שתף קטע נבחר

ניסו לפרוץ לממשלה: "איפה הרחמים על שליט?"

מילואימניקים ופעילים למען שחרור גלעד שליט ניסו להיכנס אל תוך ישיבת הממשלה כדי להעביר מכתב לנתניהו - ונבלמו על-ידי המאבטחים. "מישהו ייצא באזיקים, אבל צריך לשמוע על הכאב של נועם ואביבה שליט"

בעוד שרי הממשלה מכונסים לדיון מתוח בעקבות המשבר עם ארצות הברית, הרוחות סערו בצהריים (יום א') גם מחוץ לכותלי חדר הישיבות. מאבטחי משרד ראש הממשלה מנעו מפעילי המטה לשחרורו של גלעד שליט להיכנס אל תוך המתחם, לאחר שאלו הגיעו למקום בדרישה להציג את טענותיהם לפני השרים. "איפה הרחמים של ביבי? הילד עוד מעט ארבע שנים בשבי", האשים בשיחה עם ynet אחד מהם, צחי ליאון.

 

ליאון, חייל מילואים מירושלים העומד בראש קבוצת הפעילים, ציין כי הוא ואנשיו לא יתפנו מהמקום גם במחיר שייעצרו. "מישהו כאן ייצא באזיקים. אנחנו נישאר כאן. ראש הממשלה והשרים צריכים לשמוע על הכאב של נועם ואביבה שליט".


מובילי המחאה בפתח משרד ראש הממשלה (צילום: רוני סופר)

 

אנשי המילואים הפועלים לשחרורו של שליט התכוונו להעביר לידי שרי הממשלה את מכתבם שפורסם אתמול. מלבדו, ביקשו להעביר מכתב נוסף שכתבה רביב קורץ, אשתו של חייל מילואים ואחת מחברותיה הקרובות של תמי ארד, רעייתו של הנווט הנעדר רון ארד.

 

ראש לשכתו של נתניהו, נתן אשל, יצא מאוחר יותר לעברם, לקח את המכתב והעביר אותו לראש הממשלה. הוא גם העביר את המכתב שיועד לשרה נתניהו, דרך מזכירתה. הפעילים סיפרו שהשר אלי ישי יצא אליהם עוד קודם לכן, והעביר עותק לנתניהו.

 

"לא מוכנים ליפול על הברכיים ולוותר"

ליאון הפנה את האצבע המאשימה לכישלון סבב המגעים האחרון עם חמאס לעבר ראש הממשלה עצמו. "מהמקורות שלנו, אנחנו יודעים שהיו הבנות והייתה עסקה שהובאה לפני השביעייה והיא נטרפה על ידי ביבי. אנחנו, קציני וחיילי המילואים, לא מוכנים ליפול על הברכיים ולוותר. כמעט ארבע שנים הילד תקוע בעזה ולאף אחד לא איכפת. מה מצפים מנועם שליט להגיד כשהבן שלו בשבי, ואחרי שאחיו נורה בנסיבות דומות בסוריה?".

 

משה צליק מחדרה, אחד הפעילים, אמר כי "גלעד יצא להגן עלינו, ואנחנו כאזרחים שומרי חוק, צריכים לשמור עליו ולהחזיר אותו בחיים הביתה. ערב הסדר הזה, אין טיפה של רחמנות והגינות".

 

במכתב לשרה נתניהו כתבה קורץ בין היתר: "אני פונה אלייך אישית משום שאני מאמינה שאנו הנשים ניחנות בכושר השפעה עצום ופועלות מתוך אינטואיציה ורגש. אני חשה פחד משתק בחושבי על גלעד וחרדה בכל יום שעובר לקראת הגיוס של בני. אני יודעת שגם את אם לשני בנים, האחד כבר משרת בצה"ל והשני יתגייס, ואני מניחה שככזו גם את דואגת ויכולה לחוש מעט מחוסר האונים של משפחת שליט והדאגה חסרה המנוחה של אמו".

 

קורץ כתבה עוד: "אין מחיר לחיים ולחופש, וכל מחיר, יקר ככל שיהיה, שווה את שחרורו של גלעד שליט הביתה. גברת נתניהו, את יכולה לעזור, יש לך את היכולת להשפיע על בעלך ועל חבריו בממשלה לעשות מעשה לא קל - אבל נכון, להחזיר את גלעד הביתה".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המילואימניקים מחוץ לישיבת הממשלה
צילום: גיא אסיאג
מומלצים