שתף קטע נבחר

אובמה: "העזרה שהענקנו ליצרניות הרכב השתלמה"

הנשיא האמריקני אמר אתמול (שבת) כי ההתאוששות שמציגות יצרניות הרכב האמריקניות, מוכיחה כי העזרה שהעניק לה הממשל אכן השתלמה

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אומר כי הסיוע באמצעות כספי ציבור שהגיש הממשל ליצרניות הרכב ששקעו בצרות קשות, הוכיח עצמו כמשתלם לציבור האמריקני. כך מדווחות סוכנויות הידיעות. "המחיר שהציבור האמריקני שילם עבור מניעת קריסת היצרניות, קטן משמעותית מהמחיר שהיינו עשויים לשם", אמר הנשיא בנאומו השבועי, ששודר ברדיו ובאינטרנט. "זו תוצאה ישירה של ניהול השקעה זהיר, שמטרתו הכנסה של כמה שיותר כסף בסופו של דבר, וכמה שיותר מהר, לקופת האוצר", הוסיף.

 

 


אובמה לא עוצר: מחד ענייני גרעין, מאידך עולם הרכב (תצלום: רויטרס)

 

דבריו של אובמה כוונו לא רק לאוזני הציבור, אלא גם לשמרנים, אשר התנגדו באופן נחרץ לעזרה שהושיט הממשל ליצרניות, עוד בתקופתו של הנשיא בוש. לגישתם, הממשל האמריקני צריך היה לאפשר לענקיות הרכב - כמו-גם לגופים פרטיים גדולים אחרים - לקרוס, אם אינן מצליחות לשקם את עצמן. הוצאות עתק של עשרות מיליארדי דולר על חשבון הציבור, נראו גבוהות מדי מבחינתם.

 

יש לציין כי הן ג'נרל מוטורס והן קרייזלר, שנרכשה על-ידי קונצרן פיאט האיטלקי, הציגו השבוע נתונים פיננסיים מעודדים. עם זאת, אובמה אמר כי בתקופה הקרובה הוא צופה להן עדיין הפסדים כתוצאה מהצניחה החדה במכירת רכב חדש שנרשמה בשנה החולפת.

 

קרייזלר תנסה להתאושש בעזרת ארסנל דגמים חדש שתייצר עבור קונצרן האם החדש, ואילו ג'נרל מוטורס מפנה משאבים אדירים לקידום הוולט ההיברידית, שאמורה לסייע לה לחזור לרווחים בעתיד הלא רחוק.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אובמה: "צדקנו"
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים