שתף קטע נבחר

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.12%, מדד S&P 500 ירד ב-0.02%, ומדד נאסד"ק ירד ב-0.03%. בסיכום שבועי וול סטריט עלתה שבוע שני ברציפות: דאו הוסיף 0.6% ונאסד"ק עלה ב-1.8%

המדדים המובילים בוול סטריט נסגרו אמש (ו') במגמה מעורבת לאחר שדשדשו במהלך המסחר סביב קו המשווה, על רקע התייצבות המלאים העסקיים בינואר, ירידה מפתיעה באמון הצרכן לאמצע מרס מצד אחד ולמרות שהמכירות הקמעונאיות עלו במפתיע מצד שני. דאו התחזק והשלים רצף של 4 ימי מסחר חיוביים.

 

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.12% ל-10,624 נקודות.

מדד S&P500 ירד ב-0.02% ל-1,149 נקודות.

מדד נאסד"ק ירד ב-0.03% ל-2,367 נקודות.

 

בסיכום שבועי וול סטריט עלתה: דאו הוסיף 0.6%, נאסד"ק עלה ב-1.8% ו-S&P התחזק ב-1%.

 

הסחורות הנקובות בדולרים נחלשו למרות שהדולר איבד בעולם 0.6% ותשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדו ב-10 נקודות בסיס לשיעור של 3.7%. הצלילה הבולטת של היום היתה של בנק וושינגטון מיוצ'ואל, שנפל בכ-50% במחזור של 230 מיליון מניות לעומת מחזור ממוצע של 20 מיליון מניות בלבד. זאת, לאחר הסכם הפשרה בנוגע לפקדונות עם ה-FDIC וג'יי.פי מורגן, שמנייתו ננעלה כמעט בלא שינוי.

 

מאקרו  

משרד המסחר האמריקני פירסם היום את נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש פברואר, על פיהם נרשמה עלייה של 0.3%, בניגוד לציפיות האנליסטים שתירשם ירידה של כ-0.2%.  

 

סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס לאמצע חודש מרס ירד במפתיע ל-72.5 נקודות לעומת צפי ל-74 נקודות.

 

 המלאים העסקיים התייצבו בינואר ואותתו על סיום מגמת ריקון המחסנים ותחילת המחזור של מילויים מחדש.

 

  יוון תקבל 75 מיליארד דולר (55 מיליארד אירו) בצורה של סיוע מהאיחוד האירופי, על פי דיווח של עיתון באירופה. גרמניה לבדה תסייע ב-20 מיליארד אירו וצרפת ל-10 מיליארד אירו.

  

מניות במרכז  

ג'יי פי מורגן צ'ייס וסיטיגרופ מואשמים שסייעו לקריסת בנק ההשקעות שהיה החמישי בגודלו בארה"ב, ליהמן ברדרס בחודש ספטמבר 2008. סיטיגרופ וג'יי פי מורגן, כך נטען בפני בית המשפט, דרשו סמוך לקריסה, לרכוש ביטוחים בהיקפים גבוהים כנגד חדלות פירעון ובצורה זו תרמו לקריסה.

 

עוד במגזר הפיננסים, מניית וושינגטון מיוצ'ואל הקורס, צנחה לאחר שהבנק דיווח על הסכם פשרה בסכסוך על פקדונות בשווי 4 מיליארד דולר עם ג'יי.פי מורגן וה-FDIC.  

 

אקסון מובייל  איבדה 0.6%. החברה דיווחה על כוונתה להגדיל את ההוצאה על פרוייקטים קיימים וחדשים אף שחלק ממתחריה נסוגים בגלל הירידה בביקוש העולמי לאנרגיה. היו"ר והמנכ"ל רקס טילרסון אמר לאנליסטים במהלך פגישה בניו יורק, כי חברת הנפט הבורסאית הגדולה בעולם אמורה להגדיל את ההוצאות ההוניות ב-3% לרמה של 28 מיליארד דולר.

  

לאחר יותר משנה של הצעות רכש והצעות מתחרות, CF תעשיות, (סימול: CF), סיכמה על רכישת טרה תעשיות, (סימול: TRA), תמורת 4.7 מיליארד דולר בעסקה שתיצור ענקית דשנים. ההכרזה מגיעה מספר שעות בלבד לאחר שיארה, (Yara) הנורווגית אמרה שלא תגיש הצעה נוספת גבוהה מזו של CF. העסקה אושרה בדירקטוריון של טרה ו-CF. שתי המניות ירדו היום לאחר הדיווח על סגירת העסקה. מניה אחרת במגזר הדשנים, פוטאש הקנדית, קפצה ב-7% לאחר שהחברה העלתה את התחזית לרבעון הראשון והדיווח נתן רוח גבית גם למתחרות, מוזאיק ואגריום. כי"ל המייצרת את הפוטאש בעצמה בספרד ובקליבלנד תינה אף היא מהסנטימנט החיובי למשאב.

פורסם לראשונה 12/03/2010 23:38

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים