שתף קטע נבחר

במחאה על הקיצוץ בתקציב: שביתות ביוון

אחרי שאושר קיצוץ של 4.8 מיליארד אירו בתקציב לרבות הורדות שכר, כדי לנסות להוריד את הגרעון לשיעור חד ספרתי, הושבתו התחבורה הציבורית ושדות התעופה במדינה. המפגינים פרצו לפרלמנט ויידו אבנים לעבר השוטרים שירו עליהם גז מדמיע

העובדים ביוון השביתו היום (ו') חלקית את התחבורה הציבורית ואת שדות התעופה במדינה וניסו לפרוץ לפרלמנט לאחר שמחוקקים אישרו היום קיצוץ של 4.8 מיליארד אירו בתקציב לרבות הורדות שכר, כדי לנסות להוריד את הגרעון במדינה לשיעור חד ספרתי. 

 

 

המשטרה ירתה גז מדמיע לעבר המפגינים שחבשו להגנתם קסדות אופנועים ומסכות סקי תוך יידוי אבנים מחוץ לפרלמנט באתונה שם אושרו כאמור צעדי הקיצוץ. שר האוצר ג'ורג' פפקונסטנטינאו אמר לפרלמנט שהקיצוץ יאותת לאיחוד האירופי ולמשקיעים שיוון עומדת מאחורי מחוייבותה לקיצוץ. 

 

"לא ייצרנו את המשבר הזה אך כעת עלינו לשלם עליו", אמר מנת'וס אדמאקיס, שהפגין עם עובדי הסעדה מחוץ למלון החמישה כוכבים גרנדה ברטן בככר סינטגמה בדאון טאון אתונה. 

 

הרכבת הקלה, הרכבות העיליות והתחתיות ושירותי האוטובוסים נסגרו היום באתונה ובערים אחרות במסגרת מחאת העובדים נגד הקיצוצים בבונוסים ובתשלומי החופשות. שביתת פקחי הטיסה אילצה הרשויות לבטל את כל 58 הטיסות הנכנסות והיוצאות משדה התעופה הבינלאומי של אתונה בין שעות הצהריים ל-4 לפנות בוקר ולקבוע מועד חדש ל-135 טיסות נוספות. 

 

פפקונסטנטינאו אמר, כי בעלות הברית של יוון באיחוד האירופי אמורות לפעול לסייע ליוון: "ברור שהאיחוד צריך לקחת אחריות, מה שהוא לא עשה עד עכשיו", אמר שר האוצר למחוקקים.

 

מדינות האיחוד מגבשות תכנית חילוץ ליוון שתמומן על ידי הממשלות האירופיות, לפי מקורות שתודרכו אתמול על ידי בכיר באיחוד בברלין. יאניס פנגופולוס, העומד בראש ה-GSEE, האיגוד הגדול ביוון, קיבל עזרה ראשונה לאחר שהותקף על ידי המפגינים בהפגנה מחוץ לפרלמנט.

 

מנוליס גלזוס בן ה-87, שהיה לוחם רזיסטנס שהתפרסם בהורדת הדגל הנאצי מהאקרופוליס ב-1944, אושפז אף הוא לאחר שנפצע בהפגנה. GSEE וארגון עובדי

 

 

השירות הציבורי ADEDY קוראים לקיומה של שביתה כללית של 24 שעות בתאריך ה-11 למרס. 

 

ADEDY כבר קיים שתי שביתות בנות 24 שעות כל אחת לאחר שהממשלה נסוגה משתי העלאות שכר שתוכננו למגזר הציבורי. אתמול איגוד ה-PAME חבר למפלגה הקומוניסטית של יוון ושניהם השתלטו על משרד האוצר היווני ובנין של משרד החשבונאות. יוון גייסה אתמול 5 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח והביקוש היה גבוה פי שלושה מההיצע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אתונה. בעלות הברית אמורות לסייע
צילום: AFP
מומלצים