שתף קטע נבחר

אינדונזיה: מתכנן פיגועי באלי ב-2002 נהרג

המחבל שאחראי להריגתם של 202 תיירים הצליח לחמוק מהרשויות במשך עשור. נשיא אינדונזיה הכריז על חיסולו בעת ביקור באוסטרליה, שעשרות מאזרחיה נהרגו במתקפת הטרור

נשיא אינדונזיה, סוסילו במבנג יודהוינו, אישר הבוקר (ד') שהמחבל שתכנן את פיגועי באלי נהרג בבירה ג'קרטה. דולמטין, בכיר בארגון ג'מעה איסלאמיה, נורה למוות בידי כוחות הביטחון.

 

שוטרים ניהלו קרב יריות עם שלושה חשודים בטרור בבירת אינדונזיה. זמן קצר לאחר מכן פורסמו דיווחים כי אחד משלושת החשודים שנהרגו הוא דולמטין. עד כה סירבו הרשויות למסור אם אכן מדובר במחבל הבכיר הנמצא במנוסה זה כמעט עשור.  


שוטרים נושאים את גופתו של דולמטין (צילום: AP)

 

יודהוינו הכריז באופן רשמי על הריגת המחבל הבכיר בעת ביקורו באוסטרליה. "אנחנו יכולים לאשר שאחד ההרוגים הוא מר דולמטין, אחד המחבלים הבכירים בדרום-מזרח אסיה שאותו חיפשנו", אמר הנשיא האינדונזי בקנברה. תזמון ההודעה ככל הנראה קשור לעובדה שרבים מקורבנותיו של דולמטין היו אזרחים אוסטרלים.

 

דולמטין עמד בראש פלג של ג'מעה איסלאמיה וחשוד בתכנון סדרת הפיגועים שהתבצעו ב-2002 במועדוני לילה באי באלי. 202 בני אדם נהרגו בפיגוע,

רובם תיירים זרים, בהם 88 אוסטרלים. הוא נחשב לאחד המחבלים המבוקשים ביותר בעולם, וארצות הברית אף הציעה פרס על ראשו בסך עשרה מיליון דולרים.

 

ראש ממשלת אוסטרליה, קווין ראד, שיבח את פעולות אינדונזיה למיגור הטרור. "כוחות הביטחון של אינדונזיה ערכו מבצע מאוד מקצועי", אמר ראד על חיסולו של דולמטין והוסיף כי מדובר במגמה חיובית. "פריצת הדרך של אינדונזיה בפעולותיה נגד רשת הטרור היא משמעותית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חשבון סגור. דולמטין
צילום: AFP
צילום: רויטרס
זירת אחד הפיצוצים בבאלי (ארכיון)
צילום: רויטרס
מומלצים