שתף קטע נבחר

שביתה באקרשטיין: העובדים מתבצרים במפעל

עובדי המפעל בירוחם ממשיכים בשביתה שהחלה אתמול; מרביתם לא הגיעו היום לעבודה, פרט לכ-15 עובדים שמתבצרים במפעל מאז אתמול אחר הצהריים. ההנהלה שלחה מאבטחים כדי לשמור על הציוד, אך לפי שעה אין אלימות

התחדש הסכסכוך בין עובדי מפעל אקרשטיין בירוחם לבין ההנהלה: העובדים ממשיכים בשביתה שבה פתחו אתמול (א') בבוקר ומרביתם לא הגיעו היום לעבודה, פרט לכ-15 עובדים שמתבצרים במפעל מאז אתמול אחר הצהריים. הנהלת המפעל שלחה מאבטחים למפעל כדי לשמור על הציוד אך לפי שעה אין אלימות בין המתבצרים למאבטחים.

 

 

כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, עובדי אקרשטיין בירוחם התארגנו במסגרת אירגון כוח לעובדים וביקשו לקיים מו"מ עם ההנהלה על מה שלטענתם הוא הרעה בתנאי עבודתם.

 

ההנהלה מתעלמת מקיומו של הוועד ומעדיפה להידבר דווקא עם ההסתדרות שארגנה את העובדים במקביל בשני המפעלים האחרים של אקרשטיין - באשדוד ובראש פינה.

 

העובדים במפעל בירוחם עתרו לבית הדין וביקשו להכיר בהם כוועד נפרד. בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע קיבל את בקשתם אך ההנהלה ערערה לבית הדין הארצי לעבודה. בשבוע שעבר (ב') התקיים דיון בנושא בבית הדין הארצי. בעקבות ההחלטה, נמנעים גם אנשי ההסתדרות בירוחם מלקיים משא ומתן עם ההנהלה עד להכרעת בית הדין הארצי.

 

יו"ר הוועד: ההנהלה לא מתנהגת בצורה נורמלית

אחד מפועלי הייצור בירוחם, גברוש חיימוב, הושעה מהעבודה לאחר שהגיע לדיון. בהנהלת אקרשטיין נטען כי הוא לא ביקש אישור ולכן הושעה לשלושה ימים, מיום ה' עד אתמול. חיימוב טוען כי קיבל אישור בעל פה להיעדר. כך או כך, ועד העובדים דרש להחזירו מיד לעבודה ופתח אתמול בשביתה כיוון שהדרישה לא התקבלה.

 

חיימוב הוזמן אתמול לשיחת נזיפה בהנהלה אך דרש שייכנס איתו נציג של הועד, בין השאר בגלל שהוא דובר רוסית ולא ממש הבין מה נאמר לו בשיחה. בהנהלה סרבו לדרישה ולכן השימוע עדיין לא התקיים. העובדים אומרים שימשיכו בשביתה עד שיתקיים לחיימוב שימוע בהשתתפות נציג של הוועד.

 

נראה כי שני הצדדים מתעקשים כיוון שלמעשה, מדובר בשאלה אם ההנהלה מכירה בוועד או לא. יו"ר הועד , בנצי בנגאוקר, אמר ל-ynet: "השעיה של עובד לשלושה ימים בלי שכר כעונש על היעדרות של יום אחד, היא לא סבירה. בכל מפעל נורמלי מגיע נציג של הוועד עם העובד לשיחות כאלה מול ההנהלה,  אבל ההנהלה פה לא מתנהגת בצורה נורמלית.

 

"על זה אתה משביתים מפעל שלם?" 

"הסיפור הוא שהם לא רוצים להכיר בנו. יש פסיקה של בית משפט ואם זה לא מוצא חן בעיניהם - שילכו לארצי, אבל שיכבדו את הפסיקה של האזורי עד שהארצי ייפסוק אחרת".

 

מהנהלת אקרשטיין נמסר בתגובה:" לא ברורה לנו הסיבה לשביתה. יש הסכמות לפיהן לא ינוהל מו"מ עד להכרעת בית הדין לעבודה. השביתה מהווה הפרה של ההסכמות, וניסיון כוחני לבצע מחטף ולכפות על ההנהלה מו"מ עוד לפני הפסיקה בארצי, מדובר בחוסר אחריות כלפי העובדים ופרנסתם, ואנחנו לא נכנע לסחטנות הזאת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עובדי אקרשטיין
צילום: הרצל יוסף
מומלצים