שתף קטע נבחר

המחבלת השניה במוסקבה: מורה למדעי המחשב

משפחתה של מריאם מגומדוב, בת ה-28, זיהתה את הצעיף האדום שעל גופתה בצילומים שפורסמו באמצעי תקשורת ברוסיה. מגומדוב, בעלת תואר במתמטיקה ופסיכולוגיה, היתה זו שהתפוצצה בתחנת "לוביאנקה" וגרמה למותם של 23 בני אדם

מורה למדעי המחשב בת 28, היא המחבלת השנייה במתקפת הטרור שאירעה במוסקבה בתחילת השבוע - כך דיווח אמש העיתון הרוסי "נוביה גזטה". על-פי הדיווח, מריאם מגומדוב - "אלמנה שחורה" מצפון הקווקז - הצטרפה לדז'נט אבדורחמנובה, ויחד פוצצו השתיים את עצמן בתחנות המטרו "לוביאנקה" ו-"פארק קולטורי". 39 בני אדם נהרגו בפיגוע הכפול ויותר מ-70 נפצעו.

 

מי שזיהתה את מגומדוב היתה משפחתה, בעקבות צילומים של שרידי הגופה שפורסמו באמצעי התקשורת ברוסיה. "אשתו ואני זיהינו מיד את הבת שלנו. כשראינו אותה בפעם האחרונה היא לבשה את אותו צעיף אדום שנראה בתמונות", אמר האב ראסול מגומדוב.

 

מגומדוב סיפר לעיתון הרוסי כי בתו היא בוגרת האוניברסיטה הפדגוגית של דגסטן ובעלת תואר במתמטיקה ופסיכולוגיה. ב-2005, עם סיום לימודיה, שבה לכפרה - בלקחני - ומא היא עובדת בבית הספר המקומי כמורה למדעי המחשב. הוא הכחיש את טענת הרשויות, לפיה מגומדוב קשורה לארגון מורדים בצפון הקווקז ואף התחתנה עם אחד ממנהיגיו.

 

"אני רוצה לחשוף את התמונה האמיתית של מה שקרה. איננו יכולים להעלות בדעתנו כיצד היא הגיעה למוסקבה., כן, היא דתית, אבל היא מעולם לא הביעה אמונות קיצוניות", אמר האב. מריאם מגומדוב היתה המחבלת שהתפוצצה בתחנת המטרו לוביאנקה, סמוך למטה משרד הביטחטון הרוסי, וגרמה למותם של 23 בני אדם.

  

תשומת לבם של שירותי הביטחון ברוסיה הופנתה לראשונה לעבר משפחת מגומדוב לפני כשנתיים. אז, הואשם אחיה של מריאם בהשתייכות לארגון חמוש. הוא עונה במעצר בטרם בוטלו מרבית האישומים נגדו.

 יצויין כי המחבלת השנייה אבדורחמנובה, היתה רעייתו של פעיל הטרור אומלט מגומדוב, שנהרג ב-31 בדצמבר בפעולה של כוחות הביטחון הרוסים. לא ברור אם יש קשר בין שתי המשפחות.

 

"מריאם היתה אשה רגועה ובעלת ביטחון עצמי שתמיד אהבה ללמוד", התאבל גורם המקורב למשפחת מגומדוב. "היא פרסמה שלוש עבודות מדעיות. איש מעולם לא הבחין בעמדות קיצוניות או התנהגות לא ראויה מצדה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אבדורחמנובה ובעלה
צילום: AFP, HO
תחנת המטרו "לוביאנקה"
צילום: רויטרס
מומלצים