שתף קטע נבחר

איראן: נעצר מנהיג ארגון המורדים הסונים

עבד אל-מלכ ריגי חשוד באחריות למספר פיגועים, בהם נהרגו עשרות בני אדם. ארגונו פועל למען בני המיעוט הסוני במחוז סיסטן-בלוצ'יסטן, הסובלים מנחת זרועו של המשטר השיעי

כוחות הביטחון באיראן עצרו את מנהיג ארגון המורדים הסוני בדרום-מזרח המדינה - כך דיווחו הבוקר (יום ג') כלי התקשורת בטהרן. עבד אל-מלכ ריגי, מנהיג ארגון ג'ונדאללה, אחראי למספר פיגועים במחוז סיסטן-בלוצ'יסטן בהם נהרגו בשנים האחרונות כמה עשרות בני אדם.

 

תחנת הטלוויזיה הממשלתית דיווחה כי ריגי נעצר במהלך טיסה מדובאי לקירגיזסטן. הרשת ציטטה את שר הפנים האיראני, מוסטפא מוחמד-נג'ר, באומרו כי "ריגי נעצר מחוץ לגבולות איראן והוסגר לרשויות". לדבריו, המעצר הוא עדותו ליכולותיו של המודיעין האיראן באזור. סוכנות הידיעות "פארס" ציינה כי עמו נעצרו עוד שני פעילים.

 

באיראן טוענים, בין היתר, שריגי שיתף פעולה עם צבא ארצות הברית. בכיר במודיעין האיראני אמר שריגי ביקר באחד מבסיסי הצבא האמריקני יממה קודם למעצרו, והיה גם בקשר עם מדינות אירופה. לדבריו, ארצות הברית הנפיקה למנהיג הסוני תעודת זהות ודרכון אפגני כדי שיוכל לנסוע לפקיסטן.

 

ארגון ג'ונדאללה, המשוייך לטענת איראן לארגון הטרור העולמי אל-קאעידה, הוקם בשנת 2002 כחלק ממאבקם של בני המיעוט הסוני הבלוצ'י, שסובל לטענתם מנחת זרועו של המשטר השיעי בטהרי. בשנים האחרונות ביצעו אנשיו שורה של פיגועים ופעולות חטיפה בדרום-מזרח המדינה. 

 

הרשויות באיראן טוענות כי מורדי ג'ונדאללה אחראים למספר פיגועים במחוז סיסטן-בלוצ'יסטן,

 בהם נהרגו בשנים האחרונות כמה עשרות בני אדם. במתקפה בעיר זהדן נהרגו באוקטובר האחרון 42 בני אדם, ובהם שישה מפקדים במשמרות המהפכה האיראניות. 

 

בעבר טען ריגי כי ארגונו אינו מעוניין להתנתק מאיראן, והסביר שהאלימות נועדה להפנות את תשומת הלב הציבורית לאפליה כלפי בני השבטים הסונים. איראן נוהגת להאשים את ארצות-הברית ובריטניה בסיוע למליציות הסוניות, שפועלות לערער את השלטון. אך במערב מכחישים בתוקף את הטענות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מורדים סונים (ארכיון)
צילום: AP
מומלצים