שתף קטע נבחר

הרב שטיינמן: בלי מסיבות אירוסין

במודעה שהופצה בימים האחרונים בישיבות ובכוללים קורא הרב, ממנהיגי הזרם הליטאי, להסתפק בטקס אירוסין צנוע בבית הכלה או בבית הכנסת. מסביר: "כל דבר עם פרסום - אין לו הצלחה"

ל"ג בעומר מתקרב, עונת החתונות בפתח והמאמץ החרדי לצמצום ההוצאות עולה שלב: הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, ממנהיגי הזרם הליטאי, קורא לתלמידיו שלא לקיים עוד מסיבות אירוסין עם חתימת השידוך, אלא להסתפק באירוע צנוע ומצומצם – "וורט" - בבית הכלה או בבית הכנסת. 

 

במודעה שנתלתה בימים האחרונים בישיבות וכוללים – בעיקר בבני ברק – הובא מכתבו של הרב שטיינמן בנושא, המיועד לתלמידים הנמצאים בתקופת השידוכים ולאברכים העומדים לפני נישואי ילדיהם. "ודאי שאינו הדבר הגון", כתב הרב על מסיבות האירוסין, והטעים זאת בין היתר בשיקולים כלכליים וב"עין רעה".

  

"זה גורם הרבה צער לבני הזוג לאחר מכן", הסביר המנהיג הליטאי, "כל דבר שיש לו פרסום - אין לו הצלחה". עוד טען כי מסיבות אלה מיותרות ולכן גורמות ל"ביטול תורה" של המשתתפים בהן - בעיקר חברי החתן שנעדרים בשל כך מהישיבה. הוא חתם בברכה כי "כל הנמנעים מזה יזכו לראות נחת מכל הצאצאים". 

 

הרבנים החרדים נדרשו לא מעט לסוגיית הצניעות בחתונות - בעיקר בהיבט הכלכלי. בכנס רבנים מיוחד

בנושא הובאו דבריו של הרב אלישיב שאמר כי במקום לחפש מימון לחתונה ולהוצאות הנלוות יש לצמצמן משמעותית. ראש הישיבה הליטאית הנחשבת "יד אהרון", הרב יהושע אייכנשטיין, טען בכינוס כי אבות רבים שהם תלמידי חכמים "סוגרים את הגמרות" ועוזבים את בית המדרש כדי לחפש מימון להתחייבויות שלקחו על עצמם. הוא פסק כי "חייבים לשנות את המצב עכשיו, ומייד".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חתונה חרדית. החלה המסורתית
צילום: קובי נחשוני
מומלצים