שתף קטע נבחר

חייל נוסף מהר ברכה נכלא בגלל שביתה מבצעית

החייל, מישיבת הר ברכה, סירב להשתתף בפעילות היחידה שלו - ונשלח למחבוש. הרב אליעזר מלמד: "החיילים שלא הסכימו לעזוב את הישיבה ויושבים בכלא שומרים על ייעודו של צה"ל"

שלטי סרבנות – OUT, שביתה מבצעית – IN: חייל צה"ל, תלמיד ישיבת הר ברכה, נשפט הבוקר (ה') ל-21 ימי מאסר, לאחר שבימים האחרונים סירב להשתתף בפעילות היחידה שבה הוא משרת. החייל – אלעד סלע, נשוי ואב לילד מהיישוב חשמונאים - ביקש למחות בכך על החלטת הצבא להדיחו ממסלול ההסדר ולחייבו בשירות פעיל של שלוש שנים, זאת בשל סירובו לעזוב את ישיבת הר ברכה.

 

כפי שפורסם ב-ynet, פתחו לפני כשבועיים כמה חיילים במה שהם מכנים "שביתה מבצעית" – מחאה שהולכת ותופסת תאוצה בחוגי הימין. הראשון ששבת הוא אחיה עובדיה, ממניפי שלטי הסרבנות בטקס ההשבעה בכותל המערבי. במשך שלושה חודשים הוא הסתגר בבית הכנסת בבסיסו ולמד תורה, תוך העלמת עין מצד מפקדיו, ורק לאחר שהדבר פורסם וחיילים נוספים הצהירו כי ינהגו כמותו - נשפט ונכלא.

 

אחד חבריו של סלע, החייל שנשלח הבוקר למאסר, אמר ל-ynet כי כעת הוא מבקש להשתחרר מהשירות הצבאי, זאת לאחר שנוכח לדעת כי "צה"ל אינו מאפשר לו לשמור על אמות המידה המוסריות שבהן הוא מאמין". עוד ציין כי "החייל נענש והודח ממסלול ההסדר על לא עוול בכפו – רק בגלל התבטאויות ראש ישיבת הר ברכה הרב אליעזר מלמד בנושא הסרבנות". 

 

"השימוש בצה"ל נגד מתנחלים - משחית אותו"

במדורו "רביבים" שפורסם הבוקר בעיתון הימין "בשבע", התייחס הרב מלמד שוב לסוגיה. "השימוש בצה"ל כנגד מתנחלים משחית אותו", קבע, "לפעמים סירוב הפקודה - דווקא הוא יכול להועיל לצה"ל לשומרו לקראת ייעודו האמיתי". בהתאם לכך ציין כי "החיילים שאינם מוכנים לעזוב את ישיבת הר ברכה, ומשום כך יושבים כיום בכלא, מסייעים לשמירת ייעודו של צה"ל". 

 

הרב הדגיש כי הגיוס לצה"ל הוא מצווה למרות חלקו של הצבא בהתנתקות, אך הוסיף כי "כדי לתקן את הפגם הגדול, מוטלת עלינו אחריות לחזק את העמדה השוללת גירוש יהודים, ולהשמיע את הביקורת הנדרשת על צה"ל - לא בשביל לקנטר, אלא כדי לשמור על ייעודו המקודש, וכדי שהשחיתות לא תמשיך לכרסם בו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרב אליעזר מלמד ותלמידיו
צילום: מתי אלמליח
מומלצים