שתף קטע נבחר

אדלשטיין: אל-ג'זירה מבינים יותר משלום עכשיו

בעקבות הביקורת על קמפיין ההסברה החדש, תוקף השר יולי אדלשטיין את שלום עכשיו וטוען כי אפילו באל-ג'זירה מבינים יותר טוב את זכותה של ישראל להגן על עצמה. "שהשמאל ואופנהיימר יעשו בדק בית אצלם", אמר ל-ynet

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, לא מבין מה לא בסדר בעקבות הביקורת על קמפיין ההסברה החדש של ישראל. "אפילו באל-ג'זירה מבינים טוב יותר מהשמאל בישראל ובראשו שלום עכשיו את הזכות של ישראל להגן על עצמה", אמר בשיחה עם ynet .

 

באתר ההסברה החדש נכתב בין היתר כי העובדה שאין שלום עם הפלסטינים לא קשורה לקיום ההתנחלויות. "שורש הסכסוך הערבי-ישראלי אינו נעוץ בגודלה של המדינה כי אם בעצם קיומה", נכתב, "גם תל-אביב וירושלים עלולות להיתפס בעיני הערבים כהתנחלויות". בהסבר לאירועי אוקטובר 2000, "נעלמו" 13 הערבים שנהרגו במהומות.

 

אדלשטיין הודה כי אתר ההסברה טרם הושלם וסיפר כי צפויים להיערך בו תיקונים בזמן הקרוב. "יהיו עוד שינויים רבים במהלך החודשיים הקרובים, בהתאם לביקורת הציבור ובהתאם לליקויים שנמצאו על ידנו", הבהיר, "עם זאת, כל הנאמר באתר משקף את החוק הישראלי בסוגיית רמת הגולן ומשקף את עמדות הממשלה בנושא יהודה ושומרון. הדברים האמורים בו משקפים נקודות אמצע, נקודות קונצנזוס ישראליות".

  

"זה שראשי השמאל ואנשי שלום עכשיו אינם מרוצים מקמפיין ההסברה שלנו מהאתר - זה ממש מצער", אומר אדלשטיין, "התייעצתי עם עשרות אנשים, בהם אישי ציבור, אקדמאיים ואומנים שדעותיהם רחוקות מאוד מדעתי, ורבים מהם בירכו על הקמפיין ועל האתר שהקמנו. כולם מבינים שמדובר במאמץ לאומי המשרת את כל עם ישראל".

 

שר ההסברה תקף את מזכ"ל שלום עכשיו ,יריב אופנהיימר, ששיגר מכתב מחאה לראש הממשלה

על התכנים באתר ההסברה. "ביקשו ממני להתראיין באל-ג'זירה בנושא הזה ועשיתי זאת באולפן שלהם בלונדון, משם שבתי עתה. ישב מולי עיתונאי פרו-פלסטיני מובהק, אך גם הוא לא טען שמדובר בקמפיין ימני פשיסטי, כפי שטוענים בשלום עכשיו. זה אומר הכל".

 

"כלי תקשורת רבים בעולם, ובהם כאלה שהם תומכי פלסטינים, דיברו איתי על המשמעות של האתר החדש להסברה ישראלית", הוסיף אדלשטיין, "אף אחד מהם לא אומר את מה שהשמאל הישראלי אומר. אף אחד לא רואה בזה קמפיין לאומני. שהשמאל ואופנהיימר יעשו בדק בית אצלם. מה שיש באתר ההסברה הישראלי הוא המהות של ישראל ושל עמדות ממשלת ישראל וכך צריך להיות".

 

האם אתה תומך בקו ההסברתי של השר אדלשטיין? סמן והגב

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משקף את הקונצנזוס. אדלשטיין
צילום: חיים צח
מומלצים