שתף קטע נבחר

הוועד הפועל של אש"ף אישר את שיחות הקרבה

לאחר שקיבלו אור ירוק מהליגה הערבית, ובעוד השליח האמריקני מיטשל באזור, ראשי הארגון שהתכנסו ברמאללה נתנו אישור לקיום שיחות הקרבה. יאסר עבד-רבו: "ההנהגה הפלסטינית החליטה לתת הזדמנות להצעה האמריקנית"

הוועד הפועל של אש"ף אישר אחרי הצהריים (יום א') ליו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), להתחיל בקיומן של "שיחות הקרבה" הלא-ישירות עם ישראל.

 

"ההנהגה הפלסטינית החליטה לתת הזדמנות להצעה האמריקנית להגיע להסכם על ידי עריכת שיחות בלתי-ישירות עם ישראל", אמר יאסר עבד-רבו במסיבת עיתונאים ברמאללה.

 

ההחלטה היתה צפויה, לאחר שהליגה הערבית נתנה בשבוע שעבר אור ירוק לקיומן של השיחות, אך הגבילה אותן לארבעה חודשים בלבד. בכך למעשה נתנה "מטריה" ערבית כוללת, הדוחפת את אבו-מאזן לנהל משא ומתן מול ישראל, ולו במגעים עקיפים.

 

עם זאת, דובר הוועד המרכזי של הפתח, מוחמד דחלאן, הביע ספק בימים האחרונים לגבי הסיכויים שהמו"מ יביא לפריצת דרך מדינית ואמר שפניה של ממשלת ישראל אינם לשלום.

  

ההחלטה מהיום ניתנה בעוד השליח האמריקני המיוחד, ג'ורג' מיטשל,

שוהה באזור לסדרת פגישות, שעתידות להביא לתחילתן של אותן שיחות. גורם פלסטיני אמר ל-ynet בסוף השבוע כי מיטשל יעסוק בעיקר בגיבוש יסודות המו"מ העקיף. הגורם הוסיף כי מיטשל יבקש להאיץ בנוסף למו"מ המדיני גם את המגעים בין שני הצדדים הנוגעים לחיי היום יום של האוכלוסייה הפלסטינית בגדה.

 

אמש נפגש מיטשל עם שר הביטחון אהוד ברק, לפגשה שהוגדרה על ידי ברק כפגישה "מצוינת". השניים דנו בארבע עיניים בתנאים לניהול "שיחות הקרבה". בצהריים נפגש מיטשל גם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישיבת הוועד הפועל, היום
צילום: AP
צילום: אורי פורת
עבד רבו. נותנים הזדמנות
צילום: אורי פורת
מומלצים