שתף קטע נבחר

ישראל בת 62: כך חגגתם, וזה מה שאיחלתם

800 אלף מטיילים ביקרו בפארקים, בחורשות ובחניוני קק"ל ועוד רבים חגגו באתרים נוספים ברחבי הארץ. הנשיא, ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושר הביטחון שרו וזייפו בליווי תזמורת צה"ל. ביקשנו מכם לברך את המדינה, וזה מה שאיחלתם

חגיגות יום ההולדת ה-62 של מדינת ישראל הולכות ונגמרות, וזה הזמן לסכם את מה שהיה לנו היום (ג'). מאות אלפי מטיילים ו"מנגליסטים" חגגו. החניונים, הפארקים ויערות הקרן הקיימת התמלאו עד אפס מקום. במקביל, ערך צה"ל מטס מעל ירושלים ומעל מקומות נוספים ומשט ראווה מול חופי ישראל.

 

כ-800,000 איש ביקרו היום בפארקים, בחורשות ובחניוני קק"ל ברחבי הארץ. רוב המבקרים בצפון הארץ הגיעו לפארק הירדן, עין זיתים ויערות הכרמל. במרכז הארץ רוב המבקרים הגיעו ליער בן שמן, וכן ליער יתיר ולפארק גולדה שבדרום.

 

כ-255 אלף הגיעו לצפון, בעיקר ליערות חוף הכרמל ורכס הכרמל, חניון עין זיתים ויער בירייה שבגליל העליון, חניון כברי ופארק גורן שבגליל המערבי וחניוני יער בית קשת שבעמקים. רבים גדשו את חופי הכנרת וגם פארק הירדן ויער קריית אתא התמלאו עד אפס מקום. כחצי מיליון בילו בעיקר עם מנגלים באזור המרכז. רובם הגיעו ליער בן שמן ולפארק בריטניה. בהרי ירושלים, גדש עם ישראל את יער עמינדב, יד קנדי, יער חרובית, חניון שריגים, יער צרעה ויער חולדה.

 

כ-100 אלף איש פקדו בדרום את יער אשכול, פארק דימונה, פארק ירוחם, יער אמציה, אזור לכיש, ויער גולדה. יערני קק"ל הופתעו לטובה כאשר הציבור הקפיד לשמור על הניקיון, אסף את שקיות האשפה וריכז אותם במקומות המיועדים לכך. מהקרן הקיימת נמסר כי באתרים השונים ברחבי הארץ נאספו כ-450 טונות של אשפה. בשעות אחר הצהריים החלו היערנים בסיורים מקיפים בכל היערות והפארקים בכל רחבי הארץ בחיפוש אחר גחלים דולקות ומדורות שהושארו בוערות.

 

בסרטון הבא: מטס "צוקיות" בבסיס רמת דוד. צילום: אנתוני הרשקו 

 

אלפים פקדו את חניוני צה"ל בנהריה, שלומי, מעלות ירכא וקרית שמונה וצפו בנגמ"שים, טנקים, ג'יפים, ציוד קשר, כלי נשק ומערכות נוספות תוך שהם להסברים מקצינים וחיילים המשרתים בגבול הצפון. מי שביקשו להצטנן מעט מהחום הגיעו לשייט ראפטינג על נהר הירדן בקיבוצים גדות וכפר בלום, אחרים הצפינו עד למטולה למשטח ההחלקה על הקרח במרכז קנדה. אלפים הגיעו לטיולי טרקטורונים, סוסים ואופניים בקיבוצים עין זיוון ומרום גולן.

 

לרגל יום העצמאות נפתח לקהל הרחב "בית השומר" בקיבוץ כפר גלעדי ולצידו פסל האריה השואג לזכר יוסף טרומפלדור ושבעת חבריו שלחמו על הגנת תל חי. התעשיין סטף ורטהיימר החליט לפתוח לקהל את גני התעשייה שהקים בתפן. בכבישי הצפון הורגשה לאורך כל החג תנועה ערה של כלי רכב שהתגברה לקראת הערב עם חזרתם של המטיילים לבתיהם.

 

לפניכם: סיכום מצולם של יום העצמאות ה-62 

צילום: גיל יוחנן

 

יום העצמאות היה עמוס כרגיל באירועים ממלכתיים שונים. הערב התקיים טקס קבלת הפנים בקריה בתל-אביב. שר הביטחון, אהוד ברק, אמר באירוע: "לדאבון ליבנו, גם אחרי 62 שנות עצמאות, טרם השלימו חלק מאויבינו עם עובדת היותנו מדינה בין שאר עמי האזור. מול אלה המאיימים ומערערים על קיומנו, ברצוני לומר לתושבי המדינה, כשר המופקד על שלומכם וביטחונכם- אל ירך לבבכם, כי לא אלמן ישראל. ידענו מבחנים קשים בעבר ויצאנו מהם מחוזקים שבעתיים. אינני ממליץ לשום יריב להעמיד אותנו במבחן. למדינת ישראל הכוח והעוצמה להתמודד עם אתגרי העתיד".

 

מוקדם יותר התקיימה קבלת פנים חגיגית לשגרירים בבית הנשיא בירושלים, שבה אמר שר החוץ, אביגדור ליברמן: "אני ניצב בפניכם בירושלים, כשר החוץ של ישראל וחוזר ומאשר את הצהרתו של ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין: ירושלים היא בירתנו הנצחית והמאוחדת". מבלי להזכיר את התוכניות שאותן שוקלים בבית הלבן, הבהיר ליברמן כי "כל ניסיון לכפות פתרון על הצדדים בלי להניח את היסודות של אמון הדדי רק יעמיק את הסכסוך. לא ניתן לכפות שלום. הוא חייב להיבנות". 

 

 

כמדי יום העצמאות, הוענק פרס ישראל לאנשי אקדמיה, תרבות ורוח הבולטים בתחומם. בפתח הטקס, דיבר שר החינוך, גדעון סער, בשבחם של בני הנוער הישראלים: "אינני שותף לקטרוג על הנוער של ימינו יש לנו נוער מצוין שאין כמותו בעולם יותר ויותר בני נוער רוצים להתנדב יש יותר מבקשים להתנדב בשנת שירות או במכינה קדם צבאית ממספר מכסות". 

 

במסגרת אירועי יום העצמאות בלט אירוע ראשון מסוגו, במסגרתו התאספו נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, ושר הביטחון, ושרו בליווי תזמורת צה"ל. הרמטכ"ל חשף את הנשק הבלתי קונבנציונלי של ישראל בשיר "מלכות החרמון" של להקת הפיקוד שבראשו עמד - פיקוד צפון. "קודם כל, חשבתי מה ארץ נהדרת יעשו מזה", הסביר את הבחירה לצחוק הקהל.

 

  • ומה אתם מאחלים ליום העצמאות ה-62?

פורסם לראשונה 20/04/2010 22:37

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חגיגה בשמי ירושלים
צילום: EPA
המשט בחוף ימה של נתניה
צילום: עידו ארז
נתניהו בבית הנשיא
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים