שתף קטע נבחר

המדינה ערערה על זיכוי יניב זגורי מזריקת רימון

הפרקליטות ערערה על ההחלטה לזכות את העבריין מבאר-שבע מעבירת זריקת הרימון לעבר ביתו של עיתונאי. "פגיעתו הרעה של מעשה נקם זה איננה רק לקורבנו, אלא גם איום על שלומם של עיתונאים העושים את מלאכתם"

העבריין יניב זגורי, שנידון בחודש שעבר לשבע שנות מאסר בפועל, יאלץ להגיע שוב לבית המשפט - אך הפעם לבית המשפט העליון - לשם הגישה היום (ה') פרקליטות המדינה ערעור על זיכויו מעבירת זריקת הרימון לביתו של העיתונאי ארצי חלפון. בנוסף מערערת הפרקליטות על העונש שנגזר על העבריין יוסי בוחבוט באותה פרשה בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע. בוחבוט נידון לארבע שנות מאסר וחצי.

 

בערעור טוענת הפרקליטות, באמצעות ראש המחלקה הפלילית עו"ד אפרת ברזילי, כי ממכלול קביעותיו של בית המשפט המחוזי ניתן ללמוד, כי לזגורי היה מניע משמעותי לפגוע בחלפון. עוד נטען בערעור, כי בשעות שקדמו לזריקת הרימון, קיים זגורי קשר הדוק עם בוחבוט - שלגביו נקבע כי הוא זה שזרק את הרימון.

 

הפרקליטות טוענת כי ראיות אלו ושתיקתו של זגורי בזמן חקירתו במשטרה, בנוסף לשקרים לגבי סיבת עזיבת ביתו למשך מספר ימים, זמן קצר לפני שנעצר, לא מותירה מקום לספק בדבר אשמתו בזריקת הרימון. הפרקליטות אף דורשת להחמיר בעונשו של זגורי, אם יורשע באישום בו זוכה.

 

בערעור נכתב: "פגיעתו הרעה של מעשה נקם זה איננה רק לקורבנו המסוים של זגורי, אלא יש בה גם פגיעה בחופש הביטוי ובחופש בעיתונות מעקרונות היסוד של הדמוקרטיה

הישראלית, בהיות המעשה איום על שלומם של עיתונאים העושים את מלאכתם". 

 

לגבי בוחבוט, טוענת הפרקליטות כי בית המשפט טעה בכך שגזר עליו עונש שאינו הולם את החומרה הרבה שבמעשיו ואת הסכנה שעלתה מהם ואת פגיעתם הרעה. "הימים הם ימים קשים ותופעות אלימות ובריונות, כמותן לא ידענו בעבר, הולכות ותופסות מקום נרחב במציאות החיים. האינטרס הציבורי מחייב הטלת עונשי מאסר חמורים וארוכים על מי ששולח ידו במעשים פוגעניים ומסוכנים מסוג זה, שבו הורשע בוחבוט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זגורי בחודש שעבר בבית המשפט בבאר-שבע
צילום: ישראל יוסף
מומלצים