שתף קטע נבחר

הבוקר: האם תתפרסם הפרשה הביטחונית?

זמן רב לאחר שהחל הסיקור הנרחב בכלי התקשורת בעולם, צפוי בית המשפט להסיר באופן חלקי את איסור הפרסום על המעורבים בפרשה ביטחונית חמורה

אחרי שבועות רבים של מסתורין, צפוי הבוקר (יום ה') בית המשפט המחוזי בתל אביב להתיר לפרסום לפחות חלק מפרטיה של פרשה ביטחונית חמורה, שבמשך זמן רב הייתה נתונה תחת צו איסור פרסום גורף בכלי התקשורת בישראל.

 

פרטיהם של המעורבים בפרשה, כמו גם ההאשמות המיוחסות להם, פורסמו בשבועות האחרונים בהרחבה בכלי תקשורת זרים בעולם ובבלוגים ברחבי הרשת.

 

נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, התייחסה שלשום להמשך איפול פרטי הפרשה ואמרה כי "אם כל העולם יודע, מופרך להוציא על פרשה צו איסור פרסום. זה נראה מגוחך. אנחנו מדינה דמוקרטית. כאשר שלטון מקבל החלטה שאינה נראית לאזרח או לעיתון, יש דרכים לתקוף אותה בבתי המשפט".

 

בעוד שבישראל גרם צו איסור הפרסום שהוציא בית המשפט לדממה תקשורתית מוחלטת סביב פרטי הפרשה, פורסמו אלה בהרחבה, מלבד בעיתונות הזרה, גם בבלוגים שכתבו מחברים פרטיים שאינם כפופים למגבלות כלי התקשורת הממוסדים. במקביל, ככל שנותר איפול הפרטים על כנו, התרבו על כך הפרסומים בארצות המערב, וזכו לסיקור נרחב במערב אירופה, בארצות הברית ובבריטניה, ובין היתר אף בכלי תקשורת בחו"ל המיועדים ליהדות התפוצות.

 

עם זאת, כאמור, צפויה החלטת בית המשפט לאפשר פרסום חלקי בלבד של פרטי הפרשה, שככל הנראה יצטרך לדון בשנית בבקשות שהגישו כלי התקשורת השונים לחשוף את הדברים במלואם.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניב קלדרון
דורנר. "זה נראה מגוחך"
צילום: ניב קלדרון
מומלצים