שתף קטע נבחר

רופאי ברזילי נאבקים: "נחסום את הבולדוזרים"

יממה לאחר החלטת הממשלה על הזזת חדר המיון, ובזמן שעוד קסאם נורה מרצועת עזה, מתארגנים "ארגון רופאי המדינה" וכל ועדי העובדים בבית החולים באשקלון לפעילות מחאה משותפת: "לא ניתן להחלטה הזו להתממש. היא תנציח את העוול"

לא עוברים לסדר היום. כיממה אחרי החלטת הממשלה להעתיק את מקומו של חדר המיון בבית החולים ברזילי באשקלון כדי למנוע פגיעה בקברים עתיקים, נראה שרופאי בית החולים החלו להתעשת ו"לצאת מההלם", והם פותחים במאבק על עתידו של חדר המיון. הרופאים התאספו בצהריים (יום ב') מחוץ לבית החולים, כדי להביע את מחאתם על החלטת הממשלה, שצפויה לעכב משמעותית את השלמת חדר המיון החדש ולעלות עשרות מיליוני שקלים מכספי משלם המסים.

 

חדר המיון והקברים - כותרות אחרונות ב-ynet:

 

הרופאים מתאספים מחוץ לבית החולים, ובכוונתם להמשיך לאזור הקברים. מאחורי פעילות המחאה עומדים "ארגון רופאי המדינה", בשיתוף עם כל ועדי העובדים של בית החולים. ד"ר אפרים זוהב, יו"ר ועד רופאי ברזילי, אמר כי כל עובדי בית החולים יצאו למאבק: "לא ניתן להחלטה הזו להתממש. היא תנציח את העוול שייעשה לברזילי ולכל האזור כולו. נחסום את הבולדוזרים שיגיעו לבית החולים".


הרופאים מתאספים - בין הקברים לבית החולים (צילום: צפריר אביוב)

 

עוד מוסיף ד"ר זוהב: "ההחלטה נפלה כרעם ביום בהיר, ושברה את כל ערכי היסוד. אין קשר בין מיגון לערכי דת וערכי החיים. במהלך השנים האלו, חמאס ירה הרבה רקטות - אבל החלטת הממשלה פגעה בנו הכי הרבה".

  

במקביל, בכניסה המערבית של בית החולים, הוקם אוהל מחאה על ידי תושב העיר רמי טל, שהחליט שלפתוח במחאה פרטית. עד מהרה, הצטרפה עריית אשקלון ליוזמה, וסייעה בהקמת האוהל. לדברי טל, מדובר רק בתחילתה של המחאה: "החלטנו לפתוח במחאה אזרחית לנוכח החלטת הממשלה אמש ואוזלת ידה. הממשלה שוב מפקירה את תושבי אשקלון, כפי שעשתה בהחלטה להקים את תחנת הכוח הפחמית, וכפי שהרחיבה את חוות הגז בדרום העיר".

 

גל חזיזה, תושב אשקלון שהגיע גם הוא לאוהל, הוסיף: "אני כאדם דתי, מתבייש בסגן השר שמייצג אוכלוסיה דתית לכאורה. לצערי סגן השר מקדש את המתים על חשבון החיים בניגוד להלכה ובניגוד למוסר היהודי. אני כתושב קורא לכל אזרח במדינה, באשקלון ומחוצה לה לבוא ולמחות על המהלך".

 

"אם השרים היו באים לפה, הם היו מחליטים אחרת"

עוד קודם לכן, כבר ניתן היה לשמוע דברי ביקורת קשים בבית החולים על ההחלטה. "אם הם היו מקיימים את הישיבה פה אצלנו במחלקה, ויושבים פה רק לכמה שעות, אני בטוחה שההחלטה היתה אחרת",

העריכה אחת האחיות בשיחה עם ynet. "הם לא היו מעזים בכלל להגיע למצב כזה שבו כבר היה יכול להיות לנו חדר מיון חדש".

 

פרופ' שמואל אורן, מנהל מחלקה פנימית א' בבית החולים, סוקר מדי בוקר את המחלקה העמוסה שלו ולא יכול להבטיח לחולים תנאי אשפוז טובים יותר: "בעיתות חורף אנחנו בתפוסה של 160% ובעיתות קיץ הייתי שמח לתפוסה של 104% כמו שהיה בתל-השומר כשהם עשו רעש. את היללות שלנו לא שומעים כי אנחנו בפריפריה. ההחלטה הזו תוקעת את בית החולים לשנים רבות. זה נזק לשנים והמצב נעשה גרוע יותר משנה לשנה. בית החולים נמצא בתהליך של גסיסה הדרגתית ואף אחד לא מוכן לחתום על תעודת הפטירה".

 

ממש באותה השעה, מעט מדרום לאשקלון, נשמעה שוב אזעקת "צבע אדום", ורקטת קסאם נורתה מרצועת עזה לעבר העיר שדרות. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח באזור המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים או נזק. כזכור, חדר המיון בברזילי הוא היעד הראשון של כל נפגעי ירי הרקטות לדרום.

 

בהכנת הידיעה השתתפו שמוליק חדד ומיטל יסעור בית אור
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צפריר אביוב
החפירות ליד בית החולים
צילום: צפריר אביוב
מומלצים