שתף קטע נבחר

ארה"ב: 25 הרוגים בפיצוץ במכרה פחם

מערכות שהותקנו במכרה אמורות לספק חמצן ללכודים במשך ארבעה ימים, אך מאמצי החיפוש הופסקו עד להערכה מחודשת. זו תאונת המכרה הקטלנית ביותר בארה"ב מאז 1984

25 בני אדם נהרגו בעקבות פיצוץ שאירע הלילה (יום ג') במכרה פחם במדינת מערב וירג'יניה בארצות הברית. המכרה נמצא 30 קילומטרים צפונית לראלי, בירת צפון קרוליינה. בתחילה דווח כי עשרה מהכורים נותרו לכודים במכרה, אולם בהמשך התברר כי רובם לא שרדו. 


מאמצי החילוץ הופסקו (צילום: AP)  

 

מכרה הפחם מופעל על ידי חברת "מסי אנרג'י", והותקנו בו כיסי אוויר ופתחי חירום שתוכננו לשמור על העובדים בחיים במשך ארבעה ימים במקרה של אסון בו הלכודים לא יצליחו למצוא את דרכם החוצה. במכרה הופקו 1.2 טונות של פחם בשנת 2009 ועובדים בו 200 בני אדם, רובם עוסקים בכריית פחם מתחת לאדמה.

 

החברה הודיעה הבוקר כי ארבעה בני אדם עדיין לכודים מתחת לאדמה, אך מאמצי החיפוש הופסקו ותתבצע הערכה מחודשת לפני שיחודשו. מדובר בתאונת המכרה הקטלנית ביותר בארה"ב מאז 1984.

 

לפחות שלושה בני אדם נהרגו בתאונות שאירעו ב-12 השנים האחרונות במכרה. מהמכון האמריקני לבטיחות במכרות נמסר כי בשנה שעברה נהרגו 34 בני אדם מתאונות שאירעו ברחבי ארצות הברית - המספר הנמוך ביותר מאז החלו לספור את ההרוגים במקצוע המסוכן. שנת 1907 היתה "השנה השחורה ביותר" בהיסטוריה של הכורים, אז נהרגו 3,242 בני אדם בארצות הברית.


פורסם לראשונה 06/04/2010 03:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כוחות ההצלה מחוץ למכרה
צילום: AP
מומלצים