וקרא לציבור לנקוט זהירות

תאונת המוקש בטיול השבת - גרסת הצבא. מפקד חטיבת הגולן, אלוף-משנה אשכול שוקרון, קרא היום (א') לציבור המטיילים להקפדה יתרה בעוצרם סמוך לשדות המוקשים באזור. "ברמת הגולן ישנם למעלה מ-2,000 שדות מוקשים והגדרות שמקיפות אותם מתוחזקות באופן שיטתי על ידי צוות שזה ייעודו", הסביר בתדרוך לכתבים סמוך למקום שבו נפצעו אתמול האחים דניאל ועמית יובל. הוא ציין כי בסמוך - הגדר המקיפה את שדה המוקשים שוכבת על הקרקע.

 

 

"אנו נמצאים בשלבים מתקדמים בתחקיר האירוע הקשה, על מנת

להפיק לקחים", אמר המח"ט והודה: "ישנם מקומות שבהם צריך לשפר את עמידות הגדר וטיפול בשילוט לקוי".

 

אל"מ שוקרון לא התייחס באופן נקודתי לנסיבות שבהן נפצעו שני הילדים בשדה המוקשים, ושלח להם איחולי החלמה. באשר לשדות המוקשים הרבים בגולן הוסיף: "עם השנים ישנו בלאי שנוצר כתוצאה ממזג האוויר, שלגים ורוחות. אנחנו פועלים על מנת לטפל בליקויים שמתגלים. בנקודה שבה אנו עומדים ניתן להבחין בבירור בגדר, אך בהמשך שלה ישנה נקודה שבה היא שוכבת על הרצפה. אנו נפעל על מנת לטפל בכך".

 

מפקד החטיבה הוסיף כי ישנה חשיבות להגביר את ההסברה בקרב הציבור לקיומם של שדות מוקשים ברמה ולהקפדה יתרה כאשר עוצרים בצידי הדרך על מנת לשחק בשלג או לצפות בטבע. "למדתי מגיל צעיר שגדרות לא חוצים, ולא משנה אם מדובר בשדה מוקשים או בגדר שנועדה לתחום בקר. גדרות מסוג זה קיימות במקומות רבים בשטחי רמת הגולן".

 

אל"מ שוקרון הוסיף כי יש שדות מוקשים שנמצאים בגולן מלפני

מלחמת ששת הימים לצד כאלו שהונחו בעשרים השנים האחרונות. "הנושא נידון ברמה המטכ"לית ובמשרד הביטחון, ואני יכול לציין כי ישנם מקומות שבהם הוסרו שדות מוקשים על ידי היחידה האמונה על כך כחלק ממתן אפשרות להרחבת יישובים". 

 

גורמים בצה"ל הוסיפו כי ישנה הבנה לרצונם של ראשי היישובים בגולן לצמצם את מספר שדות המוקשים, כחלק ממתן אפשרות למטיילים ולתושבים לטייל במקום ולהרחיב את ההתיישבות באזור. הלילה אמרו גורם בצבא כי צה"ל יגביר סיורים באזורי בהם יש שדות מוקשים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אל"מ אשכול שוקרון. דורש תחזוקה
צילום: אביהו שפירא
שדה המוקשים בו נפצע הילד אתמול
צילום: אביהו שפירא
מומלצים