שתף קטע נבחר

נציבות שיוויון ההזדמנויות תהפוך לרשות עצמאית

כך הודיע שר התמ"ת בנימין בן אליעזר בכנס שערכה הנציבות לשיוויון במקומות עבודה. משמעות השינוי היא שהנציבות תהפוך מגוף קטן שפועל במסגרת משרד התמ"ת וכפוף למדיניות ולאילוצים הפוליטיים של המשרד - לרשות עצמאית שתהנה מתקציב עצמאי וגדול יותר מכפי שיש לה כיום

שר התמ"ת בנימין בן אליעזר עומד להפוך בקרוב את נציבות שיוויון ההזדמנויות בעבודה במשרדו לרשות ממשלתית עצמאית. כך הודיע היום (ד') השר בכנס שערכה הנציבות ברמת גן.

 

משמעות השינוי היא שהנציבות תהפוך מגוף קטן שפועל במסגרת משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה וכפוף למדיניות ולאילוצים הפוליטיים של המשרד - לרשות עצמאית שתהנה מתקציב עצמאי וגדול יותר מכפי שיש לה כיום.

 

בנוסף, המשמעות היא שקבלת ההחלטות בנציבות תתבצע על ידי אנשי מקצוע בלתי תלויים. זאת, בדומה לרשות החשמל.

 

בן אליעזר הבטיח שהשינוי יתבצע "ממש בקרוב", לדבריו, ושהשינוי יתבצע כבר בחוק ההסדרים לשנת 2011.

 

בן אליעזר נשאל האם הוא מתואם עם משרד האוצר והאם באוצר הבטיחו לו תקציב כדי לממש את הבטחתו, ולכך השיב השר: "אני עומד מאחורי כל משפט שאמרתי אי פעם - ותמיד הייתי ידוע כמי שמבטיח ומקיים. הבטחתי שתהיה רשות - אז תהיה, ובאוצר אני כבר אטפל".

 

נשיא ביה"ד לעבודה: "אנחנו בדרך הנכונה"

בכנס השתתף גם נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, שאמר: "אני גאה בכך שהפסיקות בנושא שוויון הזדמנויות בעבודה בישראל הן בתחומים רבים בין המתקדמות בעולם. לדוגמה, האיסור על פיטורי אישה בהריון, נאכף בישראל כמעט מאז הקמת המדינה, בשעה שבארה"ב הוא הפך לחוק רק בתקופת ממשל הנשיא ביל קלינטון בשנות התשעים.

 

"כך גם בנושאים אחרים הקשורים לזכויות נשים בעבודה", הוסיף אדלר. "היה לנו, למשל, כבר בשנות השבעים סיפור באל על עם הסכם קיבוצי שקבע שדיילות יפוטרו בגיל 39 או עם חתונתן. הדיילות עתרו לבית הדין, ואל על טענה שאין שום חוק שאוסר על אפליה כזאת, אבל בית הדין פסל את האפליה כיוון שהיא מנוגדת לעיקרון השוויון.

 

אדלר הוסיף כי ישראל לעמדתו מובילה גם בתחום הפסיקות נגד הטרדה מינית במקומות עבודה ובנושא זכויות עובדים הומוסקסואלים. "גם כאן יש דוגמה טובה מאל על. הם לא רצו לתת לבן זוגו של דייל הומוסקסואל הטבות דומות לאלה שמקבלים בני זוגם ובנות זוגם של דיילים ודיילות אחרים. אנחנו הורנו לחברה לתת לדייל את אותן הטבות. גם בבית הדין עצמו, חצי מהשופטים הם שופטות, כך שאנחנו נותנים דוגמא אישית בנושא", הוא סיפר .

 

עוד אדלר ציין, כי נוכח לדעת עד כמה נושא שוויון ההזדמנויות הוא בעייתי בארה"ב כאשר היה שם סטודנט בצעירותו ונתקל בפעילי התנועה לזכויות השחורים שהוביל מרטין לותר קינג. "ניסיתי להתרים כסף בשביל התנועה, אך נדהמתי לשמוע מאנשים שזה לא מעניין אותם. הבנתי עד כמה הנושא הזה בעייתי ועד כמה חשוב לפעול למען שוויון הזדמנויות ואני שמח שאנחנו נמצאים בישראל בדרך הנכונה בנושא הזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בן אליעזר. "אטפל באוצר"
צילום: יותם פרום
מומלצים