שתף קטע נבחר

ליברמן ל-ynet: לא נרשה אפליה נגד יהודים בי-ם

שר החוץ מבקש "לא להיכנס להיסטריה" מהמשבר עם ארה"ב, אך יודע ש"יש בינינו אי הבנות, וזו לא הפעם האחרונה". הוא הדגיש שלא יסכים לוותר על הריבונות בירושלים, והאשים את העולם בצביעות: "נגד איראן אין נחישות כמו נגדנו"

גם המשבר "בעל הממדים ההיסטוריים" ביחסים עם ארצות-הברית כהגדרת השגריר בוושינגטון, לא מוביל את שר החוץ לשנות את עמדתו הנחרצת. "מה מצפים מאיתנו? שנאסור על יהודים לבנות במזרח העיר, או לקנות שם קרקעות. לא תהיה אפליה לטובת ערבים", אמר היום (ג') אביגדור ליברמן בשיחה עם ynet, וביקש "לא להיכנס להיסטריה".

 

משבר ביחסים - כותרות אחרונות ב-ynet:

 

על המשבר, שסופו עדיין לא נראה באופק, אומר ליברמן ש"לא הייתי עושה פה דרמטיזציה. המצב בהחלט מורכב, אבל לא צריך להיכנס לא לאופוריה ולא להיסטריה.

יש לנו אי-הבנות עם ארה"ב, לא בפעם הראשונה, ולצערי, זאת גם לא הפעם האחרונה. יש לנו עניין להוריד את גובה הלהבות. כך או כך, בהחלט יש לנו עניין ליישר את ההדורים ולהגיע להבנות ונעשה את זה בצינורות המקובלים".

 

לנוכח הדרישה האמריקנית להקפאת הבנייה במזרח ירושלים, שר החוץ מבקש לדמיין מצב שבו ייאסר על הערבים לקנות ולבנות במערב העיר - "הרי מיד יכריזו עלינו כמדינת אפרטהייד. גם דורשים שלא ניגע בבנייה הבלתי חוקית במזרח העיר, למרות פסקי דין, למרות החלטות בתי משפט. שאלתי עיתונאי אמריקני, אתה מדמיין שממשלת ארה"ב לא תכבד החלטות בתי משפט?

 

"חייבים להבהיר שאי אפשר שיהיה פה איסור בנייה רק ליהודים. אי אפשר לקבל את זה. לא תהיה פה אפליה נגד יהודים. אנחנו לא רוצים לעשות דווקא. אנחנו לא מחפשים להתעמת, ולא להתגרות באף אחד. אנו מבקשים הבנה כלפי כל הצעדים בהם נקטנו עד כה, מההחלטה על המורטוריום ועד להסרת המחסומים".

 

"נשיא ברזיל לא כיבד את הכללים שלנו"

ליברמן מבטיח תמיכה קואליציונית מלאה לנתניהו, וכמו ראש הממשלה, מזכיר את רצף הבנייה לאורך כל השנים מאז מלחמת ששת הימים. "אנחנו לא יכולים לוותר על הריבונות שלנו. נבחרה פה ממשלה, יש הסכם קואליציוני מאוד ברור. זאת ממשלה דמוקרטית שמייצגת את דעת הציבור, מה שאי אפשר אגב להגיד על הממשלה הפלסטינית, שעומדת מהצד ובלי שהיא מוכנה להיכנס למשא ומתן, מקבלת מהעולם את מה שהיא רוצה".

 

הוא מזהה צביעות ביחס הבינלאומי. "אני לא רואה שום נחישות כמו זאת שמופגנת כלפי ישראל, לא כלפי צפון קוריאה, לא כלפי איראן. והממשלה הפלסטינית? זאת ממשלה שאין לה שליטה ברצועת עזה, שם החמאס בשלטון. זו ממשלה שדחתה שלוש פעמים בחירות, אבל הלחץ מופעל עלינו. גם העולם צריך לשקול ולראות את הדברים כמו שהם".

 

באשר לתקרית החרמת הפגישות עם נשיא ברזיל, לולה דה-סילבה, והחרמת נאומו במליאת הכנסת, ליברמן טוען שלא הוא שיצר את המשבר. "כנראה שמהרגע הראשון החליטו שלא רוצים לבקר בקבר של הרצל. אדם שלא מוכן לבקר בקבר של הרצל, אבל מבקר בקבר של ערפאת - אני לא מקבל את זה. יש כללים שנקבעו על ידי משרד החוץ ואותם יש לכבד. עם זאת, גם כאן לא צריך לעשות דרמטיזציה. אני חושב שהיה פה ביקור מוצלח, נערכו מפגשים מוצלחים והיו גם שיחות מועילות".

 

ליברמן התייחס גם לחוק ברית הזוגיות ה"מקוצץ", שעבר אתמול בכנסת. "זהו צעד קטן למחוקק הישראלי, צעד ענק לחברה הישראלית", אמר. "אנו ממשיכים בתמיכה במסורת ישראל - אך תוך שמירת העיקרון של חייה ותן לחיות. ברור שזה לא חוק מושלם, אך אני מעדיף חוק שהוא מוסכם עכשיו בין כל חלקי הקואליציה, על פני חוק שמתקבל בצורה כוחנית".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליברמן. לא אופוריה ולא היסטריה
צילום: גיל יוחנן
מומלצים