שתף קטע נבחר

G סינמה סיטי: שווה את הנסיעה לראשל"צ?

מרכז הקולנוע ובו 26 אולמות קולנוע ותיאטרון, ייפתח מחר עם מגוון אפקטים מיוחדים, ויגבה מחיר של 100 שקל לפחות לסרט, פופקורן ושתייה. האם עתידו של הקולנוע הוא במרכזים ענקיים כאלה? ליאון אדרי, ממקימי המרכז מצהיר: "קניון זה לקניות, לא לקולנוע", ומבטיח להשיב את הסרטים למרכזי הערים: "אקים בכל עיר קומפלקס עם 5 בתי קולנוע - קומפלקס לכל עיר"

עוד יומיים זה קורה: למרות שעבודות בנייה עדיין נערכות במקום, מרכז הקולנוע והבילוי סינמה סיטי בראשל"צ יפתח לצופים מחר (18 במרס). לפי המקימיו, מדובר במרכז הבילוי הגדול בעולם והיום אף ביקרו בו כ-240 אנשי קולנוע ועסקים מחו"ל שבאו להתרשם מהגודל. האם המרכז העצום שווה את הנסיעה לראשון?

 

במתחם, שחובק שטח של 45 אלף מ"ר, ישנם 26 אולמות קולנוע, תיאטרון והרצאות, ובהם 4,000 מקומות ישיבה, רכבות שיסיעו מבקרים מהחניה למרכז, 17 מסעדות, עשרות חנויות, ומתחם "פארק היורה" ובו 67 דמויות דינוזאורים וחיות פרה היסטוריות אחרות. במהלך חג הפסח אף יוצגו בו 4 מכוניות פורמולה 1.

 

מקימי המתחם הם חברת ניאו לינאו סינמה, שבבעלות האחים ליאון ומשה אדרי, המנכ"ל יעקב כהן, קבוצת שמרוק וחברת מטרופוליטן שבבעלות משפחת חדידה מצרפת. כל אלה השקיעו בו 450 מיליון שקל ולטענת האחים משה וליאון אדרי מדובר ב"מתחם הבילוי והבידור הגדול בעולם".

 

יעקב כהן אמר ל-ynet: "שירתנו עד כה את התושבים ממרכז הארץ צפונה, והגיע הזמן שנשרת את מרכז הארץ דרומה". הוא גם מבטיח להביא לשם הצגות ומופעים מחו"ל ולמשוך לשם גם תיאטראות מהארץ. להערכתו, משפחה שתבלה במקום כמה שעות: "תוציא כאן 100 שקל".

 

מדובר באומדן אופטימי להפליא, שכן כרטיס קולנוע רגיל עולה 37 שקל, פופקורן ו-2 פחיות קולה למעלה מ-40 שקל. לכל הפחות, כל חבר משפחה יוציא 100 שקל ואז מדובר על הוצאה די מחוררת כיס. 

 


מחירים ב-G סינמה סיטי בראשלצ

מחירים ב-G סינמה סיטי בראשל"צ
רכישה מחיר
כרטיס לאולמות הילדים, האימה והאהבה 38 שקל
פופקורן גדול, 2 פריגת תפוחים וחטיף שוקולד 40 שקל
פופקורן גדול, 2 קוקה קולה ו-2 חטיפי שוקולד 59 שקל
כרטיס לאולם הזכוכית 50 שקל
כרטיס לאולמות הביזנס 90 שקלים
כרטיס לאולמות ה-VIP 120 שקל
כרטיס לתיאטרון 70-50 שקל

 

המקימים צופים שיבקרו במקום 9-8 מיליון איש בשנה, 3 מיליון מהם ירכשו כרטיסי קולנוע. הם מתכוונים להחזיר את ההשקעה במתחם בזכות דמי שכירות לבתי עסק כמו טויס אר אס ואייסברג, והשכרת האולמות להרצאות.

 

אבל מטרתם העיקרית: למשוך ילדים ובני נוער מהמחשב וה-DVD למרכז, בהציעם חוויית קולנוע רבת השקעה ורושם, אבל לא מאוד זולה.

 

במקום ישנם 3 אולמות ילדים עם דמויות של דיסני על הכורסאות, אולם "ביזנס" עם ספות עור מתכווננות מרווחות באדיבות החברה שעיצבה את אולם הקולנוע בבית הלבן, אולמות VIP עם ספות יחיד, אולם שיקרין סרטי אימה ופחד, אולם שיוקרנו בו סרטים קלאסיים, ו-3 אולמות "אהבה", עם כיסאות עטויי לבבות ומושבים זוגיים.

 

בכל אולם כיסאות נגישים לנכים, ושורה 1 בהם היא בעצם שורה 6 באולמות רגילים, כדי למנוע תלונות מהצופים הישראלים.

שני אולמות שלא יפתחו מחר הם אולם אמפי תיאטרון בן אלף מושבים שייפתח בעוד כ-8 חודשים ואולם הזכוכית, המצאה של ליאון אדרי, שייפתח רק בשבוע הבא.

 

אדרי מבטיח: קומפלקס לכל עיר

לאולם הזה רצפת זכוכית שמאפשרת צפייה מטה בגובה 14 מטר. מי שיצפה בו בסרטים יקבל חוויה מסוג חדש: הדמויות יתרוצצו סביבו. הוא יהפוך דמויות בסרטי דו מימד לתלת מימדיות בעל כורחן.

 

"אני מכניס את הצופים לתוך הסרט, השחקנים יצאו מהרצפה ויסתובבו לידם", מספר ליאון אדרי ל-ynet. "במאים ומפיקים טסו לכאן במטוסים הפרטיים שלהם כדי לראות את האולם, והם היו המומים. ככה הולך להיראות הקולנוע ב-2050".

 

יש מספיק אנשים באזור כדי למלא את האולמות האלה?

 

|אנחנו עם שיוצא, עם תרבותי. אם מציעים לעם הישראלי משהו טוב, משהו חדש, הוא יגיע, הוא יצא מהבית".

 

כהן והאחים אדרי מתכננים לפתוח מתחם בילוי דומה בירושלים, ובו 18 אולמות קולנוע, שישתרע על שטח של 3,000 מ"ר. במקום פארק דינוזאורים יוקם בו פארק שיקרא: "עיר התנ"ך" ובו "כל הדמויות מהתנ"ך".

 

האם בעולם של הורדות סרטים באינטרנט ההשקעה בקולנוע בטוחה? ובכן, לפי ממחקרים מתמשכים שעורך מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בישראל ובחו"ל, עולה כי ב-2009 נמכרו בישראל כ-9.9 מיליון כרטיסים, לעומת 9.1 בשנת 2008.

 

האם ישרוד רק מי שישנע את בית הקולנוע שלו מחוץ למרכזי הערים, וינפח אותו לקומפלקס ענק? ומה יעשה מי שאין לו רכב?

 

"בתי הקולנוע בקניונים נסגרים בכל העולם", מסביר אדרי. "תוך 5 שנים לא יהיה קולנוע בקניון. אבל לאלה שלא יכולים להגיע לכאן", הוא מבטיח, "אקים קומפקסים בתוך הערים, עם 6-5 בתי קולנוע ומסעדה מפוארת, בתי קפה. קומפלקס לכל עיר - אפילו לקריית שמונה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: רועי גזית
26 אולמות, 120-37 שקל לכרטיס. סינמה סיטי ראשל"צ
צילום: רועי גזית
מומלצים