שתף קטע נבחר

"יש בכלל ספק מה תרמתי למדינה?"

בראיון ל"7 ימים", איציק מרדכי שובר שתיקה של שנים. על המעשים המגונים: "לא עשיתי אף פעם מאמץ לשקם את שמי ואת תדמיתי". על נתניהו: "נעשו טעויות". על מלחמת לבנון השנייה: "זה לא הצבא שהכרתי"

שמו של יצחק מרדכי נרמס עד עפר במה שנראה לו עלילה נוראית וחיסול חשבונות מהסוג הגרוע ביותר. עד היום הוא משוכנע בכך, למרות שהורשע והוקע בדין, למרות שבשנים הארוכות שחלפו לא צצה אף הוכחה שסתרה את עדויות הנשים שהביאו להרשעתו . "בשיא היכולת שלי", הוא אומר, ומתכוון למעמדו כראש מפלגת המרכז שהייתה שותפה בכירה בממשלת ברק, "נוטרלתי על ידי גורמים שהיה להם עניין לנטרל אותי. הייתה כאן כוונת מכוון. זה לא נפל במקרה".

 

עשר שנים אחרי שנפלה עליו השפלת חייו, זה אינו עוד איציק מרדכי ההוא. הוא אינו מריר כשהיה, אינו אובססיבי כשהיה לחשוף את אלה שלטענתו רקמו את המזימה להפלתו ולחלץ הוכחות שלא הייתה זו אלא עלילה, כפי שקרה בפרשת קו 300, כשבכירי השב"כ קשרו קשר לטפול עליו את חיסול המחבלים שנותרו בחיים. "בהתחלה הייתי בטוח שכמו בקו 300, גם מה שעמד מאחורי העניין הזה – אני קורא לו פרשת קו 302 (בשל שתי המתלוננות שהביאו להרשעתו) – ייחשף ויתפוצץ איכשהו, אבל לצערי זה לא קרה".

 

  • הראיון המלא – רק בגיליון סוף השבוע של "ידיעות אחרונות"

קשרו נגדו קשר? יצחק מרדכי
צילום: לע"מ
נוטרל בשיא היכולת. מרדכי
צילום: צביקה טישלר
מומלצים