שתף קטע נבחר

מס' 2 בוותיקן: פדופיליה נובעת מהומוסקסואליות

בניסיון להדוף ביקורת נגד הכנסייה על רקע שערוריית ההתעללויות ברחבי העולם, טען הקרדינל טרציסיו ברטון כי פדופיליה מקורה בנטיות הומוסקסואליות, ולא בשבועת הפרישות

מזכיר הוותיקן דחה אמש (יום ב') את הטענות לפיהם ריבוי מקרי התעללות מינית בכנסייה נובע משבועת הפרישוּת של אנשי הכמורה. הקרדינל טרציסיו ברטון, הסמכות העליונה בעולם הקתולי אחרי האפיפיור, סבור כי תקיפה מינית של ילדים נובעת מנטיות הומוסקסואליות.

 

לאחר שבישוף איטלקי טען כי הפרסומים השונים על הסתרת מקרי הניצול המיני של ילדים בידי כמרים הם למעשה "התקפה ציונית", מנסה כעת הכנסייה לדחות את האשמות נגדה באמצעות "הסבר מדעי" מעניין.

 

"פסיכולוגים ופסיכיאטרים רבים הוכיחו כי אין כל קשר בין הפרישות לפדופיליה", טען הקרדינל ברטון במהלך מסיבת עיתונאים שקיים לרגל ביקור שערך בצ'ילה. "לאחרונה נמסר לי כי מחקרים אחרים דווקא הציגו הוכחות לקשר בין פדופיליה להומוסקסואליות. זוהי הבעיה", קבע.


הקרדינל ברטון בביקור בצ'ילה, השבוע (צילום: רויטרס)

  

ברטון אף התייחס לטענות המתרבות על נסיונות טיוח של פרשות התעללות רבות מצד כמרים, והבהיר כי הכס הקדוש מעולם לא מנע או עיכב חקירה מקרה מסוג זה.

 

הערותיו של הקרדינל עוררו את זעמה של הקהילה ההומו-לסבית בצ'ילה, שטענה בתגובה כי אין מחקר מדעי התומך בטענותיו של ברטון. "אין לקרדינל או לוותיקן את הסמכות המוסרית להעביר שיעור בכל הנוגע למיניות", אמר רולנדו חימנס, ראש התנועה לשילוב הומוסקסואלים בצ'ילה.

 

"מדובר באסטרטגיה עיקשת של הוותיקן לחמוק מאחריותו החוקית והמוסרית, על ידי הנחת קשר מבחיל בין הדברים" הוסיף.

  

בשבועות האחרונים צצים מדי שבוע מקרים חדשים של התעללות מינית בהם היו מעורבים כמרים

 קתולים ברחבי העולם. בצ'ילה עצמה נחשפה פרשה חמורה במרכזה עומד כומר בכיר, שהתעלל מינית בילדות. אחת מהן אף הרתה בעקבות קיום יחסי מין עמו. למרות טענות רבות שהצטברו נגד הכומר, הוא המשיך לפעול במשך שנים בבתי ספר לנערות, עד שנשלח על ידי הכנסייה לשליחות מעבר לים. בסופו של דבר הועמד האיש לדין בגין התעללות בעשר ילדות, הורשע ונשלח ל-12 שנות מאסר.

 

במקביל, התעוררה מחאה גוברת והולכת על דרך הטיפול של הכנסייה הקתולית בהאשמות נגד רבים מכמריה, שהתעללו מינית בילדים. בסוף השבוע התפרסם מכתב שכתב ב-1985 האפיפיור, בנדיקטוס ה-16, לפיו יש לשקול את "טובת הכנסייה" אל מול ההאשמות נגד כומר אמריקני. לפני כשבוע וחצי טען בכיר בוותיקן, שההאשמות נגד הכנסייה הן כמו "רדיפת היהודים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקרדינל ברטון
צילום: רויטרס
מומלצים