שתף קטע נבחר

סוריה מייצאת סקאדים אבל גם מושכת תיירים

שר התיירות הסורי ציטט את נתוני ארגון התיירות העולמי, לפיהם סוריה מדורגת שלישית בעולם בצמיחה של מגזר התיירות ברבעון הראשון של 2010. ומיהם התיירים הפוקדים את רחובות דמשק? הרבה איראנים וטורקים, ולא מעט אירופים ואמריקנים

חרף רוחות המלחמה המנשבות מפעם לפעם בשנים האחרונות בציר דמשק-ירושלים, מצליח מגזר התיירות הסורי לשגשג. הצלחה זו מפתיעה במידה מסוימת שכן דומה כי אין ענף כלכלי הזקוק יותר ממגזר התיירות לתנאי רוגע ושלווה.

 

 

הנתונים אותם מפרסמות הרשויות הסוריות, גם אם מוגזמות כלפי מעלה במידה כזו או אחרת, מרשימים. שר התיירות הסורי סעדאללה אגה אלקלעה, צוטט ביום רביעי כאומר על ידי עיתון "תישרין" כי סוריה מדורגת במקום ה-3 בעולם מבחינת שיעור הצמיחה של מגזר התיירות במהלך הרבעון הראשון של שנת 2010.

 

הנתונים המתבססים על ארגון התיירות העולמי קובעים כי במהלך החודשים ינואר-מארס צמח מגזר התיירות הסורי ב-71% לעומת הרבעון האחרון של שנת 2009. הגידול במגזר לעומת הרבעון הראשון של שנת 2009 מגיע ל-100%. במהלך התקופה הנדונה נפתחו 13 בתי מלון חדשים.

 

נכון להיום, ההכנסות מתיירות מהוות למעלה מ-23% מהכנסות המט"ח של המדינה. יצוין כי בשנים האחרונות גדל מספר התיירים הנכנסים לסוריה בכ-15% בממוצע כשבשנת 2009 שהוגדרה שנת משבר בתיירות העולמית גדל מספר התיירים הנכנסים לסוריה בכ-12%.

 

ההסברים לגידול המרשים מגוונים. ראשית, בשנים האחרונות החלה סוריה לקדם תכניות פיתוח במגזר התיירות. על הדגש המושם על פיתוח התיירות ניתן ללמוד מהנתון הבא: בשנת 2004 הגיעו ההשקעות בענף התיירות הסורי ל-86 מיליון דולר בעוד בשנה שעברה הן נאמדו בלמעלה מ-4 מיליארד דולר. חלק גדול מההשקעות הופנה לפיתוחה של העיר העתיקה בדמשק הנחשבת לאחת האטרקציות התיירותיות המובילות של סוריה.

 

בנוסף, יש לזכור כי בשנתיים האחרונות חתמה סוריה על הסכמים לביטול אשרות הכניסה עם שתי מדינות מפתח מבחינת תנועת האנשים - איראן וטורקיה. אבל לא רק ממדינות אלה חלה עלייה במספר התיירים. הסורים טוענים כי ברבעון הראשון חלה עלייה של 108% במספר התיירים מאירופה. תנועת תיירים מארה"ב גם היא החלה להתחזק בחודשים האחרונים. חלק מההסבר לכך נעוץ ככל הנראה בפרסום מתחילת השנה בעיתון "ניו יורק טיימס" שהכליל את סוריה כאחד מ-10 אתרי התיירות המועדפים של שנת 2010.

 

איך הפיתוח המהיר של מגזר התיירות הולך ביחד עם הדיבורים על מלחמה? הפתרונים לבשאר אסד...

 

דורון פסקין הוא מנהל מחלקת המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת) www.infoprod.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הפגנה נגד ארה"ב בדמשק
צילום: AFP
מומלצים