שתף קטע נבחר

לקראת מו"מ? מומחי המפות ברשות כבר עובדים

גורם פלסטיני סיפר ל-ynet כי המומחים שעתידים לעסוק בסוגיות לקראת חידוש המו"מ כבר הוזעקו לרמאללה. לדבריו, "שיחות הקִרבה" צפויות להתחיל בימים הקרובים, עם ביקורם באזור של השליח מיטשל וסגן הנשיא ביידן

ברשות הפלסטינית החלו בהתייעצויות לקראת חידוש המשא-ומתן העקיף עם ישראל. גורם פלסטיני אמר בצהריים (יום ה') ל-ynet כי "שיחות הקִרבה" - השם שניתן למשא-ומתן העקיף שעשוי להיפתח - צפויות להתחיל בימים הקרובים, עם ביקורם באזור של ג'ורג' מיטשל ושל סגן הנשיא ביידן.

 

המומחים הפלסטינים שעתידים לעסוק בסוגייה כבר הוזעקו לרמאללה, בהם גם מומחי המפות, שכן בכוונת הפלסטינים להעלות בשיחות את סוגיית גבולות הסדרי הקבע מול ישראל.

 

בירושלים גילו היום אופטימיות לקראת ביקור ביידן וחידוש השיחות. בפתח ישיבת הממשלה, בירך ראש הממשלה בנימין נתניהו על בואו של ביידן ואמר כי הוא מקוה שהביקור יתרום לקידום התהליך המדיני - "גם אם מדובר רק בשיחות קרבה".

 

"אני שמח על כך שיש התקדמות ואכן חלה הבשלה", אמר נתניהו. "היעד שלנו הוא שיחות ישירות - אך תמיד אמרנו שאיננו מתעקשים על הפורמט. אמרנו שהממשלה הזו רוצה תהליך שלום, ואני מוסיף שהיא רוצה לגם להשלים אותו".

 

על מה ידונו עריקאת ומולכו?

לדברי המקור הפלסטיני, לכל המאוחר יתחיל המשא-ומתן לאחר הפסגה הערבית בלוב בעוד כשבועיים. הוא צינן מעט את ההתלהבות מההחלטה של הליגה הערבית אתמול, שהעניקה גיבוי מלא למגעים, ואמר כי למעשה מדובר בהסכמה עקרונית לחידוש המשא ומתן, גם אם לא ברור על מה בדיוק יתנהל.

 

אותו מקור הוסיף כי הפלסטינים לוחצים שהמו"מ העקיף יעסוק גם בסוגיות הקבע, ובעיקר, כאמור בסוגיית הגבולות - עניין שבישראל עדיין לא גיבשו החלטה לגביו.

"השליח מיטשל ינסה לסייע להגיע להחלטה משותפת על מה יתנהל המשא-ומתן, כי זוהי נקודה שעדיין אינה ברורה", הבהיר המקור הפלסטיני, ששב והדגיש כי השיחות העקיפות לא יימשכו מעבר לארבעת החודשים, בכפוף למנדט שנתנו שרי החוץ של הליגה הערבית.

 

הפלסטינים אומרים כי בימים הקרובים יובהר על מה יישאו ויתנו סאיב עריקאת, מצד הפלסטינים ועו"ד יצחק מולכו מהצד הישראלי. השיחות צפויות להתקיים ברמאללה ובירושלים, אך ייתכן כי הן יתנהלו בארה"ב - בעוד אנשיו של מיטשל מדלגים בין המשלחות.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגיע בשבוע הבא. ביידן
צילום: רויטרס
סאיב עריקאת (משמאל) עם ג'ורג' מיטשל
צילום: AP
מומלצים