שתף קטע נבחר

עונש כבד בפרשת טופז: המתווך ייכלא ל-5 שנים

אופיר סספורטס, שתיווך בין דודו טופז לתוקפיו של אבי ניר נשלח ל-5 שנות מאסר בפועל ועוד שנה וחצי על תנאי. השופט: "בית המשפט יגזור את העונש על פי אמות מידה משפטיות ראויות, גם אם הן נוגדות את נטיית הלב של הציבור"

העונש הכבד ביותר בפרשת דודו טופז. בית המשפט המחוזי בתל-אביב שלח הבוקר (יום ה') את אופיר סספורטס ל-5 שנות מאסר בפועל, לאחר שתיווך בין טופז לתוקפיו של אבי ניר, מנכ"ל קשת. עוד נגזרו עליו שנה וחצי מאסר על תנאי ו-70 אלף שקל פיצויים.

 

לקריאת ההכרעה על העונש - לחצו כאן

 

סספורטס הורשע בחודש דצמבר האחרון בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה.

הוא הודה בכתב אישום חדש ומצומצם, ממנו הושמטו סעיפי סחר בסמים והדחה בחקירה. עם זאת, התביעה וההגנה לא הגיעו להסכמה בנוגע לעונש במסגרת אותו סיכום. סספורטס הואשם בתחילה בתיווך בין טופז לתוקפיו של ניר ובאספקת קוקאין לטופז.

 

השופט צבי גורפינקל החליט להעביר מסר חינוכי מרתיע בעניינו של סספורטס. "תפקיד בית המשפט למלא בחברה ערך מוסף של גורם מחנך ומנחיל נורמות ראויות לציבור", כתב בהכרעתו.

 

"על בית המשפט להזהיר את עצמו לבל ייגרר אחרי נטיית ליבו של הציבור בעת מתן הכרעת הדין ולאחר מכן בעת הטלת העונש. בית המשפט יגזור את העונש על פי אמות מידה משפטיות ראויות, גם אם הן נוגדות את נטיית הלב של הציבור. כאשר מתגלה תופעה פסולה וחמורה של שליחת בריונים אלימים לשבור עצמותיהם של אנשים על רקע של נקמה, חובה להילחם בתופעה זו עד חורמה, ביד קשה וללא היסוס", כתב גורפינקל. 


משפחת סספורטס לאחר מתן גזר הדין (צילום: דנה קופל)

 

בית המשפט - מחסום בין אנרכיה להשלטת סדר

השופט קבע עוד: "הטלת עונשים קלים אינה משרתת את מטרות הענישה ואינה מוסיפה לאמון הציבור בבתי המשפט. בית המשפט הוא אחד המחסומים האחרונים שניצב בין אנרכיה ולבין השלטת סדר".

 

השופט כתב עוד כי הטלת עונשים קלים תחטיא את התכלית שלשמה

יושב בית המשפט בחברה, והיא "להגן על החברה מפני המשבשים את סדריה וגורמים לערעור אמון הציבור בשלטון החוק".

 

סספורטס נעצר בחודש יוני בשנה שעברה, לאחר שהסגיר את עצמו למשטרה בתום ימים בהם נערכו חיפושים אחריו. חודשיים אחר כך, לאחר התאבדותו של טופז, דרש סספורטס מבית המשפט העליון לבטל את ההחלטה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים בטענה שמותו של טופז מכרסם בחומר הראיות נגדו. עם זאת, בית המשפט דחה את הבקשה בטענה כי סספורטס עדיין מסוכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תיווך בין טופז לתוקפים. סספורטס
צילום: ירון ברנר
מומלצים