שתף קטע נבחר

יופי שזכית, עכשיו תתלבשי

קמרון דיאז הפתיעה לטובה, קייט ווינסלט הפתיעה לרעה, מריה קרי שוב התנפחה ומריל סטריפ אמנם הפסידה את פרס השחקנית לסנדרה בולוק, אבל על השטיח היא ניצחה אותה בענק. המעצב(נ)ת עושה סדר בשמלות האוסקר

המעצב(נ)ת ידעה שיום אחד זה יגיע. היא תטייל על השטיח האדום וכבר לא יהיה אכפת לה מכלום, היא תמשמש בדים, תבדוק גזרות וזוויות, ולא תתרגש מזה יותר כי שום דבר אקסייט לא יקרה. אבל אז היא גם גילתה שהיא פשוט הקדימה קצת לטקס האוסקר וכל הזוועות רק מחכות להפתיע אותה. שנתחיל?

 

הראשונה שאיחרה לפגוש את המעצב(נ)ת היתה שרליז ת'רון, שיתכן והיה עדיף שלא ייפגשו. ת'רון בחרה בשמלה של דיור בצבע בשילוב גווני סגול שמאוד מחמיא לה, ובגזרה צרה ומחמיאה - וכאן זה נגמר. אפשר היה לוותר על התוספת שמזדנבת לה מאחור ונראית כמו שמיכת פוך דקה ומחממת, אבל השיא הוא כמובן בשני הוורדים המפוסלים הממוקמים בדיוק על החזה. עכשיו, זכותה של כל אישה, ובייחוד ביום האישה הבינלאומי, לקבל את כל הכבוד המגיע לה באשר היא, ללא קשר לצבע עור, מקום לידה, גובה, משקל וכמובן לבוש. אבל גברת ת'רון, אם את חושבת שמישהו יתבונן בזיו פנייך היפים ללא עצירת פתע באזור החזה, את משלה את עצמך. מעבר לזה, מדובר באיבזור כעור של השמלה. אולי חשבת שזה משעשע. ובכן, אפילו זינה, שידועה בחיבתה למגני דדיים, לא היתה צוחקת. חבל, היה לך סיכוי לזכות כאן. 


חברים מאחור, תסגרו את הפה, יש זבובים בסביבה. ת'רון אחראית לכך

 

מאז שפנלופה קרוז נטשה את השמלות השחורות, היא נהנית מגזרה אחת מדוייקת שחובקת אותה כמעט כמו שצריך. הבעיה היא שלפעמים היא מסתבכת בבלגן-בד שנראה כאילו היא מיהרה לצאת מהבית. שוב התוספת מאחור סתם נסחבת מאחוריה. עם גוף שופע ומדהים כמו שלה, מפתיע שהיא לא בוחרת בשמלות צמודות יותר. מצד שני, אם כבר הלכת על שמלה כזו מבית דונה קארן, אפשר היה להדק קצת, לוותר על כמויות הבד בתחתית ולנסות א-סימטריות קצת פחות מטרידת עיניים. לא, זו לא זווית הצילום, באזור החזה ישנה א-סימטריות בשמלה, וכל מה שמתחשק לך לעשות זה ללכת ולסדר לה את זה, אבל למעצב(נ)ת לא נתנו גישה. אגב, התסרוקת הזכירה למעצב(נ)ת ימים בהם היא מתעוררת ומגלה שהיא עומדת לאחר, ואז במשיכת שיער לאחור בכאילו בלגן, אבל בלגן מוחלט, היא יוצאת לדרך. לא בטוח שזה עובד לאוסקר. 


שוב השתמשת בווילון של הסלון? מה יהיה? קרוז קונטרול

 

זואי סלדנה הוא שם שסביר להניח שנשמע אותו יותר ויותר, לאור ההצלחה של "אווטאר", אם כי סביר שיזהו אותה יותר בכחול. לטקס האוסקר היא החליטה לבוא היישר ממסיבת התחפושות של פורים או של ג'יבנשי, שם התחפשה למנהרת ניקוי מכוניות בשילוב נוצץ של מחוך. מה בדיוק עבר לה בראש כשהיא בחרה את השמלה, כנראה שלעולם לא נדע, אבל המראות יישארו איתנו לעד. אין ספק שמדובר בשמלה הגרועה של אוסקר 2010. למה אי אפשר היה להניח לחלק העליון להמשיך עד למטה ולאפשר מראה נוצץ ומהודר שמתאים בדיוק לטקס? למה היה צורך בתוספת הפרוותית-נוצתית? למה זה נראה כאילו החגורה נתפרה עקום? התקווה היחידה היא שסלדנה נמצאת עוד בתחילת הדרך והיא תלמד, ויפה שעה אחת קודם, מה עושים לפני שיוצאים מהבית. אתם כבר יודעים. 


ביג בירד מבקשת שבפעם הבאה תשאלי לפני שאת צובעת. סלדנה

 

המנצחת של הערב, סנדרה בולוק, שזכתה יום לפני גם בפרס הראזי בתואר השחקנית הגרועה, היתה כנראה מבואסת מזה ובאה עם שמלה בהתאם. במבט ראשון, השמלה של מרקזה נראית כמו עטיפת ופלה מוכספת, מהסוג שהמעצב(נ)ת נהנתה ליישר עם הציפורניים בילדותה. במבט לעומק, מתברר שהגזרה גם לא ממש מחמיאה באזור הזרועות: הכתפיות מרחיבות את הזרוע, והתחושה הכללית היא של שמלה פלסטיקית משהו, שאפילו לא היתה נבחרת לכסות שולחן בארוחה משפחתית מהודרת. המעצב(נ)ת מחבבת את הבחורה, וגם נהנית מסרטיה בדרך-כלל, אבל לאחרונה בחירות הבגדים לא מלהיבות ולצערה גם השמלה הזו שייכת לקיטשיות שמלווה את בולוק. נחמד שיש התאמה בין הכסף לזהב שביד, אבל זה הכל.


מישהו ראה את עטיפת הקרמבו שלי? בולוק מיישרת ניירות כסף לשמלה

 

ג'ניפר לופז, כך נדמה, רק מחכה לתקופת הפרסים כדי שהיא תוכל להוציא מהניילון בגדים שהיא קנתה בעבר ולא מצאה הזדמנות ללכת איתם. המיצג הארכיטקוני, לבית ארמאני, שהיא בחרה לטקס האוסקר פשוט מוכיח את זה. הניסיון להתחכם עם שובל צדדי, הקיפול הלא מוסבר בחלק הקדמי ובכלל, איך היא הולכת ישר עם כל המשקל הזה? לא פלא שהיא מנסה לשמור על יציבות עם יד על המותן. מיסיס לופז היקרה, פעם היית עושה פרובוקציות עם מערכות היחסים הביזאריות שלך ועכשיו עברת לבגדים? המעצב(נ)ת חייבת לומר לך שזה ממש לא מוצלח. פייס איט, לא תמיד אפשר להישאר בטופ, ואם את מוכרחה, תשקיעי בכישרון, לא בבגדים מזוויעים. 


אין ספק שהמיצג גם מכסה אזורים רחבים שנחשבים נכסים. לופז

 

דמי מור בחרה בשמלה מבית ורסאצ'ה בצבע גוף שבהחלט עושה טוב לגזרה המהממת של הנ"ל. אבל, ויש פה אבל עצום, השמלה נראית כאילו מור השילה מעליה את העור, קילופין-קילופין, מעין נשל נחש, או לחילופין כשלכת עלים לא מלבבת. במבט קרוב יותר גם החלק העליון די זוועתי ונראה כמו תכריכי מומיה מאולתרים. השמלה הזו אוטומטית גורמת למעצב(נ)ת להתגרד ומיד לשים שכבה נדיבה של קרם לחות. עם זאת, מסיבה לא ברורה, המעצב(נ)ת חשה משיכה לשמלה, והיתה מודה למור אם היא היתה בצבע קצת פחות גופתי ויותר בולט. אולי בגוונים של שחור זה היה עובד טוב יותר.


תפרחת השלכת של דמי מור משתלבת נהדר עם הנעליים, או שזה עוד עלה?

 

אושיה נוספת שבדרך כלל בוחרת בלבוש לא מתאים היא קמרון דיאז, שדווקא הפעם הפתיעה בבחירה מלבבת של שמלת נשף מלכותית של אוסקר דה לה רנטה. הגזרה מאוד רכה ונעימה לעין, תלתלי ועלעלי הזהב לא מרהיבים במיוחד, אבל אין ספק שמדובר במשהו קצת שונה ממה שדיאז בוחרת בדרך-כלל, והמעצב(נ)ת מצדיעה לה על כך. מדובר בצעד בוגר שמחליף שמלות מצועצעות ומטופשות, ומי שזוכר את שמלת הפסים בה הופיעה בסרט "המסיכה", שהביא לפריצתה הגדולה, יודע שהיא מתבגרת בחן, והיא גם סוף סוף בוחרת בשמלה מתאימה. דיאז בהחלט שייכת למנצחות של הערב. 


סוף סוף אפשר להתגאות בך, ותסתכלי איך מסתכלים עליך. דיאז הנסיכה

 

מריה קרי החליטה שוב להוכיח שבמקרה של טביעה היא לא זקוקה לגלגל הצלה - יש לה מצופים משלה. לא ברור מדוע הגברת מתעקשת לחשוף את החזה בצורה כל כך מנופחת, כמו טווס שבדיוק עשה פן. אמנם הצבע הכחול מאוד מלכותי, אבל זה בערך הדבר המלכותי היחיד בקרי, בעיקר בחלקים הלא מכוסים. אגב, קרי לא הפסיקה לבלבל בשכל על כך שהשסע הוא בקשה מיוחדת שלה, מתוך השראה לכוכבת עבר, והמעצב(נ)ת, שוב, מודה שהשמלה יפה מאוד, אבל הפיגורה שמאכלסת אותה היא כבר משהו אחר.


הנה דוגמה לשמלה נפלאה שמבליטה את מה שלא ממש צריך להבליט. קרי

 

מאז פגישתה האחרונה עם המעצב(נ)ת, קרי מוליגן השכילה להפנים את מה שנוגע לצבע והלכה על השחור הסולידי של פרדה, אבל כמובן שאף אחד לא מקשיב עד הסוף, ומוליגן שוב בחרה באורך משתנה לשמלה ובקישוטים מנצנצים שמזכירים למעצב(נ)ת חלקי מתכת שנאספו בחוף הים. אין ספק שמדובר בשיפור, ואפילו האורך המשתנה של השמלה לא נראה כחלק בלתי שייך, אלא נופל ברכות. חייבים לציין שאם מדובר בשיפור כזה כבר בפגישה השנייה, הרי שהמעצב(נ)ת כבר לא יכולה לחכות לפגישה הבאה עם מוליגן.


מוליגן לומדת מה צריך לעשות. ממתינים לפעם הבאה

 

יקירת המדור, שהמעצב(נ)ת פשוט מחפשת אותה בנרות בכל אירוע, היא מיילי סיירוס. הקטנטונת בחרה הפעם בשמלה של ג'ני פקהאם בצבע שמפניה, מלכותית משהו גם היא, אבל נדמה שהיא לא גמורה. כנראה למישהו נמאס להמשיך ולתפור פאייטים והסתפק בחלק התחתון בלבד. החלק העליון, לעומת זאת, סובל מחשיפת יתר הנקראת בשפה מקצועית "לא מצאתי חולצה אז לבשתי קומביניזון". זו לא הפעם הראשונה שמראה כזה תופס את המעצב(נ)ת, והיא מוכרחה לציין שזה מעולם ולעולם לא ייראה טוב. בכללי סיירוס נראית טוב, אפילו טוב מאוד. הצבע הולם אותה, הוא לא מבגר אותה שלא לצורך והחלק התחתון של השמלה נעים ונחמד, אבל אם היא רק היתה בוחרת במשהו שחלקו העליון לא נראה כמו שהוא נראה, אפילו גופייה צמודה א-סימטרית בצבע השמלה, זה היה יכול להיות, לא עלינו, מושלם.


סליחה סיירוס, לא שכחת ללבוש משהו?

 

כשראתה המעצב(נ)ת, מרחוק את אהובתה קייט ווינסלט, התרגשה עד מאוד וחיכתה בקוצר רוח לראות מה תלבש מלכת המדור. מה רבה היתה אכזבתה לראות שווינסלט אמנם נשארה עם הגזרות המחמיאות, ותודה לאיב סאן-לורן, אבל בחרה בצבע בלתי מחמיא שאף משווה לה חזות מבוגרת. גם עניין המחוך והחצאית לא לעניין, בעיקר לא הקפלים הקדמיים בחצאית. המעצב(נ)ת מאד מאוכזבת מווינסלט הפעם, וקשה לה להמשיך ולדבר על השעמום העז שתוקף אותה כשהיא מביטה בה. עדיף לעבור הלאה.


ווינסלט מאכזבת

 

אבל לא להרבה זמן תישאר המעצב(נ)ת אבלה. מריל סטריפ, המלכה הבלתי מעורערת של הקולנוע, הפכה לקרן אור מבהיקה בלובנה עבור העצובה, והחזירה את החיוך לפניה עם שמלה של כריס מארץ'. סטריפ בחרה בשמלה פשוטה ולא משוגעת, אבל הכל נמצא בפרטים הקטנים: הגזרה, האקססוריז, ההתאמה, בקיצור - נראית פשוט נפלא. וגם אם היא הפסידה את האוסקר לסנדרה בולוק, הרי שהיא מנצחת המדור.


אנד דה אוסקר גואז טו... מריל סטריפ

 

(צילומים: AP, AFP, רויטרס)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קתרין ביגלו, המנצחת של הערב, גם בחרה בשמלה בגזרה תואמת ובקישוטים מלהיבים
צילום: AP
סיגורני וויבר מבלגנת סגנונת ומבליטה את הצד הסקוטי? לא משהו
צילום: AFP
קריסטין סטיוארט בוחרת בנשיות שופעת מבית מוניק לולילה, ואפילו עושה תסרוקת מסודרת
צילום: AP
ג'וליאן מור נחנטה בשמלת פלסטיק שהיתה מביישת אפילו שולחן פיקניק
צילום: AFP
מו'ניק, גם זוכה באוסקר, וגם מתאימה שמלה לגזרה המלאה. אהבנו
צילום: AFP
לאתר ההטבות
מומלצים