שתף קטע נבחר

10% ממכוניות לימוד הנהיגה הורדו מהכביש

משרד התחבורה ערך ביקורת פתע במכוניות בתי ספר ללימוד נהיגה, וגילה ממצאים מטרידים. בעשירית מהן התגלו ליקויים בטיחותיים חמורים שחייבו הורדה מהכביש

מכוניות לימוד נהיגה אינן בטוחות. ביקורת פתע שנערכה אתמול (ג') בבתי ספר ללימוד נהיגה, על-ידי אנשי מקצוע של משרד התחבורה, גילתה כי צי הרכב המשמש להדרכת נהיגה, אינו בטוח. ניידות הבטיחות של המשרד גילוי ליקויי בטיחות חמורים בלא פחות מ-10% מכלי הרכב שנבדקו, וכתוצאה מכך הורדו מכוניות אלה מהכביש באופן מיידי. שר התחבורה הנחה את אגף הרכב לסגור בתי ספר ולשלול רישיונות הוראה במקרים קיצוניים. 

 

 

ביקורת הפתע שנערכה אתמול, הקיפה לא פחות מ-88 מכוניות המשמשות ללימוד נהיגה בבתי ספר שונים באזור ירושלים, חיפה, חולון ובאר שבע. ובעוד כלי הרכב האלה אמורים להעניק לתלמיד את ההכשרה הדרושה לעלות על הכביש בביטחה, הסתבר כי שמונה מכלי הרכב הציגו ליקויים בטיחות חמורים. כתוצאה ממצאים אלה, קיבלו בעלי המכוניות הוראה להוריד אותן מהכביש באופן מיידי. בין כלי הרכב שני אוטובוסים, שתי משאיות וארבע מכוניות פרטיות.

 

רשימת התקלות עליהן דיווחו בוחני משרד התחבורה, ארוכה ומדאיגה. מערכות תאורה לא תקינות, מערכות בלמים לקויות, נזילות שמן נממערכות שונות לרבות הגה ובלמים, חסרונן של חגורות בטיחות, צמיגים שחוקים יתר על המידה, חופש בתיבת ההגה ועוד.

 

שר התחבורה, ישראל כץ שיזם את המבצע, אמר כי משרדו ימשיך לפעול כנגד מורי הנהיגה הפועלים בניגוד לנהלים והסיף, כי פקחים של אגפי הרישוי והרכב יבצעו בקרוב פעולות אכיפה נוספות כנגד מורים ובתי ספר לנהיגה הפועלים בניגוד לחוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כלי רכב ללימוד נהיגה, לא ללמוד מהם
צילום: סבסטיאן שיינר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים