שתף קטע נבחר

להיט רשת: מדוע עמד חתול בצפירה?

סרטון שהופץ ברשת מציג חתול שעומד בצפירה ביום הזכרון לשואה, אלא שבפועל מדובר ברוקי, חתול זר שסתם חיפש ציפורים והפך לתופעת רשת

"החתול שלי דוז'ק החליט להפגין סולידריות איתי ועם היהודי בכל אתמול. עמד כל הדקה בלי ליילל".  כך כתב הגולש אחיעד מילר בתיאור של סרטון שהעלה לפליקס, ושבו נראה חתול עומד דום, בשעה שמושמעת הצפירה של יום הזיכרון לשואה ולגבורה ומתיישב בסופה.

 

 

הקטע של החתול המפגין סולידריות צבר יותר מ-120,000 צפיות במספר ימים. אלא שלאחר הפירסום התברר שלא חתול לא מגפיים. חתולים אכן יכולים לעמוד על רגליהם האחוריות, אך במקרה הזה הצפירה הוספה בשלב העריכה, וכלל לא מדובר בחתול ישראלי, על פי המגיבים לסרטון.

 

אתר Know Your Meme (הכר את התופעה שלך, בתרגום חופשי), מפנה לסרטון של החתול רוקי, שהועלה בנובמבר 2009 על ידי גולש בשם DaisYannou. הסרטון צבר בחודשים האחרונים יותר מ-2.2 מיליון צפיות לאחר שהופץ בפייסבוק, טוויטר, ואתרי אינטרנט גדולים.

 

 

הקטע המקורי מלווה במוזיקה יותר קצבית ושמחה. הקטע המוזיקלי הוא Cats On Mars (חתולים על מאדים), שמבוצע על ידי ההרכב Yoko Kanno and the SeatBelts, מפסקול הסדרה "קאובוי ביבופ".

 

בתיאור הסרטון נכתב "על מנת לקבל נקודת מבט טובה יותר, החתול שלי לא מהסס לעמוד על  רגליו האחוריות ונראה יותר נינוח". בראיון, סיפרו בעליו של החתול שהוא ניסה לצפות בציפורים מחוץ לחלון.

 

ניתן למצוא העתקים רבים של הסרטון ברשת, ומחוות שנעשו לו, חוץ מהצפירה: ישנו החתול במגפיים, שוב החתול במגפיים נגד הסנאי הדרמטי, נסיון להבין במה החתול צופה (לא לילדים), שיעור בצרפתית ויפנית עם החתול, דומינו של חתולים עומדים, החתול צופה בלמור דרמטי, חתול עומד עם קריינות ועוד שלל חתולים שסתם עומדים.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים