שתף קטע נבחר

זחאלקה: "פינוי מסילואן יוביל לעוד אינתיפאדה"

ההתגוששות בין ראש העיר ירושלים לבין יועצה המשפטי של העירייה בסוגיית המבנה במזרח העיר נדונה בועדת הפנים של הכנסת. ח"כ אורלב התייחס למשבר עם האמריקנים ואמר כי "כל ממשלות ישראל בנו בכל רחבי ירושלים"

הסערה סביב "בית יהונתן" בסילואן הגיעה לועדת הפנים של הכנסת. בדיון בנושא שהתקיים הבוקר (יום א') ועסק בבנייה הבלתי חוקית בשכונה שבמזרח הבירה, תקף בחריפות יועצה המשפטי של עיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו, את התנהלות העירייה עצמה והעומד בראשה בפרשה. לדבריו הצטרף גם חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה מבל"ד, שהזהיר כי תוכניות הפינוי בסילואן עלולות להבעיר אש באזור כולו.

 

"בתי המשפט אמרו את דברם בשלוש ערכאות והדגישו כי אם הצו העומד נגד בית יהונתן לא יבוצע נגיע לאנרכיה ולדריכה על שלטון החוק", הזהיר חביליו. "אני דוחה מכל וכל את הטענה לאכיפה סלקטיבית. נהפוך הוא: העובדה שהצו לא מומש עד היום היא אכיפה סלקטיבית".

 

במסמך שחילק לחברי הוועדה, חזר חביליו על הטענות הקשות שהטיח בראש העיר, ניר ברקת, שלפיהן מהווה התנהלותו בפרשה עבירה על החוק. "על-פי החוק, פסיקת בית המשפט והנחיות היועץ המשפטי לממשלה - אסורה התערבות פוליטית בהליכי האכיפה. הצו בעניין בית יהונתן לא בוצע בשל התערבות ראש העיר ומנכ"ל העירייה, ואלו דברים שאינם שנויים במחלוקת. דבר זה אינו כדין ועלול לתת פרס לעבריינים ולעודד עבירות בנייה".

 

לדבריו של חביליו הצטרף יו"ר בל"ד, חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה. "אתם אומרים שיש חוק אחד בירושלים? העיר היא שטח כבוש על-פי החוק הבינלאומי, ולכל מדינה כובשת יש אחריות לציבור שנמצא תחת שליטתה. מצב החינוך במזרח ירושלים הוא הגרוע ביותר שעמו נאלצים פלסטינים להתמודד בכל העולם, יש נשירה של יותר מ-50 אחוזים מבכל מקום אחר. אם אתם מדברים על אכיפת החוק, תתחילו את זה בחוק חינוך חובה".

 

זחאלקה ניצל את הדיון כדי להתייחס לסערה שחוללה תוכנית הפינוי בסילואן. "אני מציע לנהוג בשפיות בנושא הריסות הבתים. כל ניסיון לבצע את התוכניות יוביל לאינתיפאדה שלישית ובעירת השטח. למתנחלים במזרח ירושלים יש יותר זכויות מכל תושב פלסטיני".

 

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ זבולון אורלב, התייחס גם הוא למצב המדיני. "ארצות הברית יודעת שכל ממשלות ישראל, ללא יוצא דופן, בנו בכל רחבי ירושלים ובעיקר בכל השכונות היהודיות". הוא תקף את מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון, ואמר כי "נזיפתה בראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הבנייה ברמת שלמה מהווה הפרה בוטה של המדיניות המסורתית של ארצות הברית, שמעולם לא נזפה בישראל על בנייה בירושלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ח"כ זחאלקה. משגר איום
ח"כ אורלב. לצד נתניהו
צילום: גיל יוחנן
מומלצים