שתף קטע נבחר

מעצר לסגן ראש העיר: "שומר הסף מעל באמון"

במשטרה חושדים כי יהושע פולק קיבל מאות אלפי שקלים שוחד כדי לקדם את הפרויקט ולהפחית את היטל ההשבחה. הוא חתום על שינויים משמעותיים בפרויקט. השופט שדן במעצרו: "חשד שמי שאמור לשמור כשומר סף, מעל באמון הציבור". במקביל, הוארך מעצרו של "המתווך" מאיר רבין בשבעה ימים נוספים

מעצרו של סגן ראש העיר ירושלים לשעבר, יהושע פולק, הוארך אחרי הצהריים (יום ה') בשבעה ימים, בדיון שנערך בעניינו בבית משפט השלום בראשון-לציון בעקבות ההתפתחויות בחקירת פרשת הולילנד. פולק, שנחקר מוקדם יותר במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), חשוד בלקיחת שוחד, תיווך לשוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע. 

 

סגן נשיאת בית משפט השלום, אברהם היימן, אמר בדיון בעניינו של פולק: "ככל שמדובר במעשים חמורים כל כך, מן הסתם ייעשה אדם כדי לשבש חקירה. החשד הוא שמי שאמור לשמור כשומר סף, מעל באמון הציבור". נוסף על כך, הוארך בארבעה ימים מעצרו של חשוד נוסף בפרשה, אליעזר שמחיוף. הוא יופרד מפולק, ועקב כך ישהה בבית מעצר אחר. 

 

פרשת הולילנד - עדכונים אחרונים ב-ynet

 

פולק, המשמש כיום גזבר עיריית ביתר עלית, שימש בשנים 2003-2008 כסגן ראש עיריית ירושלים, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והממונה על אגף ההנדסה. על פי חשד, מ-2004 הוא קיבל פולק כספי שוחד של מאות אלפי שקלים כדי לקדם את תוכנית 3507 ה' ו-ו' (פרויקט הולילנד) בוועדה המקומית ולאחר מכן במחוזית.

 

סניגורו של פולק, עו"ד ינון סרטל, התייחס לטענות המשטרה והשופט והציג בדיון קטעי עיתונות שבהם פורטו החשדות נגדו. בהתאם לכך, הסביר כי אם מרשו אכן היה מעוניין לשבש את החקירה נגדו - יכול היה לעשות זאת. הוא שב והכחיש את החשדות המיוחסים לו, וציין כי הוא משתף פעולה באופן מלא עם חוקריו.

 

נציג המשטרה בדיון, רפ"ק מאיר ארנפלד, ציין כי העובדה שפולק נחשף לחלק מחומרי החקירה נגדו מדגישה את הצורך לבדוק אותם בהיותו במעצר: "יש לנו מסמכים וממצאי חקירה אחרים שהחשוד יצטרך לתת עליהם את הדעת".

 

במשטרה חושדים כי פולק החזיק בתפקיד נוסף ב"מערכת השוחד" של הולילנד, שבמסגרתו הפחית את היטל ההשבחה ליזמי הפרויקט לסך של עשרות מיליוני שקלים. פולק חתום כיו"ר הוועדה על שינויים משמעותיים בפרויקט הולילנד - בהם הסבת השטח שיועד למלונות למגדלי המגורים, מה שהניב רווחים גדולים ליזמים.

 

אחרי מעצרו של ראש העיר לשעבר, אורי לופולאנסקי, הטילו הוא וקודמו בתפקיד, אהוד אולמרט, את האחריות זה על זה. אך מבדיקת ynet עלה ש"תפיחת" אחוזי הבנייה התרחשה בשתי התקופות. בשיחה עם ynet לפני כשבועיים, נשאל פולק על מעורבותו, והעביר את האחריות לוועדה המחוזית. "בהחלטה הזו (על אופיו של הפרויקט - ר.מ) לא הייתי מעורב היא התקבלה ב-1999", טען, וניסה לגמד את אחריות הוועדה המקומית בקבלת ההחלטות. "היזמים מציגים את התכנית, ומביאים אותה לדרג המקצועי שבודק. עובר הרבה זמן עד שהיא מגיעה לעירייה".

 

מעצרו של מאיר רבין הוארך; פרקליטיו: עד המדינה משקר

במקביל להתפתחויות בחקירה, האריך בצהריים בית משפט השלום בראשון-לציון את מעצרו של מאיר רבין, ה"מתווך" בפרשה, בשבעה ימים נוספים. נציגי המשטרה אמרו בדיון כי רבין מהווה חשוד מרכזי בפרשה, שכן שימש חוליה מקשרת בין יתר המעורבים בה.

 

מנגד, שבו פרקליטיו של רבין, עורכי הדין גיורא זילברשטיין ואלי כהן, על טענותיהם לפיהם החומר נגד מרשם שהעביר עד המדינה לידי גורמי החקירה מזויף. זילברשטיין חשף בדיון כי המשטרה הציגה לפני רבין מסמך בכתב ידו שיועד להלל צ'רני, ובו נכתב: "העברתי את הסכום של 220,000 השקלים" - ובהמשך: "לאורי מסר" .

 

זילברשטיין הדגיש כי רבין לא היה זה ששרבב את שמו של מסר למסמך, שלטענתו היה מיועד לאדם אחר.

הוא שב על הדברים גם לפני חוקר המשטרה, רב-פקד אסף וולפיש, וסגן-ניצב יורם נעמן - ואף גרס כי הסיבה להמשך מעצרו היא ניסיונותיהם של גורמי החקירה לשבור את מרשו. הוא אף העריך כי רבין יישאר במעצר עד לשובה של שולה זקן ארצה וזימונו לחקירה של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

 

לאחר הצגת חומרים סודיים, קבע השופט היימן, כי "חלקו של חשוד זה (רבין) במעורבות בחשדות השחיתות מרכזי". הוא ציין כי בימים האחרונים חלה התפתחות משמעותית בחקירה, ובין היתר הצליחה המשטרה לאסוף ממצאים שחיזקו את התשתית הראייתית נגד כל המעורבים בה. על כן, הסביר כי החליט להותיר את רבין במעצר שכן "אם ישוחרר החשוד, יעשה הכל כדי לשבש את החקירה".

 

 

 


פורסם לראשונה 22/04/2010 14:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולק. גאון המספרים
צילום: מאיר אזולאי
רבין. המתווך
צילום: דודו אזולאי
שמחיוף. יופרד מפולק
צילום: דודו אזולאי
צילום: ירון ברנר
עו"ד גיורא זילברשטיין
צילום: ירון ברנר
מומלצים